markes30 Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Mam mieć na badaniu przyczepę do przewozu koni z USA 2000 kg z hamulcem najazdowym sterowanym elektrycznie z dodatkowego gniazda w samochodzie. Spotkaliście się już z czymś takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Osobiście nie miałem, ale czytałem o takim systemie artykuł. Sterowanie z tego co pamiętam było od świateł STOP, a dodatkowa wtyczka była do zasilania elementów wykonawczych i sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Luty 2013 Autor Share Napisano 20 Luty 2013 Szukając na szybko nie znalazłem przeciwwskazań ale obawiam się czy jakiegoś przepisu, który zabraniałby takiego rozwiązania nie przeoczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 DzU 32 par.14 ust. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; Ciekawe jat w przypadku tego elektrycznego jest z zapewnieniem tej bezwładności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) No właśnie Marku, dopuszcza się najazdowy. Dopuszcza się najazdowy jeśli nie ma sterowanego bezpośrednio z miejsca kierowcy. hamulcem najazdowym sterowanym elektrycznie Markes - to nie jest najazdowy. Gdzieś na forum było o tych hamulcach elektrycznych w przyczepach, ale nie mogę znaleźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Luty 2013 Autor Share Napisano 20 Luty 2013 ale nie mogę znaleźć... ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 o to kaman ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6391 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=108096#108096 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 dopuszcza się najazdowy. No właśnie! Najazdowy się dopuszcza, a co z dopuszczeniem innych? Elektryczny jest dopuszczony bo.... nie jest najazdowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Ciekawy jestem, jak rozwiązano problem dozowania siły hamowania, jeżeli jest to podłączone pod "stop". Natężenie prądu w żarówce nie wzrasta wraz siłą nacisku na pedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 No właśnie! Marek, Ty chyba się lubujesz w komplikowaniu prostych spraw... Hamulce§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami": 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. 6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; 2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Powiem to brutalnie - jaki masz problem ze zrozumieniem powyższego tekstu? Bo ja żaden i takie głupie pytania typu Najazdowy się dopuszcza, a co z dopuszczeniem innych? nie przychodzą mi do głowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 Ja znalazłem coś takiego http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/artykuly/hamulec_elektromagnetyczny.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Luty 2013 Autor Share Napisano 21 Luty 2013 Czyli też nie znajdujecie przeciwwskazań do P dla hamulców elektrycznych. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 Tu masz jeszcze to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 Czyli też nie znajdujecie przeciwwskazań do P dla hamulców elektrycznych. Dzięki za pomoc. Do mnie jeździ jedna p-pa sprowadzona z USA właśnie z hamulcem elektrycznym. Czytając przepisy doszedłem do tego samego wniosku co Psuj, i gość dostał P. A hamulec sam w sobie działa skutecznie, najazdówki sobie gorzej radzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 Czyli też nie znajdujecie przeciwwskazań do P dla hamulców elektrycznych. Dzięki za pomoc. Ciekawe tylko jak ma rozwiązany hamulec postojowy.To taka moja osobista wątpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 Ciekawe tylko jak ma rozwiązany hamulec postojowy.To taka moja osobista wątpliwość Zapewne klasycznie, wajcha i linki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bor Napisano 6 Kwiecień 2020 Share Napisano 6 Kwiecień 2020 Uzywalem tego Systemu w Kanadzie. To nie sa hamulce najazowe(najazdowe dzialaja z opuznieniem gdy auto zwalnia lub hamuje) Hamulce elektryczny dzialaja gdy proszek magnetyczny zaczyna gestniec po dostaniu pradu ze specialego regulators kolo nog kierowcy. Dziala po dostaniu sygnalu ze swiatel stopu gdy tylko kierowca lekko ncisnie pedal hamulca. Dzialaja z wyprzedzeniem do hamowanego pojazdu i sa w stanie zatrzymac caly zestaw samodzielnie. System duzo bespieczniejczy od najazdowego bo najazdowy popycha pojazd a elektryczny praktycznie ciegnie pojazd do tylu. Posiada regulator potencjometrem do ustalenia sily hamowania w zaleznosci do masy przyczepy z ladunkiem. Holowalem maszyny budowlane bez problemu na 5 m przyczepie dwuosiowej. W latch 90 tych taki regulator kosztowal ok. 200$. A tak calkiem a innej beczki. Czy w kraju moge kupic 2 osiowa z elektrycznymi?. Regulator dalej mam. Czekam na info pod moim e mailem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Kwiecień 2020 Share Napisano 6 Kwiecień 2020 10 godzin temu, Bor napisał: Czy w kraju moge kupic 2 osiowa z elektrycznymi? Ja raczej zastanowił bym się czy taki układ hamulcowy ma europejską homologację i czy może być stosowany na naszych drogach. W naszych przepisach obowiązuje zapis, że w przypadku zerwania połączenia pomiędzy pojazdem ciągnącym a przyczepą mają samoczynnie zadziałać hamulce w przyczepie. Jak się domyślam elektryczny układ hamulcowy może nie spełniać tego wymogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bor Napisano 10 Kwiecień 2020 Share Napisano 10 Kwiecień 2020 Hamulce najazdowe także nie zadziałają. Przyczepa bez hamulców też sama sie nie zatrzyma. Czyli takie gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Kwiecień 2020 Share Napisano 10 Kwiecień 2020 21 minut temu, Bor napisał: Hamulce najazdowe także nie zadziałają. Zadziałają, bo przyczepa połączona jest z holownikiem linką, która w razie oderwania się przyczepy zaciągnie hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.