adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 11 godzin temu, wadi napisał: Nie jest to zawsze takie oczywiste , gdy DMC jest uzależnione od wariantu a TZ wygląda np tak W naszym DR ma się znaleźć wartość maksymalna dla danego typu - wariantu - wersji i żadne obniżanie DMC nie wchodzi w rachubę, chyba że pojazd jest na tyle ciężki, że należy go ograniczyć do wartości dopuszczalnej. W każdym innym przypadku F1=F2. Przerabiałem już takie kwiatuszki, kiedy np. dla zdjęcia powyżej MMC/DMC było określone na 5800 kg - na pytanie: skąd ta wartość? Odpowiedź: bo w zagranicznym DR taka była... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 (edytowane) Była wyżej o tym mowa , czyli sprawa opon zamontowanych w ciągniku. Odnośnie F1 F2. 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Odpowiedź: bo w zagranicznym DR taka była... A skąd się taka wartość wzięła w tym dowodzie ? Czyż to nie producent wydał takie kwity - bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa. Edytowane 15 Luty 2022 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 10 minut temu, wadi napisał: bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa. Nasze przepisy nie przewidują tego typu rozwiązań. Po pastwisku może sobie jeździć na jakich tylko dusza zapragnie a na SKP i w kwitach ma być tak jak ma być. Skoro u nas stosuje się takie a nie inne definicje poszczególnych parametrów, to takowe mają być wpisane. F1 to maksymalna masa konstrukcyjna pojazdu i takowa ma się tam znaleźć. F1=F2 jeżeli nie jest przekroczony parametr administracyjny. Przez stosowanie takich chorych wymysłów później mamy np. maksymalna masa przyczepy bez hamulca 1500 kg a na TZ 3000 lub 4000 kg - bo na drodze nie można ciągnąć więcej. Na dokładkę jeszcze urzędnicy uczą się takich głupot i wymagają takich chorych zapisów jako wykładni prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 To nie jest "widzi mi się rolnika " tylko producent wydał wyciąg z homologacji i na podstawie tego dokumentu gdzieś w Niemczech czy Francji urzędnik te dane przepisał do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 11 minut temu, wadi napisał: podstawie tego dokumentu gdzieś w Niemczech czy Francji urzędnik te dane przepisał do DR. Albo na podstawie obowiązujących u nich przepisów, wpisał co wpisał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Godzinę temu, adam1501 napisał: 1 godzinę temu, wadi napisał: bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa. Nasze przepisy nie przewidują tego typu rozwiązań. Zatem czas je zmienić, bo problem będzie narastał. Zmiana kółek w traktorze to wydatek niekiedy przekraczający 50000 PLN zatem dostosowanie ciągnika do spełnienia parametrów maksymalnych może być kłopotliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 1 godzinę temu, adam1501 napisał: bo na drodze nie można ciągnąć więcej hmmm , na pewno ? : "oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 33 minuty temu, duchu napisał: hmmm , na pewno ? Mi tego nie tłumacz. Magistratom to wyłóż dlaczego notorycznie chcą poprawy O2 na 1500 kg dla ciągników rolniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 (edytowane) Ani razu nie poprawiałem , dla ciągników rolniczych O2 zawsze wpisuję 1500 kg. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy: 1) niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo 2) typu bezwładnościowego (najazdowy). 4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy. Edytowane 15 Luty 2022 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 9 minut temu, wadi napisał: dla ciągników rolniczych O2 zawsze wpisuję 1500 kg. Po co cytujesz przepisy dotyczące DMC przy wartości O.2 określającej MMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 36 minut temu, wadi napisał: Ani razu nie poprawiałem Poświadczenie nieprawdy w dokumencie urzędowym??? Czy też TZ się gubiły nagminnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 (edytowane) 19 godzin temu, wadi napisał: To jest foto TZ JD 6330 , proszę mnie ciemnemu wytłumaczyć dlaczego zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg . Ja nie znalazłem dowodu na to aby jakikolwiek nowy, rejestrowany w naszym kraju ciagnik rolniczy miał wpisana wyższą wartość w polu O2 niż te wspomniane 1500. To nie było jakieś tam " widzi mi się " tylko musi być to uwarunkowane prawnie. Edytowane 15 Luty 2022 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 14 minut temu, wadi napisał: proszę mnie ciemnemu wytłumaczyć dlaczego zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg Bo producent produkuje pojazd niezgodnie ze ŚH lub to świadectwo jest pisane przez debila. Na TZ masz 3000 kg przyczepy bez hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Czyli ,że większość świadectw homologacji ciągników rolniczych zawiera błędy w tej kwestii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Skoro na TZ jest co innego niż w DR, to albo urzędnik w magistracie się pomylił albo producent nie wie co produkuje albo nie wie o jakie dane homologacyjne prosi. Nie diagnoście dochodzić czyj to babol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Pomijając kwestię - babol czy nie , dlaczego : 51 minut temu, wadi napisał: zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg . Z czegoś musi to wynikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2022 Share Napisano 15 Luty 2022 Z czyjejś głupoty. Wpisując taką wartość zabiera się ciągnikowi możliwość ciągnięcia tego co sam cytowałeś: 3 godziny temu, wadi napisał: przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.