Skocz do zawartości

zmiana DMC


TOTEM

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pytanko. Klient chce zmienić DMC w IVECO DAILY50C13V furgon z 5000 kg na 3500kg bez żadnych zmian konstrukcyjnych. Czy jest to możliwe a jeśli tak to jakie dokumenty, czy wystarczy wyciąg z świadectwa homologacji, czy może jeszcze coś więcej np. opinia rzeczoznawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce zmienić DMC
może sobie chcieć ,a ty mówisz -producent , tabliczka znamionowa i wtedy może próbować sobie coś kombinować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanko. Klient chce zmienić DMC w IVECO DAILY50C13V furgon z 5000 kg na 3500kg bez żadnych zmian konstrukcyjnych.

 

Nie ma zmian nie ma badania po zmianach proste chyba :lol: bo co wpiszesz w opisie zmian ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce zmienić DMC w IVECO DAILY50C13V furgon z 5000 kg na 3500kg bez żadnych zmian konstrukcyjnych. Czy jest to możliwe

tak

sprzedaje to 5-tonowe i kupuje coś o DMC 3,5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że chodzi o kwestie tego, jakim sposobem opisać tą zmianę na SKP.

 

Pomińmy dyskusje, czy można zmieniać DMC czy nie. Są WK, które po uzyskaniu odpowiedniej opinii od przedstawiciela producenta pozwalają na taką zmianę i już (jest kilka aut z alternatywnymi masami DMC - IVECO, RENAULT). W wlkp. nie ma z tym problemu np.

 

Tylko, że w WK nie ma tak naprawdę informacji ani o nowej tabliczce, ani o nowych danych (np. ładowność), dlatego w praktyce i tak chcą zaświadczenia z SKP z ustalonymi nowymi danymi.

Czasami te zmiany idą w parze ze zmianami konstrukcyjnymi i wtedy nie ma problemu co wystawić. Ale czasami to jest zmiana tylko administracyjna - żadnych zmian nie ma - wtedy uważam, że tylko zaświadczenie z ustalonymi nowymi parametrami (badanie za 60 zł). Bo jakie niby zmiany opisywać? Co fotografować?

 

Oczywiście mówimy tylko o pojazdach, gdzie faktycznie z homologacji wynika, że pojazd ma zamienne masy i można to w dowolnym katalogu sobie potwierdzić, jest pisemna informacja od przedst.producenta, która to potwierdza + nowa TZ.

Opinia rzeczoznawcy w tym wypadku raczej nic nie wniesie do sprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czasami to jest zmiana tylko administracyjna

 

Moim zdaniem powinna być taka możliwość jeśli oczywiście homologacja na to pozwala, mało tego to mogłoby być również stosowane dla przekwalifikowania przyczep ciężarowych na rolnicze wówczas gdy taka przyczepa jest wykorzystywana tylko i wyłącznie do prac rolniczych, bo tam też zmiany konstrukcyjne to fikcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tam też zmiany konstrukcyjne to fikcja

 

Dokładnie. Dlatego chyba lepiej po prostu określić nowe dane na zaświadczeniu, niż bawić się w opisywanie fikcyjnych zmian, żeby "podpasować" sytuację do druczków... Tym bardziej, że nie ma żadnego przepisu, który by nakazywał ustalanie nowych danych TYLKO przy okazji zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mogłoby być również stosowane dla przekwalifikowania przyczep ciężarowych na rolnicze wówczas gdy taka przyczepa jest wykorzystywana tylko i wyłącznie do prac rolniczych,

 

Czyli, że przekwalifikowanie z rolniczej na ciężarową też miałoby tak przebiegać, w drodze administracyjnej decyzji? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 186 z 2007 poz 1322

 

§ 14. 1.30) W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej

 

4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

zmiany warunków technicznych w przepisach nastąpiły

 

§ 3. 1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać:

1) pojazdu pojedynczego, z wyłączeniem naczepy, przyczepy z osią centralną i ciągnika siodłowego:

a) dwuosiowego, z zastrzeżeniem lit. b - 16 t,

b) dwuosiowego autobusu o zawieszeniu kół pneumatycznym lub równoważnym, o ile równoważność ta została wykazana przez producenta pojazdu - 18 t,

c) trzyosiowego - 24 t,

...

3) § 2-5 otrzymują brzmienie:

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

...

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

...

 

i to dotyczy pojazdów dwuosiowych mających w DR wpisy: F1 = 18 000, F2 = 16 000

w celu bezproblemowego uzyskania wpisu F2 = 18000 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że przekwalifikowanie z rolniczej na ciężarową też miałoby tak przebiegać, w drodze administracyjnej decyzji?

 

Nie nie w tą stronę to nie ale wiesz dokładnie o co chodzi że jest dużo przyczep cięzarowych które są wykorzystywane wyłącznie w gospodarstwie i co ma rolnik począć z taką przyczepą ciężarową nie dość że badanie co rok to jeszcze zazwyczaj 164 zł do zapłaty zamiast 50/70 zł i OBT co dwa lata.

Robiłeś zmiany konstrukcyjne z ciężarowej na rolniczą ::? i co pisałeś w opisie zmian bo dla mnie te zmiany są fikcyjne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Kontrole pojazdów o dmc do 3,5 tony w Bydgoszczy

 

W dniach 21-22 marca inspektorzy z Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego wspólnie z funkcjonariuszami policji z Wydziału Ruchu Drogowego w Bydgoszczy przeprowadzili działania kontrolne ukierunkowane na pojazdy o DMC do 3500 kg.

W dowodach rejestracyjnych w polu określającym dopuszczalną masę całkowitą we wszystkich ważonych pojazdach stwierdzono wpisy 3500kg. Kontrolujący szczególną uwagę zwrócili na pojazdy realizujące przewozy dla firm kurierskich oraz na inne pojazdy dostawcze. Ogółem poddano kontroli 65 pojazdów, a w 50 przypadkach stwierdzono przekroczenie dopuszczalnych parametrów wagowych. Wyniki ważenia pojazdów wahały się od 3700 kg do 6200kg masy rzeczywistej.

Kierowcy zobligowani zostali do przeładunku nadmiaru towaru oraz ukarani zostali odpowiednimi mandatami karnymi. Z uwagi na usterki w stanie technicznym zatrzymano 10 dowodów rejestracyjnych.

 

 

http://www.gitd.gov.pl/content/kontrole-pojazdow-o-dmc-do-35-tony-w-bydgoszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.