Skocz do zawartości

Massey Ferguson 6160


SKPAUTOMEX

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, wadi napisał:

Nie jest to zawsze takie oczywiste , gdy DMC jest uzależnione od wariantu a  TZ wygląda np tak

W naszym DR ma się znaleźć wartość maksymalna dla danego typu - wariantu - wersji i żadne obniżanie DMC nie wchodzi w rachubę, chyba że pojazd jest na tyle ciężki, że należy go ograniczyć do wartości dopuszczalnej. W każdym innym przypadku F1=F2. Przerabiałem już takie kwiatuszki, kiedy np. dla zdjęcia powyżej MMC/DMC było określone na 5800 kg - na pytanie: skąd ta wartość? Odpowiedź: bo w zagranicznym DR taka była... :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była wyżej o tym mowa , czyli sprawa opon zamontowanych w ciągniku. Odnośnie F1 F2.

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

 Odpowiedź: bo w zagranicznym DR taka była... :faint:

A  skąd się taka wartość wzięła w tym dowodzie ? Czyż to nie producent wydał takie kwity - bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa.  

Edytowane przez wadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wadi napisał:

bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa.  

Nasze przepisy nie przewidują tego typu rozwiązań. Po pastwisku może sobie jeździć na jakich tylko dusza zapragnie a na SKP i w kwitach ma być tak jak ma być. Skoro u nas stosuje się takie a nie inne definicje poszczególnych parametrów, to takowe mają być wpisane. F1 to maksymalna masa konstrukcyjna pojazdu i takowa ma się tam znaleźć. F1=F2 jeżeli nie jest przekroczony parametr administracyjny. 

Przez stosowanie takich chorych wymysłów później mamy np. maksymalna masa przyczepy bez hamulca 1500 kg a na TZ 3000 lub 4000 kg - bo na drodze nie można ciągnąć więcej. Na dokładkę jeszcze urzędnicy uczą się takich głupot i wymagają takich chorych zapisów jako wykładni prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest "widzi mi się rolnika " tylko producent wydał wyciąg z homologacji  i na podstawie tego dokumentu gdzieś w Niemczech czy Francji urzędnik te dane przepisał do DR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wadi napisał:

podstawie tego dokumentu gdzieś w Niemczech czy Francji urzędnik te dane przepisał do DR. 

Albo na podstawie obowiązujących u nich przepisów, wpisał co wpisał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:
1 godzinę temu, wadi napisał:

bo klient chciał wąskie opony aby w buraki wjechać. , a te opony mają niższą nośność od szerokich " kapci" do pługa.  

Nasze przepisy nie przewidują tego typu rozwiązań.

Zatem czas je zmienić, bo problem będzie narastał. Zmiana kółek w traktorze to wydatek niekiedy przekraczający 50000 PLN zatem dostosowanie ciągnika do spełnienia parametrów maksymalnych może być kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

bo na drodze nie można ciągnąć więcej

hmmm , na pewno ? "oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, duchu napisał:

hmmm , na pewno ?

Mi tego nie tłumacz. Magistratom to wyłóż dlaczego notorycznie chcą poprawy O2 na 1500 kg dla ciągników rolniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani razu nie poprawiałem , dla ciągników rolniczych O2 zawsze wpisuję 1500 kg.

W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy:
1)
niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo
2)
typu bezwładnościowego (najazdowy).
4. 
Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy.

 

Edytowane przez wadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wadi napisał:

dla ciągników rolniczych O2 zawsze wpisuję 1500 kg.

Po co cytujesz przepisy dotyczące DMC przy wartości O.2 określającej MMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wadi napisał:

Ani razu nie poprawiałem

Poświadczenie nieprawdy w dokumencie urzędowym??? :stroke: Czy też TZ się gubiły nagminnie :hooray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wadi napisał:

 

 

 

IMG_20220126_125010~2.jpg

To jest foto TZ JD 6330 , proszę mnie ciemnemu wytłumaczyć dlaczego zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg . Ja nie znalazłem dowodu na to aby jakikolwiek nowy, rejestrowany  w naszym kraju ciagnik rolniczy miał wpisana wyższą wartość w polu O2 niż te wspomniane 1500.  To nie było jakieś tam " widzi mi się " tylko musi być to uwarunkowane prawnie.

 

Zrzut ekranu (178).png

Edytowane przez wadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wadi napisał:

proszę mnie ciemnemu wytłumaczyć dlaczego zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg

Bo producent produkuje pojazd niezgodnie ze ŚH lub to świadectwo jest pisane przez debila. Na TZ masz 3000 kg przyczepy bez hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na TZ jest co innego niż w DR, to albo urzędnik w magistracie się pomylił albo producent nie wie co produkuje albo nie wie o jakie dane homologacyjne prosi. Nie diagnoście dochodzić czyj to babol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając kwestię - babol czy nie , dlaczego :

51 minut temu, wadi napisał:

 zarówno ten wspomniany model jak i inne rejestrowane w kraju na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w rubryce O2 mają wpisane 1500 kg . 

 

 

Z  czegoś musi to wynikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czyjejś głupoty. Wpisując taką wartość zabiera się ciągnikowi możliwość ciągnięcia tego co sam cytowałeś:

3 godziny temu, wadi napisał:

przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.