Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

ddaro

l6e

Polecane posty

ddaro

chodzi mi o zapis na końcu tego wycinka , czy znosi on wymog co do pojemności silnika , bo takie info otrzymałem i prosze o pomoc, a psuj mi temat zablokował

 

 

Warszawa, dnia 9 stycznia 2013 r.

Poz. 30

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 21 grudnia 2012 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia2)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137

i 1448) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.3)) wprowadza się następujące

zmiany:

1) w § 1 w ust. 3 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) pojeździe czterokołowym – rozumie się przez to czterokołowiec lub czterokołowiec lekki.”;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

PoRD

42c) czterokołowiec lekki - czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
chodzi mi o zapis na końcu tego wycinka , czy znosi on wymog co do pojemności silnika , bo takie info otrzymałem i prosze o pomoc, a psuj mi temat zablokował

 

1) w § 1 w ust. 3 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) pojeździe czterokołowym – rozumie się przez to czterokołowiec lub czterokołowiec lekki.”;

 

To zmiana poprzedniego zapisu który brzmiał:

pojazd czterokołowy - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery kota, homologowane według kategorii L

 

Więc o pojemności nie było tu ani słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dz.U. 2005 Nr 162 poz.1360

1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:

 

a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub

 

b) maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub

 

c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

czyli zostaje z pojemnością i ligier 505ccm3 i 4kw sie nie kwalifikuje jak myślałem

 

[ Dodano: 22-02-2013, 15:10 ]

bo próbowali mnie tu brać pod szpic i klijent i WK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czyli zostaje z pojemnością i ligier 505ccm3 i 4kw sie nie kwalifikuje jak myślałem

Chyba, że ma silnik wysokoprężny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
bo próbowali mnie tu brać pod szpic i klijent i WK

Chodzi o to, że za zmianą definicji w PoRD nie poszła zmiana rozporządzenia w sprawie homologacji a powinna,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Chodzi o to, że za zmianą definicji w PoRD nie poszła zmiana rozporządzenia w sprawie homologacji a powinna,,,

Tylko że w rozporządzeniu unijnym są takie same zapisy, więc jak mieliby to nasze zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
w rozporządzeniu unijnym są takie same zapisy

Właśnie już tu przerabialiśmy, że w Austrii chodził jako L2e a u nas na L7e nie mógł się załapać ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

no właśnie to jest diesel

 

[ Dodano: 22-02-2013, 16:02 ]

i czy jak to zrobie to nikt mi tego nie podwazy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
w rozporządzeniu unijnym są takie same zapisy

Właśnie już tu przerabialiśmy, że w Austrii chodził jako L2e a u nas na L7e nie mógł się załapać ,,,

Co kraj to obyczaj!

U nas też rejestrują wypasione S-ki jako pojazdy pomocy drogowej i co nam kto zrobi :-D

 

[ Dodano: 22-02-2013, 16:04 ]

czy jak to zrobie to nikt mi tego nie podwazy?

 

a co z masami?

MW nie może być większa niż 350kg i ładowność nie większa niż 200 kg

stąd DMC nie większe niż 550 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

czyli moge to puścić jako l6e nawet jakby miał 2000ccm3 jeżeli jest dieslem, wiecie to nie moje polemizowanie , ja ten temat mam na tapecie i musze ugrysc, dodam , że sprowadzone z włoch, i czekam czy wk da tablice, bo nie ma dr z włoch tylko jakieś zaświadczenie

 

[ Dodano: 22-02-2013, 16:07 ]

cha masy! mw jest 349kg! tylko dmc nie wiem jak ustalić, czy przyjac 2x 75kg? i dodac, bo toto jest dwu osobowe

 

[ Dodano: 22-02-2013, 16:08 ]

a na tabliczce nie ma dmc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
czyli moge to puścić jako l6e nawet jakby miał 2000ccm3 jeżeli jest dieslem

Taki na pewno nie spełniłby ograniczenia co do MW, ale ograniczenia pojemności przy dieslu nie ma.

 

 

bo nie ma dr z włoch tylko jakieś zaświadczenie

To nowy czy używany pojazd?

 

 

a na tabliczce nie ma dmc

No to nie spełnia wymagań dot. tabliczki znamionowej.

 

A jeśli jeszcze do tego nie ma ustalonego DMC to bez opinii rzeczoznawcy bym sie tego nie dotykał.

Czyli na pewno nie ustalałbym DMC sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

TZ penie ma taka jak w motocyklu bez mas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

to pojazd sprowadzony z włoch, tam uzytkowany na ich pozwoleniu, co do tabliczki to tak jak kolega pisze, bez mas, tylko jakiś nr, i vin, oraz producent. Dzieki wielkie za wsparcie, bo takich cudaków nie spotyka sie co dzień , ale w kupie siła!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

Mam takie cudo na BT z Francji

F.1/F.2 = 650

G = 349

P.1 = 505

P.2 = 4

P.3 = D

J - L6e

Mam pytanie, czy coś się zmieniło, czy to może nadal normalnie przejść BT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

F.2 powinno wynosić (masa własna + dop. ładowność) 549 kg, a F.1 zostaje 650 kg.

 

I zaraz się zacznie ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

dzięki ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryczynski A

Mam takie cudo na BT z Francji

F.1/F.2 = 650

G = 349

P.1 = 505

P.2 = 4

P.3 = D

J - L6e

Mam pytanie, czy coś się zmieniło, czy to może nadal normalnie przejść BT.

 

Tak można wykonać badanie z wynikiem pozytywnym 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
F.2 powinno wynosić (masa własna + dop. ładowność) 549 kg, a F.1 zostaje 650 kg.

 

I zaraz się zacznie ::D

 

+

 

Tak można wykonać badanie z wynikiem pozytywnym 8)

 

No i już się zaczęło 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.