Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Rubel

Ford Transit

Polecane posty

Rubel

Mam takiego transita WF0LXXGBVLVB27933 rok produkcji 1997. 1 rzad siedzen przegroda stala stylu na pace zamontowany agregat chlodniczy. I moje pytanie czy nadaje sie na VAT 1. Czy byl homologowany na van lub wielozadaniowy. Klient przyjechal z miekim dododem i pyta czy da rade. W dowodzie wpisane Samochod ciezarowy nic wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Ford transit "blaszak"po 2004r był homologowany jako VAN. Czyli może być VAT 1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel

Przepraszam rok produkcji 1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Przed 2004r w Polsce Fordy Transity, niestety były homologowane jako furgon lub osobowe -kombi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
czy nadaje sie na VAT 1

 

Wg. mnie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel
czy nadaje sie na VAT 1

 

Wg. mnie tak.

 

Tez tak mysle, ale zastanawiam sie czymial hom. na van lub wielozadaniowy. Chyba posle klienta do serwisu po papier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tez tak mysle, ale zastanawiam sie czymial hom. na van lub wielozadaniowy. Chyba posle klienta do serwisu po papier.

VAT-1

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

 

I gdzie tu jest mowa o homologacji? :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Chyba posle klienta do serwisu po papier.

 

No to go już nie zobaczysz :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

W 1997 roku taka klasyfikacja nawet nie istniała!! Więc nie masz po co go wysyłać do jakiegokolwiek serwisu.

 

Kiedyś myślałem inaczej - teraz skłaniam się do tego co mówi Marek1 - on ma się klasyfikować do takiej grupy - innymi słowy ma wykazywać cechy tożsame z autami dziś homologowanymi do grupy BB lub AF. I tyle.

 

W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT.

Sęk w tym, że najprawdopodobniej o to chodziło ustawodawcy! Zamiarem głównym MF było z całej grupy pojazdów ciężarowych wyłączyć jak największą liczbę pojazdów mogący odliczać "pełny" VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
blakop napisał/a:

W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT.

 

Sęk w tym, że najprawdopodobniej o to chodziło ustawodawcy!

 

Też obawiam sie tego, że taki był zamysł ustawodawcy :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Zgodnie z katalogiem fordowskim, taki pojazd jest zapisany jako furgon do paczek, więc zapewne i tak homologowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
na pace zamontowany agregat chlodniczy.

06-sam.ciężarowy

02-furgon

003- chłodnia

Vat - 1 odpada ,jak już VAT - 4.Jak chłodnia to musi byc oddzielony ścianką izotermiczną , czyli część towarowa i osobowa jako oddzielne elementy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jak chłodnia to musi byc oddzielony ścianką izotermiczną , czyli część towarowa i osobowa jako oddzielne elementy.

 

Ścianka nie powoduje fizycznego oddzielenie elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti

Tu nie chodzi o fizyczne oddzielenie elementów na zewnątrz.Część towarowa jest wyłożona ścianką izotermitrzną jako jeden element , a część osobowa jest osobnym elementem. Ja bynajmniej tak to widzę :-) nie widzę innego sposobu aby mógł uzyskać VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Część towarowa jest wyłożona ścianką izotermitrzną jako jeden element , a część osobowa jest osobnym elementem.

 

VAT-4. Obejmuje on samochody posiadające kabinę pasażerską i nadwozie ładunkowe jako dwa niezależne konstrukcyjnie elementy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
VAT-4. Obejmuje on samochody posiadające kabinę pasażerską i nadwozie ładunkowe jako dwa niezależne konstrukcyjnie elementy.

I dlatego jak izoterma (chłodnia) jest w postaci kabiny za która zamontowany jest kontener to VAT-4 a jeśli jest ona zbudowana w oparciu o furgon, którego wnetrze zostało wyłozone izolacja termiczna to będzie miał zastosowanie VAT-1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A co jeśli wkład izotermiczny wewnątrz nadwozia jest oddzielnym elementem? Wkładem właśnie? 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
izoterma (chłodnia) jest w postaci kabiny za która zamontowany jest kontener to VAT-4 a jeśli jest ona zbudowana w oparciu o furgon, którego wnetrze zostało wyłozone izolacja termiczna to będzie miał zastosowanie VAT-1.

Jak może mieć vat 1, jak chłodnia = FURGON :razz: (VAT 1= podrodzaj-VAN, WIELOZADANIOWY)

A co jeśli wkład izotermiczny wewnątrz nadwozia jest oddzielnym elementem? Wkładem właśnie?

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jak może mieć vat 1, jak chłodnia = FURGON (VAT 1= podrodzaj-VAN, WIELOZADANIOWY)

Kto powiedział, że VAN, czy Wielozadaniowy nie może być chłodnią, z tym, że oczywiście nie będzie to wpisane w DR.

Kupuje sobie VAN-a montuję wewnątrz izolowany wkład i ma już izotermę i niby z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
niby z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem?

 

Z żadnego. Po prostu siłą rzeczy kierujemy się tym, że tylko w tym podrodzaju jest takie przeznaczenie.

 

Trochę chory ten nasz katalog RPP... Nawet bardzo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem?

Dz (bodajże 137) .Załącznik nr 2 .Tabelanr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów.Tabela nr 2 - Przeznaczenie pojazdów.Jeżeli przebudowałeś pojazd zmieniając jego przeznaczenie automatycznie zmienia się podrodzaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No to akurat nie jest załącznik do PoRD ;)

Nie o to chodzi... Umieszczenie danego przeznaczenia w danym podrodzaju ma oznaczać z automatu zmianę całej klasyfikacji dla pojazdu?? Chyba nie do końca... Dlaczego chcesz z takiego blaszaka na siłę robić podrodzaj furgon, skoro furgonem nie jest (no chyba, że słynnym zintegrowanym) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Kto powiedział, że VAN, czy Wielozadaniowy nie może być chłodnią, z tym, że oczywiście nie będzie to wpisane w DR.

Nie rozumiem Twojego punktu widzenia .Jak nie jest wpisane w DR to wszystko jest OK, natomiast jak jest wpisane to jest " BE". Moim zdaniem powinien decydować stan faktyczny jaki pojazd jest na przeglądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nie rozumiem Twojego punktu widzenia .

Chodzi o to, że jak kupisz VAN-a i zrobisz zabudowę izotermiczną to dalej to będzie VAN i nie będzie miał wpisanego do DR przeznaczenia "izotermiczny" a jak kupisz taki sam pojazd ale homologowany jakio furgon, to będzie on miał w DR okreslone przeznaczenie "izotermiczny"! Czy to nie jest chore?

Idąc dalej tym samym tropem i literalnie stosując prawo to ten pierwszy będzie pasował do VAT-1 a ten drugi nie podpada pod żaden VAT :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.