Skocz do zawartości

STACJA SQL - problemy


JANMAR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po imporcie badań do nowego programu SQL brakuje załączników DIP. Tworzyliśmy własną bazę DIP-ów, która była dla nas bardzo ważna i pomocna. OK, nie ma tego. Tworzymy swoją nową bazę.

Kolejny problem dotyczy pozycji Kartoteki - Zarządzanie słownikami - Urzędy. Po imporcie badań pojawiły się bliżej nieokreślone znaki "chińskie literki", których nie było w starym programie. Mimo ukrycia ich są one widoczne podczas wyboru urzędu w nowym badaniu. Obiecano nam, że będzie to poprawione podczas najbliższej aktualizacji programu. Jak do tej pory mimo aktualizacji nadal widoczne są te "kwiatki".

Następna sprawa.

W starym programie po wpisaniu numeru rejestracyjnego była udostępniona możliwość przejrzenia całej historii przeglądów danego pojazdu. W tej chwili najpierw trzeba wejść w Rejestr BTP, wybrać cały zakres czasowy wpisać numer i sprawdzić. Oczywiście po wyjściu z rejestru zapamiętane zostaje ostatnie kryterium wyszukiwania, które nieopatrznie nie zostało usunięte i ponownie wyświetla się zakres i numer pojazdu jaki był szukany. Trzeba usunąć numer i wybrać kolejny zakres ... np badania z ostatniego dnia.

Możliwość, jaką dawał nam stary program była bardzo pożyteczna, gdyż ukazywało nam historię tego, co działo się z danym pojazdem, czy był klientem naszej stacji (po wymianie dowodu tego nie widać) czy miał kiedyś zabrany dowód za usterki. Teraz można to zobaczyć tylko z poziomu Rejestru BTP. Troszkę jest to uciążliwe, gdyż jak mawiają ... przyzwyczajenia są drugą naturą człowieka.

Pozdrawiam Pana Norberta oraz wszystkich forumowiczów licząc na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy już troszkę o tym.

 

Nie wdając się ponownie w szczegóły - proszę jednak poczekać na kolejne aktualizacje, kilka spraw jest już zmienionych.

Mam nadzieję, że za kilka tygodni zapomnimy o problemie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Nie wiem czy to problem ale podepnę się tutaj. Mianowicie rozchodzi mi się o wybór pozycji w wyborze np rodzaj pojazdu, marka, rodzaj paliwa... , w DIPie czy też danych z badania, jak rozwinę i najadę kolorem na pozycję i "dziubnę" enterem to nie zostaje wybrana ta podświetlona pozycja. Muszę ją klepnąć myszą lub spacją. Następna rzecz to zamykanie się programu, bardzo często jest tak , że po zamknięciu pozostaje na pasku ikona programu (czasami znika), który jest teoretycznie zamknięty i przy wyłączeniu komputera wyświetla się informacja, że ten program jest niezamknięty. Czas nie gra roli, któregoś razu zamykałem komputer godzinę po zamknięciu programu i w dalszym ciągu pojawiła się ta informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - mogę Cie prosić o telefon do naszej firmy ?

Robiliśmy kilka testów i tylko w jednym miejscu coś poszło nie tak.

Może mógłbyś nam wyjaśnić i pokazać, na czym dokładnie polegają Twoje problemy ?

 

Zapraszam 8-16 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Wyskakuje mi takie coś przy każdej prerejestracji, przy "normalnych" badaniach nic takiego nie ma. Oczywiście czas w systemie zaktualizowany.

Spotał się ktoś z takim komunikatem?

BŁĄD001.jpg

BŁĄD002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cofnąłem czas systemu o jedną minutę to wszystko jest OK. Jak ustawię automatyczną synchronizację czasu to pojawia się błąd. 

Jakaś dziwna akcja ?

Edytowane przez Iamthelaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno mnie mocno zastanawia, przecież założycielem (właścicielem), administratorem tego forum jest twórca i sprzedawca tego programu, no chyba, że źle dedukuję, czyżby nikt z odpowiedzialnych tego nie czytał, że nie ma żadnej reakcji, czy Wy użytkownicy nie zwracacie się bezpośrednio do przedstawiciela o pomoc, próbujecie coś naprawić po omacku, jakąś rzeźbą z przestawianiem czasu, coś tu nie gra, wydaje mi się, że w każdym przypadku przedstawiciel programu powinien zareagować natychmiast, nie ma programów doskonałych, ale chyba dobrze, że ja na nim nie pracuje. :silent:

p.s. ja zwracając się do admina lub moda o pomoc w zakresie forum, otrzymuję ją natychmiast, a w sumie są to sprawy błahe, dziwne to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, cezary napisał:

ja zwracając się do admina lub moda o pomoc w zakresie forum, otrzymuję ją natychmiast,

U mnie jest podobnie, aczkolwiek jak już to bardzo rzadko mam potrzebę by korzystać. I oby tak pozostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgłaszałem tego problemu do Norcomu ale na informatyków tam pracujących złego słowa powiedzieć nie mogę. Wielokrotnie miałem z nimi kontakt i są to osoby o niesamowitych umiejętnościach i przyjaznym podejściu do klienta. Wierzę że czytają te wszystkie wpisy i pracują nad tym. Tyle że są to sytuacje często indywidualne, na które może mieć wpływ setki czynników i dla tego nie ma odzewu na forum.
Uwierzcie, że program na którym pracowałem wcześniej nie posiadał praktycznie żadnego wsparcia IT a po sławnym 13 listopada 2017 to już było tylko coraz gorzej.
Żeby nie było tak słodko to nie ukrywam,że faktycznie czasami przydał by się się jakiś wpis ze strony Norcomu typu "szukamy rozwiązania" czy "pracujemy nad tym" :-)

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, cezary napisał:

jedno mnie mocno zastanawia, przecież założycielem (właścicielem), administratorem tego forum jest twórca i sprzedawca tego programu, no chyba, że źle dedukuję, czyżby nikt z odpowiedzialnych tego nie czytał, że nie ma żadnej reakcji, 

 

- czytali i się udzielali, ale może zwątpili po mądrościach (nie tylko) przeze mnie tu zapodanych. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cezary - admin i wszelkie inne osoby odpowiedzialne za to forum porzuciły już je dawno. Jedynym modem jest @Jacdiag. Nie wierzysz to spróbuj znaleźć jakieś aktualne wpisy jakichkolwiek osób funkcyjnych tutaj. No nie znajdziesz :) Generalnie wszystko zbiegło się w czasie z fatalnym w skutkach przeniesieniem tego forum na nową platformę. Miało być super, a że nie jest to może i dlatego takie milczenie... Tak sobie myślę, że może to nawet była taka cicha próba zamknięcia tego miejsca.

No tak czy inaczej mamy na szczęście alternatywę w postaci forum OSDS :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może.... jak Administrator się odezwał to temat " druciarstwo Polaków " ( z powrotem wróci ) i  dalej będzie tym tytułem, bo teraz jest " giganci szos " a ja już do tamtego tematu przywykłem. :wink: Dziękuję :piwo

---------------------------------

Teraz tak. Dziękuję.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbercie - z całym szacunkiem - dlaczego tak "ostrej szpilki" jak mój wpis wymagał wpis w tym temacie abyś jednak raczył się odezwać?? Dlaczego wpisy i uwagi innych użytkowników nie mogły tego uruchomić? Sam nie wiem czy to dobrze, czy źle, że jednak czytasz te tematy... I dopiero tak prowokacyjne teksty jak moje "zmuszają" Cię do zabrania tu na forum jakiegokolwiek głosu. Tak - sam sobie w tym układzie odpowiedz, czy jest to mądre... I na co obliczone...

 

I cały czas z wyrazami szacunku pozdrawiam...

Błażej Kopka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem po prostu, że znów mądrze się odezwałeś, nic więcej ... :-)

 

Każdy z naszych Klientów ma możliwość, aby bezpłatnie (ramowo w godzinach 8-16, kontakt telefoniczny) uzyskać fachową pomoc - i tam powinien skierować swoje kroki.
Można oczywiście zadać pytanie na forum, ale może się okazać, że na odpowiedź trzeba będzie czekać "nieco dłużej" - choćby z tego względu, że nie jest to nasz główny kanał serwisowy, z różnych względów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Norbert Jezierski napisał:

nie jest to nasz główny kanał serwisowy,

Ale zasięg informacji przekazanych przez forum jest dużo szerszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy o czym rozmawiamy.
O przyszłościowych nowelizacjach oprogramowania - ok, warto robić to przez forum, to najlepsze źródło, pyrznaję.
O serwisie pt. nie działa mi program, muszę odsyłać klientów - już niekoniecznie, bo szybciej połączymy się zdalnie ze stacją niż zauważymy, że ktoś napisał jakiegoś posta ...
Telefon, telefon i jeszcze raz telefon.

Na forum często ktoś bardziej zorientowany podpowie komuś mniej zorientowanemu, co bardzo mnie cieszy :-)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie tajemnica , to mam małe pytanie :

czy prawdą jest, że opracowujecie Państwo ( jako firma Norcom ) moduł programu odpowiadający za komunikację z systemem zawierającym info o homologacjach ?

Bo może w przyszłości pomyślę o zmianie oprogramowania " stacyjnego ".

Z góry dziękuję za odpowiedź.:wink:

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie dostęp do systemu z homologacjami to raczej wszystkie programy będą miały taką opcję,  pozostaje tylko kwestia czy będzie dostęp darmowy czy odpłatny  i nie będzie to cena z kosmosu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom myślę, że to nie taka prosta sprawa. Proponuję przeczytać artykuł : Serwis Motoryzacyjny ( SM ) nr 7–8/2019 pt. „ Korzystanie z dokumentacji homologacyjnej ”,  którego autorem jest p. Michał Trzciński . :wink:

( myślę - mam nadzieję, że nie będzie potraktowane to jako " reklama " SM )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 6.09.2019 o 18:41, leski66 napisał:

Jeżeli to nie tajemnica , to mam małe pytanie :

czy prawdą jest, że opracowujecie Państwo ( jako firma Norcom ) moduł programu odpowiadający za komunikację z systemem zawierającym info o homologacjach ?

Bo może w przyszłości pomyślę o zmianie oprogramowania " stacyjnego ".

Z góry dziękuję za odpowiedź.:wink:

Dyplomatycznie powiem tak - myślimy, jak to można sensownie wrzucić do programu. Proszę obserwować forum ewentualnie podpytać mnie za jakiś czas na PW - wówczas przedstawię stan prac ...
Swoją drogą - będzie mi bardzo miło powitać kolejnego Klienta (mam nadzieję, że uda się nam Pana przekonać do naszego produktu) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.