Skocz do zawartości

Zwiększenie DMC


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

A ja bym odmówił :P

 

Zakładając, że pierwotny wyciąg był wystawiony prawidłowo - to na jakiej podstawie teraz zmiana?

 

Nic dodać, nic ująć :)

 

S.K.P-POZNAŃ, wybacz ale albo wkleiłeś wyrwany z kontekstu kawałek opinii lub też ten kto ją napisał nie umie przeczytać przepisu ze zrozumieniem.

Cytowany kawałek odnosi się do paragrafu 14 punkt 4. Rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2007 roku Nr 186 poz. 1322)

 

 

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

 

Gdzie zatem nastąpiła zmiana, w obowiązujących w naszym kraju, przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów aby ten paragraf miał zastosowanie do pojazdów o DMC 3500kg?

Ja takiej nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    22

  • ketiw38

    13

  • Szalony

    7

  • Fredek

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Przecież nawet nie będziesz wiedział że była zmiana DMC.

Na pewno?

Może ja nie jestem czynnym diagnostą, ale czy ty jesteś czynnym pracownikiem WK :?:

Bo zdaje mi się, że wprowadzasz a błąd (czytających forum) potencjalnych klientów WK :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pitu pitu pisz konkretnie - po czym poznasz samochód ze zmienionym administracyjnie DMC.

 

Zmieniałem DMC dziesiątki razy jako pracownik, dziesiątki razy obecnie jako klient. Oj przez lata to nie wiem czy setki bym się nie doliczył jak nie lepiej. Nigdy żadne auto do mnie nie "wróciło" z jakimś "ale".

Jak poczytasz forum to wiele WK tak robi. Ba - główny WK w Twoim rejonie (Wrocław) bez problemu też zmiany DMC robi. Auta potem jakoś żyją, OBT przechodzą...

Ty piszesz, że to niemożliwe. No to kto tu wprowadza w błąd? Tylko konkrety ketiw proszę - bo na pitu pitu to masz inne fora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Ciekawe, że na razie serwis nie wymienił tabliczki, może zapomniał.

To ty zmień DMC, a ja to zaneguję na powyższej podstawie :oops:

To takie pitu pitu :evil:

Chyba, że jest magia w słowie administracyjne DMC, które dodałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie zauważono - "na razie serwis nie wymienił TZ" - bo na tabliczkę w praktyce przeważnie czeka się ok. 2 tygodni. Pismo można wystawić od ręki. Oczywiście komplet to TZ + pismo.

 

Nadal ketiw nie wiem na jakiej podstawie Ty przeglądu takiego auta nie zrobisz. Możesz podać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pismo można wystawić od ręki.

Ale takiego pisma nie ma :!::!::!:

Jest pismo o możliwościach :shock: , które nic nie wnosi do sprawy, które nie jest podstawą do zmiany DMC.

Chyba, że jest inaczej to przedstaw swoją opinię. Jak to pismo ma się do dokonanych zmian (nie możliwości dokonania ich) w pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką moja opinię?? O co Ci chodzi?? Biorę takie pismo od przedstawiciela producenta, zakładają mi nowa tabliczkę, udaję się na SKP (ewentualnie ze skierowaniem z WK) na ustalenie nowych danych i z tym do WK po wymianę dowodu na nowy z nowymi danymi. Czasem jest to badanie z opisem zmian, jeśli zmianę DMC wprowadza się przy okazji faktycznych zmian konstrukcyjnych (np. zmiana zabudowy).

Tak pismo informuje o możliwości, a faktyczna zmiana następuje w momencie takiegoż wnioskowania o tą zmianę w WK. Tak zrobisz to i w Poznaniu i we Wrocławiu i w wielu innych miastach w Polsce, bo pozwala na to niejednoznaczna treść paragrafu 14 rozporządzenia o rejestracji pojazdów. Bo zmiana właściwych warunków określonych przepisami, to nie to samo co zmiana właściwych przepisów... Taka tam niby słowna różnica, ale jednak. Żeby tak robił jeden jedyny WK w Polsce, to rozumiem oburzenie, ale tak nie jest.

Zacytowana tu opinia - nie byle jakiego autorstwa :) - potwierdza przedstawiony przez mnie tok myślenia. Jakoś na razie nikt tego w wątpliwość nie poddał w drodze administracyjnej (a kto poddał to mu SKO i tak uwalało - patrz Piotrków Trybunalski) :)

 

Natomiast nadal nie wiem jak chciałbyś wykryć pojazd po takiej zmianie na SKP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co Ci chodzi?? Biorę takie pismo od przedstawiciela producenta, zakładają mi nowa tabliczkę,
- no właśnie, ale nie ma informacji, że to zrobiono :!:
Tak pismo informuje o możliwości, a faktyczna zmiana następuje w momencie takiegoż wnioskowania o tą zmianę w WK. .
na podstawie tego pisma o możliwościach wnioskuję do WK :?: - chyba przesadzasz :!:

Poczytaj co napisałeś wcześniej - ktoś musi zmienić TZ - przecież sam to napisałeś, a pismo można otrzymać bez tej zmiany :x

 

[ Dodano: 03-04-2013, 20:17 ]

To co napisałeś o DMC administracyjnym - to wybacz ja już nie pamiętam ograniczenia DMC administracyjnego do 16 t i następnie zmieniano DMC administracyjne do 18t

Chyba, że chcesz się pobawić w "wieszcza lub gawędziarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ale nie ma informacji, że to zrobiono :!:

 

To potwierdza SKP - po to właśnie m.in. WK chce badania.

 

na podstawie tego pisma o możliwościach wnioskuję do WK :?: - chyba przesadzasz :!:

 

Nie. Nie przesadzam. To pismo + zaśw.z SKP.

 

Poczytaj co napisałeś wcześniej - ktoś musi zmienić TZ

 

No i zmienia. Przecież napisałem.

 

 

Czego nie rozumiesz? A jak już nie rozumiesz to od razu negujesz istnienie takiego procederu? Bo się z nim nie spotkałeś?? Dziwne...

Powtarzam - robiłem, robię i z pewnością niejednokrotnie będę robił zmiany DMC. Ostatnio bodajże tuż przed świętami w SP Poznań. Jeszcze jakieś pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie przesadzam. To pismo + zaśw.z SKP.

Coś jeszcze oprócz pisma - przecież nie dawno pisałeś, że TO PISMO wystraczyaby udać się do WK :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jeszcze oprócz pisma - przecież nie dawno pisałeś, że TO PISMO wystraczyaby udać się do WK :shock:

 

To źle przeczytałeś widocznie.

Choć... nie wykluczam, że jakiś WK zrobi i na samo pismo. Ja w przeszłości zawsze chciałem mieć do tego zaśw.z SKP - dla pewności, że TZ jest nowa założona. Obecnie również wszędzie z takim wymogiem spotykam. Ale powtarzam - nie wykluczam, że jakiś WK przyjąłby wyłącznie takie zmiany z tym pismem.

Pomijam oczywiście przypadki, gdzie oprócz zmiany DMC i tak "w tle" są dokonywane zmiany konstrukcyjne - wtedy i tak wiadomo, że badanie w parze z pismem będzie.

 

Nadal nie wiem natomiast co chciałbyś "na badaniu u siebie" w takim pojeździe zakwestionować (po dokonaniu tych zmian i wystawieniu nowego DR). A może to tez objęte tajemnicą jak działania grupy roboczej w MT? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem natomiast co chciałbyś "na badaniu u siebie" w takim pojeździe zakwestionować (po dokonaniu tych zmian i wystawieniu nowego DR).

Po tym nic, ale z pisma to nie wynika :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przytoczę pierwszą odpowiedź:

Taka zmiana to czysta formalność, czyli WK powinien zmienić parametry w DR bez wykonywania BT.
, która mnie zagotowała :x

 

[ Dodano: 03-04-2013, 23:45 ]

Jak dla mnie wynika, że jest taka możliwość. A jak jest możliwość, tzn, że można.
Wszystko można, tylko nie koniecznie wyłącznie z kwitkiem z pierwszego postu, bo potem mają cały dzień zepsuty (po wizycie oczytanego klienta) pracownicy WK, jak i diagności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw - powtarzam. Nie wynikam, że w pewnych okolicznościach, których nawet nie chce mi się opisywać (coś mi się jedna taka sprawa kojarzy), że WK zrobił to na wniosek bez BT. Ale generalnie zawsze badania wymagają. Ja ongiś też wymagałem - właśnie po to, żeby odczytać dane z TZ i tym samym mieć pewność, że takowa została założona. Ode mnie teraz każdorazowo też wymagają... I robię ustalenie nowych danych i tyle.

Czy Ci się gotuje czy nie, to myślę temat wtórny. Faktem jest, że temat właśnie z takim pismem jak to zaprezentowane tutaj jest jak najbardziej "do ogarnięcia" w wielu WK w Polsce, więc nie można stawiać tezy, że to jest nie do zrobienia, a pismo o niczym konkretnym nie mówi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
a kto poddał to mu SKO i tak uwalało - patrz Piotrków Trybunalski

 

Podaj sygnaturę.

Bo jeśli masz na myśli wyrok, o którym ja myślę to tam akurat przyczyną uchylenia decyzji przez WSA w Łodzi były względy proceduralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Mam nieco inna sytuacje, ale podepne sie pod temat ze swoim pytaniem, bo moderator zamknął moj topic.

 

Jestem zainteresowany zakupem VW Craftera 50 2,5tdi 2009r, ktory zostal sprowadzony z Holandii. Problem polega na tym, ze auto było tam zarejestrowane jako pojazd osobowy z DMC rownym 3,5t, mimo ze jego konstrukcja jest identyczna jak crafterow o DMC rownej 5t. Tzn jest na "blizniakach", ma zawieszenie i hamulce identyczne jak w modelu 5-tonowym. Jest to zwyczajny Crafter 50, ktory miał jedynie wyjęty tachograf.

 

Celem zakupu jest przeróbka na autobus 21-osobowy. Zaklad, ktory ma mi robic zabudowe nie moze jednak zarejestrowac pojazdu jako autobus jezeli w dowodzie bedzie DMC zaledwie 3,5t.

 

Handlarz twierdzi, ze pojazd bez problemu mozna zarejestrowac jako ciezarowy o DMC rownym 5t, jednak moze to zrobic dopiero jesli zdecyduje sie na zakup, podpisujac umowe i wplacajac zaliczke. Nie bardzo ufam takim zapewnieniem, boje sie że kupie auto i zostane na lodzie, bo okaze sie ze jego rejestracja jako pojazd ciezarowy o DMC rownym 5t bedzie niemozliwa.

 

Co o tym sądzicie? Co moge zrobic aby zarejestrowac go z masa 5t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić wszystko tylko co jest na TZ

 

A co - TZ się nie da wymienić? :x

 

Handlarz twierdzi, ze pojazd bez problemu mozna zarejestrowac jako ciezarowy o DMC rownym 5t

 

No skoro może i chce to zrobić to w czym problem? Zaznacz sobie w umowie, że warunkiem zapłaty całości i dojścia umowy do skutku jest przekazie pojazdu już z takimi a nie innym dokumentami i już. Wiadomo, że gość też nie bardzo chce wtapiać kasę, a Ty mu na końcu powiesz, że nie bardzo, bo kolor żonie się jednak nie podoba... Musicie się gdzieś "po środku" spotkać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić wszystko tylko co jest na TZ / jeśli 3500 to lipa/

TZ mozna wymienić bez problemu, czyli zwieszenie DMC też nie stanowić będzie przeszkody , co do

punkty mocowania foteli -UZ

To też jestem trochę sceptyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ mozna wymienić bez problemu, czyli zwieszenie DMC też nie stanowić będzie przeszkody , co do

Jak na razie jest DR z 3500 - więc rozmawiamy o tej sytuacji. Jeśli producent wyda homo na 5000 - to nie ma problemu. Ale niech to załatwi handlarz - homo +TZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o sytuacji w której to 3500 ma się stać 5000.

Jeśli producent wyda homo na 5000 - to nie ma problemu. Ale niech to załatwi handlarz - homo +TZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.