mari Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 witam. Klient sprowadził z Niemiec motorower Simson i ma na niego tylko homologację w której napisane jest- prędkość maksymalna 60km/h. Pytanie brzmi: czy przy pierwszym badaniu wydajemy DIP i czy można wpisać w "pierwszym" badaniu, że prędkość maksymalna wynosi 45km/h po to żeby zarejestrowali go na motorower?? Na marginesie dodam, że pojemność skokowa wynosi: 49.8 cm3. pozdrawiam i proszę o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 Tak moŻna napisać ale na to trzeba mieć potwierdzenie że ta prędkość została w określony sposób ograniczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 Tak moŻna napisać ale na to trzeba mieć potwierdzenie że ta prędkość została w określony sposób ograniczona. sprecyzuje pytanie: czy można tą sprawę załatwić na samej stacji czy jest potrzebna opinia rzeczoznawcy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 hehehehe - na samym końcu i tak ty za wszystko odpowiadasz, najlepiej mieć dokument z hamowni (ale koszty będą takie, że to się nie opłaca) wg mnie klient ogranicza sobie prędkość - wsiadasz na simsona i dookoła stacji - nie przekracza 45 na godzinę to OK to jest żart oczywiście kolego - aby tylko takowe problemy były na stacjach, a tak w ogóle większość nowszych motorowerów rozwija większą prędkość niż 45 - tylko jak ty masz to sprawdzić??? a jakby ci nie pokazał homologacji - tylko DR niemiecki? wg mnie zaświadczenie z firmy takiej jak zmiany konstrukcyjne, że nie osiąga i tyle, tym bardziej, że z tego co pamiętam w simsonach wystarczy ograniczyć linkę gazu, co i tak klient po wyjeździe od ciebie przywróci do stanu fabrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 hehehehe - na samym końcu i tak ty za wszystko odpowiadasz, najlepiej mieć dokument z hamowni (ale koszty będą takie, że to się nie opłaca) wg mnie klient ogranicza sobie prędkość - wsiadasz na simsona i dookoła stacji - nie przekracza 45 na godzinę to OK to jest żart oczywiście kolego - aby tylko takowe problemy były na stacjach, a tak w ogóle większość nowszych motorowerów rozwija większą prędkość niż 45 - tylko jak ty masz to sprawdzić??? a jakby ci nie pokazał homologacji - tylko DR niemiecki? wg mnie zaświadczenie z firmy takiej jak zmiany konstrukcyjne, że nie osiąga i tyle, tym bardziej, że z tego co pamiętam w simsonach wystarczy ograniczyć linkę gazu, co i tak klient po wyjeździe od ciebie przywróci do stanu fabrycznego. sposoby ograniczenia prędkości to ja znam ale chodzi o to czy UK nie doczepi się do tego jak określiłem w warunkach SKP prędkość maksymalną i czy nie będą wymagać opinii rzeczoznawcy a jeżeli tak to co zrobić żeby obyło się bez tej opinii?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 puki co w dipie nie ma prędkości max i myślę że WK nie będzie dochodził jak to zrobiłeś, ale jakiś papier o ograniczeniu prędkości oczywiście dobrze mieć, ale żeby od razu opinia rzeczoznawcy? raz że to kosztuje dużo (a i tak rzeczoznawca inaczej nie sprawdzi jak na próbie drogowej - co jakby ci się chciało to sam możesz zrobić), dlatego wg mnie tańsze (co oczywiście ciebie nie powinno interesować - tylko klienta) dokument z firmy co robi zmiany ja tak bym do tego podszedł - ale najszybciej bym wsiadł i się przejechał, oczywiście wziąłbym oświadczenie od klienta że nie przekracza 45 - bo on później i tak z powrotem go przerobi w zaświadczeniu bym napisał ze przeprowadziłem takową próbę - nie przekracza 45 i już - nie jest to nigdzie opisane (chyba) - ale co się czepiać większość diagnostów przy badaniu ciężarówki nie wymaga zaświadczenia o ograniczniku prędkości - uznając że jak jest jakaś naklejka na szybie to jest OK, a czy jest sprawny i czy faktycznie działa przy odpowiedniej prędkości? - jak takowy dokument zawsze wymagałem dlatego nie przejmowałby się zbytnio motorowerem - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 puki co w dipie nie ma prędkości max i myślę że WK nie będzie dochodził jak to zrobiłeś, ale jakiś papier o ograniczeniu prędkości oczywiście dobrze mieć, ale żeby od razu opinia rzeczoznawcy? raz że to kosztuje dużo (a i tak rzeczoznawca inaczej nie sprawdzi jak na próbie drogowej - co jakby ci się chciało to sam możesz zrobić), dlatego wg mnie tańsze (co oczywiście ciebie nie powinno interesować - tylko klienta) dokument z firmy co robi zmiany ja tak bym do tego podszedł - ale najszybciej bym wsiadł i się przejechał, oczywiście wziąłbym oświadczenie od klienta że nie przekracza 45 - bo on później i tak z powrotem go przerobi w zaświadczeniu bym napisał ze przeprowadziłem takową próbę - nie przekracza 45 i już - nie jest to nigdzie opisane (chyba) - ale co się czepiać też myślałem o próbie drogowej ale czy w dz.u. nie jest określone, że próbę drogową wykonuje się tylko po to aby sprawdzić hamulce? jeżeli można wykonać tę próbę to dobre wyjście byłoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 mg nie nie jest to zabronione - to dlaczego nie można? - jak masz to ustalić? wpis w zaświadczeniu o stanie faktycznym i ktoś ci głowę urwie? a jak mierzysz masę np p-py lekkiej? - przyjeżdża klient z kartką ze stemplem "sprzedaży węgla" i dochodzisz prawdy? jak na pierwszy "rzut oka" nie ma przegięcia - to uznajesz że jest Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 Co masz na myśli pisząc, że ten pojazd ma homologację?? Możesz dokładnie opisać ten dokument, a najlepiej wkleić tu skan?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 może także mieć wpisaną prędkość max w niemieckim DR - coś takiego kiedyś widziałem dokument jakoby by nie był, to i tak można (ale czy trzeba???) wpisać w uwagach prędkość max. chociaż ja nigdy nie pisałem i nikt się nie czepiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 Kolego mari właściciel motoroweru ma Ci dostarczyć dokumeny z firmy Uprawnionej do dokonywania naprawy motcyki (SERWISU) danej marki o ograniczeniu prędkości do 45/h bo ty nie masz możliwiści tego sprawdzić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 gdzie to jest napisane? gdzie on znajdzie taki serwis do simsona? i dlaczego tylko z serwisu? a który jest "uprawniony"? i jak takowe uprawnienie wygląda? kto je wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 mg nie nie jest to zabronione - to dlaczego nie można? - jak masz to ustalić? wpis w zaświadczeniu o stanie faktycznym i ktoś ci głowę urwie? a jak mierzysz masę np p-py lekkiej? - przyjeżdża klient z kartką ze stemplem "sprzedaży węgla" i dochodzisz prawdy? jak na pierwszy "rzut oka" nie ma przegięcia - to uznajesz że jest Ok. czyli wychodzi na to że najlepiej wykonać próbę drogową i jeżeli faktycznie prędkość wynosi 45 km/h to w uwagach można określić pojazd jako motorower. oby tylko UK sią nie czepił [ Dodano: 13-03-2013, 09:22 ] Co masz na myśli pisząc, że ten pojazd ma homologację?? Możesz dokładnie opisać ten dokument, a najlepiej wkleić tu skan?? niestety nie mam skanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 Bo szczerze - nie do końca chce mi się wierzyć w tą homologację... (w jej obecnym rozumieniu przynajmniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 ja bym tak zrobił, napisałbym prawdę - ze sprawdziłem - dlaczego mają się czepiać? potwierdziłem fakt nieprzekraczania prędkości, że takowa próba nie jest opisana? jest to bardziej miarodajne niż jakieś zaświadczenia, które i tak mało co dają - bo na końcu i tak jest diagnosta. a jak zaczniemy przepychać się kto ma wystawić zaświadczenie i kto jest "upoważniony" to zaraz się okaże że nie da się zrobić, a sam motorower jest wart 200zł. wg mnie nie wpadajmy w paranoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 Bo szczerze - nie do końca chce mi się wierzyć w tą homologację... (w jej obecnym rozumieniu przynajmniej) też bym może nie uwierzył gdybym nie widział na własne oczy ale nie to jest w tej sprawie najważniejsze tylko określenie maks. prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 potwierdziłem fakt nieprzekraczania prędkości, że takowa próba nie jest opisana? jest to bardziej miarodajne niż jakieś zaświadczenia wojtek1k, w jaki sposób chcesz okreslić ta prędkość? Chyba nie zamierzasz do tego celu wykorzystać fabrycznego prędkościomierza w jaki wyposażony jest motorower, bo jesli tak to ja na miejscu klienta zamiast zdławić silnik to "stuningował" bym prędkościomierz aby nie pokazywał więcej niż 45 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 ale po co? jak i tak "po przeglądzie" klient - tuning silnika usunie? po co męczyć się z prędkościomierzem? podczas badania motorower osiągał 45 i tyle (pewnie jak ktoś pojedzie z górki to i 50 pojedzie) ale zaraz się okaże że motorower wart 200zł, a zaświadczenia 1000 wg mnie trzeba problem rozwiązać a nie mnożyć problemy najlepiej pogadać ze strażą miejską - niech ustawi fotoradar na 45 i jak będzie zdjęcie to jest za dużo i trzeba próbować dalej ..................... i jest dokument z "legalizowanego" urządzenia hehehehehehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 ja bym tak zrobił, napisałbym prawdę - ze sprawdziłem - dlaczego mają się czepiać? potwierdziłem fakt nieprzekraczania prędkości, że takowa próba nie jest opisana? jest to bardziej miarodajne niż jakieś zaświadczenia, które i tak mało co dają - bo na końcu i tak jest diagnosta. a jak zaczniemy przepychać się kto ma wystawić zaświadczenie i kto jest "upoważniony" to zaraz się okaże że nie da się zrobić, a sam motorower jest wart 200zł. wg mnie nie wpadajmy w paranoje no wsumie logiczne to jest natomiast trochę ta próba drogowa mnie zastanawia czy w takim celu można ją wykonać czy tylko do badania opóźnienia hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 A ktoś Ci zabrania zrobić taką próbę , w celu zorientowania się jaka jest prędkość max.??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 pióra opadają, jak zaczniesz mnożyć problemy to nie wykonasz żadnego badania technicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 13 Marzec 2013 Autor Share Napisano 13 Marzec 2013 A ktoś Ci zabrania zrobić taką próbę , w celu zorientowania się jaka jest prędkość max.??? no właśnie nie wiem czy pozwala czy zabrania bo jakoś nie mogę wyszukać podstawy prawnej aby mieć czarne na białym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 No to jak nie widzisz , że ktoś Ci zabrania ,to rób tę próbę , rób chłopie............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 też bym może nie uwierzył gdybym nie widział na własne oczy ale nie to jest w tej sprawie najważniejsze tylko określenie maks. prędkości A to już nie jest takie proste kolego. Jeśli masz aktualną, europejską homologację to trudno jej rozstrzygnięcia "obalić" badaniem technicznym... Pytanie czy w ogóle OBT jest tu potrzebne?? Po co w ogóle ktoś Ci tą homologację na SKP okazywał??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 13 Marzec 2013 Share Napisano 13 Marzec 2013 gaśnica w aucie ma być sprawna, w łatwo dostępnym miejscu, jak ją sprawdzisz czy jest sprawna? bo jak nie napisze, że spełnia wymagania techniczne - to wg homologacji ich nie spełnia, bo przekracza prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.