Arizona Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Witam, przyjeżdża klient na zwiększenie DMC z dokumentem który dałem jako załącznik. Ciekawe, że na razie serwis nie wymienił tabliczki, może zapomniał. Samochodu jeszcze nie widziałem ale jest 3500 w dowodzie więc na tabliczce też. WK twierdzi że nie będzie problemu jeśli będzie zamontowany tachograf i ogranicznik. A koleś mówi że jest rolnikiem i nie dotyczy go tachograf Jak byście postąpili? Zmian konstrukcyjnych nawet tu nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Taka zmiana to czysta formalność, czyli WK powinien zmienić parametry w DR bez wykonywania BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 A ja bym na miejscu WK dał skierowanie na ustalenie danych. Przynajmniej miałbym pewność, że TZ wymieniono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 A ja bym odmówił Zakładając, że pierwotny wyciąg był wystawiony prawidłowo - to na jakiej podstawie teraz zmiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 ja bym na miejscu WK dał skierowanie na ustalenie danych To dobry pomysł, ale znając życie to mało który WK tak postapi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Dlaczego to jest kwit ek od jakiegoś serwisu , a nie od producenta pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 przyjeżdża klient na zwiększenie DMC z dokumentem który dałem jako załącznik Ja uważałbym z tym a nawet nie ruszał tego. Dlaczego to jest kwit ek od jakiegoś serwisu , a nie od producenta pojazdu . Dokładnie.Skoro serwis tak twierdzi to niech załatwia homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Homologacja? Na używany pojazd? Masz inne ciekawe pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Homologacja? Na używany pojazd? Masz inne ciekawe pomysły? Chodziło mi o stwierdzenie serwisu który mówi że pojazd taki .........był homologowany o DMC........Skoro był to niech to udowodni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 n Chodziło mi o stwierdzenie serwisu który mówi że pojazd taki .........był homologowany o DMC........Skoro był to niech to udowodni. Dkładnie. Bo bo co ma serwis do homologacji? Natomiast ciekawe czym umotywować zmianę parametrów dla już zarejestrowanego pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Nie wiem czy wszyscy zwrócili uwagę na kilka słów w tym piśmie, bo jest to odpowiedź na zapytanie cyt "pojazd nr VIN może mieć DMC podwyższone......" Może to nie znaczy, podwyższono, zmieniono itd. Klient dostał odpowiedź na pismo i już. A teraz piłka po jego stronie co z tymi informacjami zrobi. Na pewno nie jest to powód aby udać się do WK czy OSKP celem zmian. O czym tu dyskutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 A to nie jest tak, że niektóre pojazdy były homologowane z różną DMC w zależności od kraju w jakim miały jeździć i przeznaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Każdy pojazd ma homologację i ten już dostał - więc nie dostanie innej. Jest informacja, że tego typu pojazdy były różnie homologowane. Ale ten został już homologowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Każdy pojazd ma homologację i ten już dostał - więc nie dostanie innej. I w tej homologacji stoi jak byk, że pojazd ma DMC od... do... Pasi?? A to co jest w wyciągu ze świadectwa homologacji dostarczanym do rejestracji to już inna sprawa. Trzeba sobie w głowie ułożyć czym jest i czym się różnią HOMOLOGACJA od WYCIĄGU ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 I w tej homologacji stoi jak byk, że pojazd ma DMC od... do... Pasi?? O to to. Wiem, że niektóre Iveco, Renault, VW/MB były tak homologowane. Przykładowo Mascott znajomego miał homo na 3,5 i bodaj 5 t DMC. To było lat temu "kilka", więc jeśli coś pomyliłem to przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Trzeba sobie w głowie ułożyć czym jest i czym się różnią HOMOLOGACJA od WYCIĄGU ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI. To pomóż mi. Rozumiem, że za każdym razem - jak poproszę dla konkretnego nr VIN homologację (wyciąg) to może ona być zupełnie inna w zależności, w który dzień przyjdę Blakop nie pogrywaj w słówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 jak poproszę dla konkretnego nr VIN homologację (wyciąg) to może ona być zupełnie inna Tak dokładnie. I było o tym pisane na forum. Teraz wygląda to trochę inaczej - decyzje musisz podjąć na etapie produkcji w wielu markach. Ale pewnie nie u jednego producenta nadal wybierasz sobie DMC przy sprzedaży dopiero. Bo Homologacja ma szeroki zakres danego parametru, a na wyciąg wybierasz sobie to co Ci pasuje. Tylko rola wyciągu ze świadectwa homologacji w obrocie administracyjnym kończy się po pierwszej rejestracji. Wszelkie zmiany potem nie podlegają już procesowi homologacji. Kwestią otwartą pozostaje czy dokonywane zmiany mogą poza ramy pierwotnej homologacji wykraczać, czy nie. Homologacja jest udzielana na dany typ pojazdu - nie na dany egzemplarz. I z tej homologacji typu wystawia się wyciągi na wybrane, konkretne egzemplarze. Dlatego zrozumienie czym jest homologacja, a czym wyciąg jest bardzo istotne i nie jest grą słów. A czy ktoś jest odporny na wiedzę, czy nie to już inna sprawa. Jeśli zatem pytamy, czy pojazd danego typu był homologowany z takim a takim parametrem to serwis jako przedstawiciel producenta w kraju odpowiedział prawidłowo. Bo powtarzam - nie homologuje się konkretnych egzemplarzy, ale dany typ pojazdu. Zgodnie z przepisami wyciąg ze świadectwa homologacji wystawia się przy sprzedaży pojazdu przed pierwszym dopuszczeniem do ruchu - nie ma żadnego uzasadnienia prawnego dla wystawiania kolejnych wyciągów w trakcie "życia" pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Jeśli zatem pytamy, czy pojazd danego typu był homologowany z takim a takim parametrem to serwis jako przedstawiciel producenta w kraju odpowiedział prawidłowo. Bo powtarzam - nie homologuje się konkretnych egzemplarzy, ale dany typ pojazdu.Zgodnie z przepisami wyciąg ze świadectwa homologacji wystawia się przy sprzedaży pojazdu przed pierwszym dopuszczeniem do ruchu - nie ma żadnego uzasadnienia prawnego dla wystawiania kolejnych wyciągów w trakcie "życia" pojazdu. To już dawno napisałem : Klient dostał odpowiedź na pismo i już. A teraz piłka po jego stronie co z tymi informacjami zrobi. Na pewno nie jest to powód aby udać się do WK czy OSKP celem zmian. O czym tu dyskutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Na pewno nie jest to powód aby udać się do WK czy OSKP celem zmian. A dla mnie jak najbardziej tak. Skoro jest potwierdzenie producenta, że można zmieniać, to można! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 A dla mnie jak najbardziej tak. Skoro jest potwierdzenie producenta, że można zmieniać, to można! Fragment opinii: "....Dot. Zmiany mas i nacisków w pojeździe ... zgodnie z nowelizaqą z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.U.110.1169) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U.02.133.1232), organ rejestrujący w przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, żąda oświadczenia wystawionego przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (§14 ust.4 pkt.2). Czyli żąda potwierdzenia, że wprowadzone zmiany, związane z masami oraz naciskami, są przewidziane w homologacji typu pojazdu oraz wykonane są zgodnie z zasadami, jakie przewiduje producent. ....." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Fragment opinii: PISKP czy ITS ? Bo coś mi to znajome. [ Dodano: 30-03-2013, 14:54 ] Już wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Na pewno nie jest to powód aby udać się do WK czy OSKP celem zmian. A dla mnie jak najbardziej tak. Skoro jest potwierdzenie producenta, że można zmieniać, to można! iść do WK i na stację można zawsze, ale nie zw tym konkretnym wypadku Można wykonać zmiany i niech ktoś zmieni - tak jak napisałem piłka jest po stronie właściciela - ma możliwości o które pytał, ale nic z tą informacją nie zrobił tylko chwali się, zę może coś zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Można wykonać zmiany i niech ktoś zmieni - tak jak napisałem piłka jest po stronie właściciela - ma możliwości o które pytał, ale nic z tą informacją nie zrobił tylko chwali się, zę może coś zrobić Załatwiam takich spraw dziesiątki. Powyżej masz nawet opinię na ten temat zacytowana przez SKP Poznań. Więc jednak coś się z tym robi. No ale spoko - jak nie ogarniasz tematu to nic z tym nie robisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 . Czyliżąda potwierdzenia, że wprowadzone zmiany, związane z masami oraz naciskami, są przewidziane w homologacji typu pojazdu oraz wykonane są zgodnie z zasadami, jakie przewiduje producent. ....." Tak czytałem a ty? Jakie zmiany wprowadzono Kto je wprowadził - bo to że są przewidziane dla homologacji typu to już wiemy [ Dodano: 30-03-2013, 17:30 ] To ty mu zrób zmiany w WK (oczywiście przy założeniu, że jesteś pracownikiem), a ja na pierwszym badaniu dam negatywa (przy założeniu, że jestem diagnostą) - jeżeli tego nie rozumiesz to szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 a ja na pierwszym badaniu dam negatywa A niby za co?? Przecież nawet nie będziesz wiedział że była zmiana DMC. Ba - byłbym skłonny twierdzić, że pewnie nie jedno auto ze zmianą DMC na OBT już puściłeś Ty jak się na coś uprzesz, to choćby to logiki nie miało to trzymasz twardo widzę hehe Czy Ty jeszcze jesteś czynnym diagnostą ketiw?? No bo sorry, ale te twierdzenia Twoje czasami to tak nie bardzo wiem o co w nich chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.