Rubel Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Mam takiego transita WF0LXXGBVLVB27933 rok produkcji 1997. 1 rzad siedzen przegroda stala stylu na pace zamontowany agregat chlodniczy. I moje pytanie czy nadaje sie na VAT 1. Czy byl homologowany na van lub wielozadaniowy. Klient przyjechal z miekim dododem i pyta czy da rade. W dowodzie wpisane Samochod ciezarowy nic wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Ford transit "blaszak"po 2004r był homologowany jako VAN. Czyli może być VAT 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 18 Marzec 2013 Autor Share Napisano 18 Marzec 2013 Przepraszam rok produkcji 1997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Przed 2004r w Polsce Fordy Transity, niestety były homologowane jako furgon lub osobowe -kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 czy nadaje sie na VAT 1 Wg. mnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 18 Marzec 2013 Autor Share Napisano 18 Marzec 2013 czy nadaje sie na VAT 1 Wg. mnie tak. Tez tak mysle, ale zastanawiam sie czymial hom. na van lub wielozadaniowy. Chyba posle klienta do serwisu po papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Tez tak mysle, ale zastanawiam sie czymial hom. na van lub wielozadaniowy. Chyba posle klienta do serwisu po papier. VAT-1 1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van; I gdzie tu jest mowa o homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Chyba posle klienta do serwisu po papier. No to go już nie zobaczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 W 1997 roku taka klasyfikacja nawet nie istniała!! Więc nie masz po co go wysyłać do jakiegokolwiek serwisu. Kiedyś myślałem inaczej - teraz skłaniam się do tego co mówi Marek1 - on ma się klasyfikować do takiej grupy - innymi słowy ma wykazywać cechy tożsame z autami dziś homologowanymi do grupy BB lub AF. I tyle. W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT. Sęk w tym, że najprawdopodobniej o to chodziło ustawodawcy! Zamiarem głównym MF było z całej grupy pojazdów ciężarowych wyłączyć jak największą liczbę pojazdów mogący odliczać "pełny" VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 blakop napisał/a:W przeciwnym razie doszlibyśmy do wniosku, że auta starsze niż 2004 r. nie maja prawa do odliczeń VAT. Sęk w tym, że najprawdopodobniej o to chodziło ustawodawcy! Też obawiam sie tego, że taki był zamysł ustawodawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Zgodnie z katalogiem fordowskim, taki pojazd jest zapisany jako furgon do paczek, więc zapewne i tak homologowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 na pace zamontowany agregat chlodniczy. 06-sam.ciężarowy 02-furgon 003- chłodnia Vat - 1 odpada ,jak już VAT - 4.Jak chłodnia to musi byc oddzielony ścianką izotermiczną , czyli część towarowa i osobowa jako oddzielne elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Jak chłodnia to musi byc oddzielony ścianką izotermiczną , czyli część towarowa i osobowa jako oddzielne elementy. Ścianka nie powoduje fizycznego oddzielenie elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Tu nie chodzi o fizyczne oddzielenie elementów na zewnątrz.Część towarowa jest wyłożona ścianką izotermitrzną jako jeden element , a część osobowa jest osobnym elementem. Ja bynajmniej tak to widzę nie widzę innego sposobu aby mógł uzyskać VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Część towarowa jest wyłożona ścianką izotermitrzną jako jeden element , a część osobowa jest osobnym elementem. VAT-4. Obejmuje on samochody posiadające kabinę pasażerską i nadwozie ładunkowe jako dwa niezależne konstrukcyjnie elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 VAT-4. Obejmuje on samochody posiadające kabinę pasażerską i nadwozie ładunkowe jako dwa niezależne konstrukcyjnie elementy. I dlatego jak izoterma (chłodnia) jest w postaci kabiny za która zamontowany jest kontener to VAT-4 a jeśli jest ona zbudowana w oparciu o furgon, którego wnetrze zostało wyłozone izolacja termiczna to będzie miał zastosowanie VAT-1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 A co jeśli wkład izotermiczny wewnątrz nadwozia jest oddzielnym elementem? Wkładem właśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 izoterma (chłodnia) jest w postaci kabiny za która zamontowany jest kontener to VAT-4 a jeśli jest ona zbudowana w oparciu o furgon, którego wnetrze zostało wyłozone izolacja termiczna to będzie miał zastosowanie VAT-1. Jak może mieć vat 1, jak chłodnia = FURGON (VAT 1= podrodzaj-VAN, WIELOZADANIOWY) A co jeśli wkład izotermiczny wewnątrz nadwozia jest oddzielnym elementem? Wkładem właśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 Jak może mieć vat 1, jak chłodnia = FURGON (VAT 1= podrodzaj-VAN, WIELOZADANIOWY) Kto powiedział, że VAN, czy Wielozadaniowy nie może być chłodnią, z tym, że oczywiście nie będzie to wpisane w DR. Kupuje sobie VAN-a montuję wewnątrz izolowany wkład i ma już izotermę i niby z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 niby z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem? Z żadnego. Po prostu siłą rzeczy kierujemy się tym, że tylko w tym podrodzaju jest takie przeznaczenie. Trochę chory ten nasz katalog RPP... Nawet bardzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 z jakiego przepisu wynika, że w tym momencie pojazd staje się furgonem? Dz (bodajże 137) .Załącznik nr 2 .Tabelanr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów.Tabela nr 2 - Przeznaczenie pojazdów.Jeżeli przebudowałeś pojazd zmieniając jego przeznaczenie automatycznie zmienia się podrodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 No to akurat nie jest załącznik do PoRD Nie o to chodzi... Umieszczenie danego przeznaczenia w danym podrodzaju ma oznaczać z automatu zmianę całej klasyfikacji dla pojazdu?? Chyba nie do końca... Dlaczego chcesz z takiego blaszaka na siłę robić podrodzaj furgon, skoro furgonem nie jest (no chyba, że słynnym zintegrowanym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 Kto powiedział, że VAN, czy Wielozadaniowy nie może być chłodnią, z tym, że oczywiście nie będzie to wpisane w DR. Nie rozumiem Twojego punktu widzenia .Jak nie jest wpisane w DR to wszystko jest OK, natomiast jak jest wpisane to jest " BE". Moim zdaniem powinien decydować stan faktyczny jaki pojazd jest na przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 Nie rozumiem Twojego punktu widzenia . Chodzi o to, że jak kupisz VAN-a i zrobisz zabudowę izotermiczną to dalej to będzie VAN i nie będzie miał wpisanego do DR przeznaczenia "izotermiczny" a jak kupisz taki sam pojazd ale homologowany jakio furgon, to będzie on miał w DR okreslone przeznaczenie "izotermiczny"! Czy to nie jest chore? Idąc dalej tym samym tropem i literalnie stosując prawo to ten pierwszy będzie pasował do VAT-1 a ten drugi nie podpada pod żaden VAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.