Skocz do zawartości
jurek014

Przyczepa IFA HL 8011 rok prod. 1979

Rekomendowane odpowiedzi

jurek014

Panowie proszę o pomoc. To moje pierwsze tego typu badanie.

Klient chce dokonać zmian rodzaju przyczepy IFA HL8011 z ciężarowej na rolniczą.

Czy ta przyczepa w katalogu ITS występuje jako rolnicza i czy takiej zmiany można dokonać . Klient zapewnia mnie że będzie miał kwity od rzeczoznawcy i z warsztatu dokonującego zmian.

Jeżeli jest taka możliwość to proszę też o dane katalogowe tej przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jurek014

Dane w tej chwili mało istotne chodzi mi głównie czy w katalogu ITS występuje jako rolnicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
chodzi mi głównie czy w katalogu ITS występuje jako rolnicza.

 

Ale jakie to ma znaczenie? Nawet jeśli nie występuje to przecież po zmianach może być rolniczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
będzie miał kwity od rzeczoznawcy i z warsztatu dokonującego zmian.

Jeżeli jest taka możliwość to proszę też o dane katalogowe tej przyczepy.

 

A tak konkretnie to co w niej zmieni, że zadam to kardynalne pytanie?

Bo sam fakt używania jej w rolnictwie nie powoduje że jest ona rolnicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jurek014

Zmieni ogumienie i oznakowanie z ciężarowej na rolniczą.

Chodzi mi o to, że gdzieś słyszałem ,że aby przerejestrować ją na rolniczą musi być ujęta w katalogu ITS a takowego nie posiadam. Ponadto jest to wywrotka. i w tym miejscu mi nie pasuje.

Zapewne chodzi tu klientowi o koszty OBT i podatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Chodzi mi o to, że gdzieś słyszałem ,że aby przerejestrować ją na rolniczą musi być ujęta w katalogu ITS a takowego nie posiadam.

 

Źle słyszałeś. Zakres przeróbek może być szerszy niż przewiduje katalog ITS.

 

Ponadto jest to wywrotka.

 

Przyczepa ciężarowa rolnicza też może mieć podrodzaj wywrotka.

 

Zmieni ogumienie i oznakowanie z ciężarowej na rolniczą.

 

Zapewne zaraz ktoś postawi pytanie - czy to wystarczy do zmiany rodzaju pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Zmieni ogumienie i oznakowanie z ciężarowej na rolniczą.

Chodziło ci o TO oznakowanie? :shock:

 

dzu.1999.044.000.00432.003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jurek014

Tak takie oznakowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1

To oznakowanie to musi mieć, nawet jeżeli nie jest przyczepą rolniczą, ale jest ciągnięta przez ciągnik rolniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Można zamontować zaczep oraz gniazdo elektryczne dla drugiej przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

ale te zmiany to zmiana wyposażenia a nie konstrukcyjna no i p-pa rolnicza nie musi mieć mediów na kolejną przyczepę (przyczepy z Czech).

Jeżeli idzie o zmiany konstrukcyjne (ok 300PLN) to ważne jest to co było meritum zmian przyczep ciężarowych na ciężarowe-rolnicze ciągnięte w kilku tematach czyli to że praktycznie każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki p-py ciężarowej-rolniczej a robienie aferty z takiej zmiany w kierunku rolniczej to tylko niechęć diagnosty lub nieznajomość przepisów przez WK (przerobiłem oba tematy, nowy diagnosta ma teraz 10 pojazdów a pani w WK też sie dokształciła).

 

Zmiana rolniczej na ciężarową to już jest grubsza sprawa.

 

Jeżeli p-pa istnieje jako rolnicza w katalogu ITS to można zrobić to dużo taniej dla rolnika niż poprzez zabawę z zmiany konstrukcyjne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
praktycznie każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki p-py ciężarowej-rolniczej

To jak ją zawęzić do tylko rolniczej?

Ja się spotkałem z takim zapisem w DR przyczepy: ciężarowa-uniwersalna.

No i jak tu mówić o zmianach konstrukcyjnych takiej przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
(przerobiłem oba tematy, nowy diagnosta ma teraz 10 pojazdów a pani w WK też sie dokształciła).
To widzę ze Ty "rolnik"caŁą gębą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olga
Klient chce dokonać zmian rodzaju przyczepy IFA HL8011 z ciężarowej na rolniczą.

Czy ta przyczepa w katalogu ITS występuje jako rolnicza i czy takiej zmiany można dokonać . Klient zapewnia mnie że będzie miał kwity od rzeczoznawcy i z warsztatu dokonującego zmian.

Jeżeli jest taka możliwość to proszę też o dane katalogowe tej przyczepy.

Jak dobrze pamiętam, to IFA HL 80.11 w starych katalogach była przyczepą ciężarową specjalizowaną samowyładowczą. Obecnie można ją znaleźć w katalogu generycznym i jako przyczepę ciężarową, i jako ciężarową rolniczą.

 

W momencie "przechodzenia" ze starej klasyfikacji na "nową" i z przyczepami specjalizowanymi, i uniwersalnymi pojawia się ten sam problem - czy zakwalifikować jako ciężarową, czy jako ciężarową rolniczą. Jak dla mnie najważniejsze jest to, jaki rodzaj danej przyczepy określi diagnosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jak dla mnie najważniejsze jest to, jaki rodzaj danej przyczepy określi diagnosta.

Ale czy ważniejsze niż to co jest w katalogach "generycznych"?

Bo jeśli tej przyczepy nie ma tam jako rolniczej, to co?

Diagności rulezz? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale czy ważniejsze niż to co jest w katalogach "generycznych"?

To nie ma znaczenia jaka wersja jest w katalogu, bo po to są zmiany konstrukcyjne aby była możliwość zmiany rodzaju pojazdu. Jedynym plusem obecności danej przyczepy w katalogu jako rolnicza byłby fakt, że można by ją zakwalifikować jako przyczepa rolnicza bez wykonywania zmian konstrukcyjnych jeśli w DR była by ona zakwalifikowana jako przyczepa uniwersalna lub specjalizowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
baca9

"Olga napisał/a:

Jak dla mnie najważniejsze jest to, jaki rodzaj danej przyczepy określi diagnosta."

 

A jak wygląda sprawa z przyczepą marki SAM 1500 zarejestrowaną jako przyczepa ciężarowa? Czy przy wymianie starego DR można ją określić jako rolniczą? ::?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olga
Jak dla mnie najważniejsze jest to, jaki rodzaj danej przyczepy określi diagnosta.

Ale czy ważniejsze niż to co jest w katalogach "generycznych"?

No przecież napisałam, że jest w katalogu i jako ciężarowa, i jako ciężarowa rolnicza :)

I zapewne nie tylko w przypadku tej przyczepy, ale też i IFA HW 80.11, i mogę przypuszczać, że w przypadku większości, chociaż może i każdej specjalizowanej, czy uniwersalnej.

 

No dobra Panowie. :)

Przyjeżdża do Was przyczepa załóżmy właśnie IFA HL 80.11, czy IFA HW 80.11 z 1979 r. W DR ma rodzaj przyczepa specjalizowana. Nie spełnia warunków technicznych dla przyczepy ciężarowej, ale spokojnie spełnia warunki dla rolniczej. I pytanie - co robicie? Właściciel oczywiście nie ma nic przeciwko temu, żeby to była rolnicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
No przecież napisałam, że jest w katalogu i jako ciężarowa, i jako ciężarowa rolnicza :)

No ale co w przypadku kiedy jest w tym katalogu tylko jako ciężarowa?

A tu zmiany konstrukcyjne na rolniczą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olga

Najpierw Ty odpowiedz na moje pytanie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
(przerobiłem oba tematy, nowy diagnosta ma teraz 10 pojazdów a pani w WK też sie dokształciła).
To widzę ze Ty "rolnik"caŁą gębą..
jaki rolnik? Hobysta i tyle ;)

A z tymi przyczepami to niestety mamy takie durne przepisy jakie mamy.

 

Fajnie Olga że napisałaś w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
W DR ma rodzaj przyczepa specjalizowana. Nie spełnia warunków technicznych dla przyczepy ciężarowej, ale spokojnie spełnia warunki dla rolniczej

. I pytanie - co robicie?

To zależy od rodzaju badania.

Jeśli to OBT to "N" jezeli nie spełnia warunków dla p-py ciężarowej.

Jeśli to DBT po zmianach to zależy co jest zmienione...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olga

Załóżmy OBT przed wymianą DR, bo nie ma już miejsc na pieczątki :)

 

 

A ktoś zrobiłby inaczej niż Marek1? Pytam poważnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A ktoś zrobiłby inaczej niż Marek1? Pytam poważnie

Ja po konsultacjach z WK i przy braku sprzeciwu ze strony WK bez problemu sklasyfikował bym ja jako przyczepa rolnicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.