erbi Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Witam co powinien mieć autobus żeby był autobusem miejskim?? chodzi mi co sprawdzamy w DBT na autobus miejski?? Z tego co wiem to: - Drzwi z poręczami, - Wysokość w miejscach stojących 190cm i 180cm na osi, - 2x drzwi - przegroda za miejscem kierowcy, nie musi być koła zapasowego, firanek, Co jeszcze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Rozdział 5 Warunki dodatkowe dla autobusu § 17. 1. Liczba miejsc dla pasaŜerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. 2. Przyjmuje się, Ŝe średnia masa jednego pasaŜera wraz z bagaŜem wynosi: 1) dla autobusu miejskiego - 68 kg; 2) dla pozostałych autobusów - 71 kg. § 18. 1. Autobus powinien być wyposaŜony w: 1) co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposaŜone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umoŜliwiać wyjście na zewnątrz autobusu; 2) wyjścia awaryjne - w przypadku autobusu o długości przekraczającej 6,00 m; dostęp do tych wyjść nie powinien być niczym utrudniony, przy czym siedzenia z oparciem odchylanym oraz z oparciem nie wyŜszym niŜ 450 mm nie uwaŜa się za utrudnienie; przepis stosuje się do autobusu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1965 r.; 3) dwie gaśnice, z których jedna powinna być umieszczona moŜliwie blisko kierowcy, a druga - wewnątrz autobusu, w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej uŜycia; autobus o długości nieprzekraczającej 6,00 m moŜe być wyposaŜony w jedną gaśnicę; 4) zasłonę za miejscem kierowcy, zabezpieczającą przed pogorszeniem widoczności drogi w razie włączenia oświetlenia wnętrza autobusu; przepis stosuje się do autobusu miejskiego uŜywanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej o długości przekraczającej 6,00 m; 5) apteczkę doraźnej pomocy; 6) ogumione koło zapasowe; przepisu nie stosuje się do autobusu miejskiego uŜywanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej; 7) urządzenie do oświetlania wnętrza; Dz.U.2003r.32.262 z późn. zm. – rozp. w/s warunków techn. pojazdów i zakresu ich wyposaŜenia. – stan prawny na dzień 08.10.2012. v.1.7 z 25-09-2012r. Pobrano ze strony: www.norcom.com.pl - forum dyskusyjne dla SKP i Wydziałów Komunikacji Opracował: B. Maćkowski z materiałów:LEX - 18 - zasłony w bocznych oknach, jeŜeli nie jest wyposaŜony w szyby przeciwsłoneczne; 9) urządzenie słuŜące do dawania sygnałów z wnętrza autobusu do kierowcy, jeŜeli znajduje się on w oddzielnym pomieszczeniu; 10) lusterko wewnętrzne zapewniające kierowcy widoczność wnętrza autobusu; 11) bagaŜnik urządzony w taki sposób, aby umieszczony w nim bagaŜ był zabezpieczony przed wypadnięciem, uszkodzeniem lub zanieczyszczeniem; 12) napis wskazujący dopuszczalną liczbę miejsc do siedzenia i do stania; 13) tablice kierunkowe - na autobusie regularnej komunikacji publicznej; 14) materiały wnętrza pomieszczenia pasaŜerskiego o prędkości spalania nie większej niŜ 100 mm/min zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; przepisu nie stosuje się do autobusu o całkowitej liczbie miejsc dla pasaŜerów mniejszej niŜ 22 oraz autobusu z miejscami do stania. 2. Przepisu ust.1 pkt 5, 6, 8 i 11 nie stosuje się do autobusu miejskiego uŜywanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej. 3. Ponadto autobus moŜe być wyposaŜony w: 1) dachowe wyjścia awaryjne; 2) światło przeznaczone do oświetlania stopni drzwi. § 19. 1. Liczba wyjść awaryjnych, o których mowa w § 18 ust.1 pkt 2, nie moŜe być mniejsza niŜ: 1) przy liczbie miejsc dla pasaŜerów nie większej niŜ 22 - trzy; 2) przy liczbie miejsc dla pasaŜerów większej niŜ 22, lecz nie większej niŜ 35 - cztery; dwa z prawej i dwa z lewej strony albo dwa z prawej strony, jedno z lewej i jedno z tyłu; 3) przy liczbie miejsc dla pasaŜerów większej niŜ 35 - pięć; dwa z prawej strony, dwa z lewej strony i jedno z tyłu albo trzy z prawej strony i dwa z lewej strony. 2. JeŜeli miejsce kierowcy znajduje się w pomieszczeniu niepołączonym drzwiami z pomieszczeniem dla pasaŜerów, pomieszczenie takie powinno być wyposaŜone w wyjście awaryjne w innej ścianie niŜ drzwi wejściowe niezaleŜnie od wyjść awaryjnych dla pasaŜerów, o których mowa w ust.1. § 20. Światło przeznaczone do oświetlania stopni drzwi, o których mowa w § 18 ust. 3 pkt 2, powinno odpowiadać następującym warunkom: 1) liczba: co najmniej jedno; 2) barwa: biała; 3) rozmieszczenie: nad górną krawędzią drzwi lub przy stopniach; 4) połączenia elektryczne: włączenie światła powinno nastąpić po otwarciu drzwi lub równocześnie z ich otwarciem, a wyłączenie powinno nastąpić równocześnie z zamknięciem drzwi; działanie tego oświetlenia moŜe być uzaleŜnione od włączenia świateł pozycyjnych pojazdu. § 21. 1. Autobus regularnej komunikacji publicznej powinien być wyposaŜony w tablice kierunkowe, o których mowa w § 18 ust.1 pkt 13: czołową i boczną, przy czym autobus ten kursujący na linii oznaczonej numerem lub literą - równieŜ w tylną i wewnętrzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mimi Napisano 7 Marzec 2013 Share Napisano 7 Marzec 2013 Czy po ostatnich zmianach powiniśmy brać opłatę za warunki dodatkowe dla autobusu miejskiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Marzec 2013 Share Napisano 7 Marzec 2013 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Marzec 2013 Share Napisano 8 Marzec 2013 Czy po ostatnich zmianach powiniśmy brać opłatę za warunki dodatkowe dla autobusu miejskiego? Tu się nic nie zmienia, gdyż cennik o tym decyduje ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.