Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Kolegów ,

 

Potrzebuje pilnie masy - DMC przyczep dla ciągnika rolniczego Massey Ferguson 6160

model F102221A211A

poj. 5987 ccm

DMC ciągnika 5850 kg

moc 100 KM

1996 r

Napisano

Niehamowana 3 000 kg.,

Z hamulcem 25 000 kg.

 

Tak podaje mi katalog ...

Napisano
ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500

Co do tego to nie ma wątpliwości te 2000 lub 3000 podawane w katalogach tyczą się największej masy maszyn rolniczych.

Napisano
ale administracyjne nie hamowana to chyba 1500

 

Co w niczym nie przeszkadza, bo O.1 w DR to wartość konstrukcyjna :)

Napisano
Co w niczym nie przeszkadza, bo O.1 w DR to wartość konstrukcyjna

michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

Napisano

michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

dobre pytanie

Napisano
michal_k, czy nie miało być O.2?

Jeśli tak, to czy w przypadku samochodu osobowego jesteś skłonny wpisać O.2=1000 kg?

 

Oczywiście O.2 - bez hamulca. Jak najbardziej byłbym skłonny wpisać powyższe - ale jeszcze nie spotkałem takiej sytuacji.

Napisano
jeszcze nie spotkałem takiej sytuacji

Ja tez nie spotkałem i dlatego przez ciekawość zapytałem.

Napisano
Ja tez nie spotkałem i dlatego przez ciekawość zapytałem.

 

Pewnie chodzi też o to, że "w naturze" nie występują niehamowane przyczepy (poza rolniczymi) o DMC/MMC większym niż 750 kg.

Napisano

Tak na marginesie! Ciągnik rolniczy może i nie musi byc wyposażony w układ hamulcowy do ciągnięcia przyczepy(przyczep).Zależy w jakiej wersji go sprzedano !Wtedy może obligatoryjnie ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym , dmc do 5t (I-rej przed 01.01.1968).Mam nadzieję ,że ten jest przystosowany więc pytanie zasadne.

  • 7 years later...
Napisano

Podepnę się pod temat.
Potrzebuję masę własną i naciski osi tego ciągnika. Pomoże ktoś?

Napisano

Dane dla DMC =7500 kg

https://pruefberichte.dlg.org/filestorage/masseyferguson-6160.pdf

  • 1 year later...
Napisano

Cześć, podpowiedzcie mi proszę w takiej kwestii.

Ciągnik MF 6160 z FR. Dowód pobazgrany długopisem, zapewne przy wyrejestrowaniu. Udało mi się odszyfrować wpisy:

POIDS T.C. - 9T600

POIDS a vide - 4T475  czyli G

POIDS T.R. - 33T500 czyli F.3

i na deser tabliczka z PTC MAXI - 10820kg

Jak prawidłowo wpisać F.1 / F.2 ? Niby proste, w zapiskach mam, że PTC to F.1 ale to MAXi z tabliczki mnie jakoś rozbiło...

 

 

Napisano
32 minuty temu, laptop napisał:

tabliczka z PTC MAXI - 10820kg

Może to technicznie dopuszczalna masa, a 9600 wynika z nośności ogumienia.

  • Piwo 1
Napisano

Na TZ oprócz typu i nr identyfikacyjnego jedynym parametrem jest właśnie PTC MAXI. Patrzyłem w katalogu i w zasadzie wszyscy przepisują 9600 z dowodu, jeden przypadek znalazłem 10820. Tylko nie w tym rzecz żeby to przepisać, a później każdy będzie udawał, że nie widzi, nie wie co to za masa na tej TZ.😄 Przeszukam od wewnątrz opon tej nośności jeszcze.

 

 

Opony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD? 🙃

 

 

Napisano
40 minut temu, laptop napisał:

pony przód 128, opony tył 146 co daje 9600kg. Jeśli tak zostanie to za dwa lata UD?

Czyli dobrze przepuszczałem, że to o nośność opon się rozchodzi.

Jak nie postąpisz i jakiej masy nie wpiszesz, to i tak nasze przepisy tego nie ogarniają. Przepisy nie przewidują, że DMC ciągnika może być uzależniona od rozmiaru zamontowanych opon. Widywałem już TZ z trzema wartościami mas i nacisków osi w zależności od rozmiaru zamontowanych opon.

Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg". Zapewne jest to masa wynikająca z dopuszczalnych nacisków osi pojazdu. 

Napisano
16 minut temu, danielg539 napisał:

Ja bym wpisał 9600 a w uwagach napisał, że: "Technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 10820kg"

Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon.

Napisano

Jedyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności. Przy dzisiejszych cenach może zaboleć.

 

 

Napisano
13 minut temu, laptop napisał:

edyne słuszne rozwiązanie, wymiana opon na odpowiedniej nośności

Może się okazać, że zamontowanie opon o odpowiedniej nośności spowoduje przekroczenie dopuszczalnej szerokości pojazdu i tez będa nici z rejestracji.

17 minut temu, michal_k napisał:

Czyli opony niedostosowane do MMC. Nie znam przepisu, który by ograniczał DMC z powodu opon.

No właśnie @michal_k jak to wygląda od strony świadectw homologacji? Ciągnik rolniczy w zależności od wykonywanych prac będzie miał zamontowane inne opony (koła). Praktycznie zawsze opony do prac międzyrzędowych będą miały mniejsza nośność niż wymagana DMC pojazdu i na TZ pojazdu bywa podanych kilka 2-3 DMC pojazdu w zależności od zamontowanego ogumienia. Powstaje pytanie jak to jest ujęte w świadectwie homologacji? Domyślam się, że homo może być dopasowane do konkretnego rozmiaru ogumienia z jakim sprzedawany jest ciągnik, a może są jakieś widełki odnośnie mas w homo?

Napisano
1 minutę temu, danielg539 napisał:

jak to wygląda od strony świadectw homologacji?

O ile pamiętam bywają różne naciski (i masy?) dla różnych opon. Nie zmienia to faktu, że w DR wpisuje się jedną wartość "główną".

Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych.

Napisano
2 minuty temu, michal_k napisał:

w DR wpisuje się jedną wartość "główną".

Wartość ta jest zgodna z oświadczeniem o danych.

Która zapewne wynika z zamontowanego ogumienia podczas sprzedaży pojazdu.

@michal_k a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo?

Napisano
27 minut temu, michal_k napisał:

w DR wpisuje się jedną wartość "główną"

Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. 

Napisano
32 minuty temu, danielg539 napisał:

a jak widzisz późniejsze zwiększenie DMC traktora w granicach DMC zawartego w homo?

Nic się nie zwiększa, bo się nie zmniejsza ;) Wpisuje się tą największą wartość z homo.

Napisano
Godzinę temu, adam1501 napisał:

Czyli maksymalną. Taka powinna być wpisana do naszego DR aby był on zgodny z TZ. 

Nie jest to zawsze takie oczywiste , gdy DMC jest uzależnione od wariantu a  TZ wygląda np tak :

1.Claas

2. John Deere

 

IMG_20220110_104544~2.jpg

IMG_20220126_125010~2.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.