SKPAUTOMEX Napisano 27 Marzec 2013 Napisano 27 Marzec 2013 Witam Kolegów , Potrzebuje pilnie masy - DMC przyczep dla ciągnika rolniczego Massey Ferguson 6160 model F102221A211A poj. 5987 ccm DMC ciągnika 5850 kg moc 100 KM 1996 r Cytuj
JACEK GUZ Napisano 27 Marzec 2013 Napisano 27 Marzec 2013 Niehamowana 3 000 kg., Z hamulcem 25 000 kg. Tak podaje mi katalog ... Cytuj
drogba Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500 Cytuj
danielg539 Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500 Co do tego to nie ma wątpliwości te 2000 lub 3000 podawane w katalogach tyczą się największej masy maszyn rolniczych. Cytuj
michal_k Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500 Co w niczym nie przeszkadza, bo O.1 w DR to wartość konstrukcyjna Cytuj
danielg539 Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 Co w niczym nie przeszkadza, bo O.1 w DR to wartość konstrukcyjna michal_k, czy nie miało być O.2? Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg? Cytuj
drogba Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 michal_k, czy nie miało być O.2? Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg? dobre pytanie Cytuj
michal_k Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 michal_k, czy nie miało być O.2?Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg? Oczywiście O.2 - bez hamulca. Jak najbardziej byłbym skłonny wpisać powyższe - ale jeszcze nie spotkałem takiej sytuacji. Cytuj
danielg539 Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 jeszcze nie spotkałem takiej sytuacji Ja tez nie spotkałem i dlatego przez ciekawość zapytałem. Cytuj
michal_k Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 Ja tez nie spotkałem i dlatego przez ciekawość zapytałem. Pewnie chodzi też o to, że "w naturze" nie występują niehamowane przyczepy (poza rolniczymi) o DMC/MMC większym niż 750 kg. Cytuj
vega Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 Tak na marginesie! Ciągnik rolniczy może i nie musi byc wyposażony w układ hamulcowy do ciągnięcia przyczepy(przyczep).Zależy w jakiej wersji go sprzedano !Wtedy może obligatoryjnie ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym , dmc do 5t (I-rej przed 01.01.1968).Mam nadzieję ,że ten jest przystosowany więc pytanie zasadne. Cytuj
Demart Napisano 5 Październik 2020 Napisano 5 Październik 2020 Podepnę się pod temat. Potrzebuję masę własną i naciski osi tego ciągnika. Pomoże ktoś? Cytuj
wadi Napisano 5 Październik 2020 Napisano 5 Październik 2020 Dane dla DMC =7500 kg https://pruefberichte.dlg.org/filestorage/masseyferguson-6160.pdf Cytuj
laptop Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 Cześć, podpowiedzcie mi proszę w takiej kwestii. Ciągnik MF 6160 z FR. Dowód pobazgrany długopisem, zapewne przy wyrejestrowaniu. Udało mi się odszyfrować wpisy: POIDS T.C. - 9T600 POIDS a vide - 4T475 czyli G POIDS T.R. - 33T500 czyli F.3 i na deser tabliczka z PTC MAXI - 10820kg Jak prawidłowo wpisać F.1 / F.2 ? Niby proste, w zapiskach mam, że PTC to F.1 ale to MAXi z tabliczki mnie jakoś rozbiło... Cytuj
danielg539 Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 32 minuty temu, laptop napisał: tabliczka z PTC MAXI - 10820kg Może to technicznie dopuszczalna masa, a 9600 wynika z nośności ogumienia. 1 Cytuj
laptop Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 Na TZ oprócz typu i nr identyfikacyjnego jedynym parametrem jest właśnie PTC MAXI. Patrzyłem w katalogu i w zasadzie wszyscy przepisują 9600 z dowodu, jeden przypadek znalazłem 10820. Tylko nie w tym rzecz żeby to przepisać, a później każdy będzie udawał, że nie widzi, nie wie co to za masa na tej TZ.😄 Przeszukam od wewnątrz opon tej nośności jeszcze. Opony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD? 🙃 Cytuj
danielg539 Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 40 minut temu, laptop napisał: pony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD? Czyli dobrze przepuszczałem, że to o nośność opon się rozchodzi. Jak nie postąpisz i jakiej masy nie wpiszesz, to i tak nasze przepisy tego nie ogarniają. Przepisy nie przewidują, że DMC ciągnika może być uzależniona od rozmiaru zamontowanych opon. Widywałem już TZ z trzema wartościami mas i nacisków osi w zależności od rozmiaru zamontowanych opon. Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg". Zapewne jest to masa wynikająca z dopuszczalnych nacisków osi pojazdu. Cytuj
michal_k Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 16 minut temu, danielg539 napisał: Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg" Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon. Cytuj
laptop Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 Jedyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności. Przy dzisiejszych cenach może zaboleć. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 13 minut temu, laptop napisał: edyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności Może się okazać, że zamontowanie opon o odpowiedniej nośności spowoduje przekroczenie dopuszczalnej szerokości pojazdu i tez będa nici z rejestracji. 17 minut temu, michal_k napisał: Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon. No właśnie @michal_k jak to wygląda od strony świadectw homologacji? Ciągnik rolniczy w zależności od wykonywanych prac będzie miał zamontowane inne opony (koła). Praktycznie zawsze opony do prac międzyrzędowych będą miały mniejsza nośność niż wymagana DMC pojazdu i na TZ pojazdu bywa podanych kilka 2-3 DMC pojazdu w zależności od zamontowanego ogumienia. Powstaje pytanie jak to jest ujęte w świadectwie homologacji? Domyślam się, że homo może być dopasowane do konkretnego rozmiaru ogumienia z jakim sprzedawany jest ciągnik, a może są jakieś widełki odnośnie mas w homo? Cytuj
michal_k Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 1 minutę temu, danielg539 napisał: jak to wygląda od strony świadectw homologacji? O ile pamiętam bywają różne naciski (i masy?) dla różnych opon. Nie zmienia to faktu, że w DR wpisuje się jedną wartość "główną". Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 2 minuty temu, michal_k napisał: w DR wpisuje się jedną wartość "główną". Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych. Która zapewne wynika z zamontowanego ogumienia podczas sprzedaży pojazdu. @michal_k a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo? Cytuj
adam1501 Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 27 minut temu, michal_k napisał: w DR wpisuje się jedną wartość "główną" Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. Cytuj
michal_k Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 32 minuty temu, danielg539 napisał: a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo? Nic się nie zwiększa, bo się nie zmniejsza Wpisuje się tą największą wartość z homo. Cytuj
wadi Napisano 14 Luty 2022 Napisano 14 Luty 2022 Godzinę temu, adam1501 napisał: Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. Nie jest to zawsze takie oczywiste , gdy DMC jest uzależnione od wariantu a TZ wygląda np tak : 1.Claas 2. John Deere Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.