Skocz do zawartości

Massey Ferguson 6160


SKPAUTOMEX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów ,

 

Potrzebuje pilnie masy - DMC przyczep dla ciągnika rolniczego Massey Ferguson 6160

model F102221A211A

poj. 5987 ccm

DMC ciągnika 5850 kg

moc 100 KM

1996 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500

Co do tego to nie ma wątpliwości te 2000 lub 3000 podawane w katalogach tyczą się największej masy maszyn rolniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w niczym nie przeszkadza, bo O.1 w DR to wartość konstrukcyjna

michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

dobre pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

 

Oczywiście O.2 - bez hamulca. Jak najbardziej byłbym skłonny wpisać powyższe - ale jeszcze nie spotkałem takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie spotkałem i dlatego przez ciekawość zapytałem.

 

Pewnie chodzi też o to, że "w naturze" nie występują niehamowane przyczepy (poza rolniczymi) o DMC/MMC większym niż 750 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie! Ciągnik rolniczy może i nie musi byc wyposażony w układ hamulcowy do ciągnięcia przyczepy(przyczep).Zależy w jakiej wersji go sprzedano !Wtedy może obligatoryjnie ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym , dmc do 5t (I-rej przed 01.01.1968).Mam nadzieję ,że ten jest przystosowany więc pytanie zasadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...
  • 1 year later...

Cześć, podpowiedzcie mi proszę w takiej kwestii.

Ciągnik MF 6160 z FR. Dowód pobazgrany długopisem, zapewne przy wyrejestrowaniu. Udało mi się odszyfrować wpisy:

POIDS T.C. - 9T600

POIDS a vide - 4T475  czyli G

POIDS T.R. - 33T500 czyli F.3

i na deser tabliczka z PTC MAXI - 10820kg

Jak prawidłowo wpisać F.1 / F.2 ? Niby proste, w zapiskach mam, że PTC to F.1 ale to MAXi z tabliczki mnie jakoś rozbiło...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, laptop napisał:

tabliczka z PTC MAXI - 10820kg

Może to technicznie dopuszczalna masa, a 9600 wynika z nośności ogumienia.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ oprócz typu i nr identyfikacyjnego jedynym parametrem jest właśnie PTC MAXI. Patrzyłem w katalogu i w zasadzie wszyscy przepisują 9600 z dowodu, jeden przypadek znalazłem 10820. Tylko nie w tym rzecz żeby to przepisać, a później każdy będzie udawał, że nie widzi, nie wie co to za masa na tej TZ.😄 Przeszukam od wewnątrz opon tej nośności jeszcze.

 

 

Opony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD? 🙃

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, laptop napisał:

pony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD?

Czyli dobrze przepuszczałem, że to o nośność opon się rozchodzi.

Jak nie postąpisz i jakiej masy nie wpiszesz, to i tak nasze przepisy tego nie ogarniają. Przepisy nie przewidują, że DMC ciągnika może być uzależniona od rozmiaru zamontowanych opon. Widywałem już TZ z trzema wartościami mas i nacisków osi w zależności od rozmiaru zamontowanych opon.

Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg". Zapewne jest to masa wynikająca z dopuszczalnych nacisków osi pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, danielg539 napisał:

Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg"

Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności. Przy dzisiejszych cenach może zaboleć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, laptop napisał:

edyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności

Może się okazać, że zamontowanie opon o odpowiedniej nośności spowoduje przekroczenie dopuszczalnej szerokości pojazdu i tez będa nici z rejestracji.

17 minut temu, michal_k napisał:

Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon.

No właśnie @michal_k jak to wygląda od strony świadectw homologacji? Ciągnik rolniczy w zależności od wykonywanych prac będzie miał zamontowane inne opony (koła). Praktycznie zawsze opony do prac międzyrzędowych będą miały mniejsza nośność niż wymagana DMC pojazdu i na TZ pojazdu bywa podanych kilka 2-3 DMC pojazdu w zależności od zamontowanego ogumienia. Powstaje pytanie jak to jest ujęte w świadectwie homologacji? Domyślam się, że homo może być dopasowane do konkretnego rozmiaru ogumienia z jakim sprzedawany jest ciągnik, a może są jakieś widełki odnośnie mas w homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielg539 napisał:

jak to wygląda od strony świadectw homologacji?

O ile pamiętam bywają różne naciski (i masy?) dla różnych opon. Nie zmienia to faktu, że w DR wpisuje się jedną wartość "główną".

Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michal_k napisał:

w DR wpisuje się jedną wartość "główną".

Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych.

Która zapewne wynika z zamontowanego ogumienia podczas sprzedaży pojazdu.

@michal_k a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, michal_k napisał:

w DR wpisuje się jedną wartość "główną"

Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, danielg539 napisał:

a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo?

Nic się nie zwiększa, bo się nie zmniejsza ;) Wpisuje się tą największą wartość z homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. 

Nie jest to zawsze takie oczywiste , gdy DMC jest uzależnione od wariantu a  TZ wygląda np tak :

1.Claas

2. John Deere

 

IMG_20220110_104544~2.jpg

IMG_20220126_125010~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.