Skocz do zawartości
klient

Mercedes Sprinter i ADR

Rekomendowane odpowiedzi

klient

Witam fachowców od rejestracji.Chciałbym zaśięgnąć u Was wiedzy odnośnie przewozu materiałów ADR klasy 1 (wybuchowe) a więc sprzedajemy klientowi Sprintera podwozie i do tego jest robiony kontener zabudowa jednostkowa .Jak teraz mamy postępować dalej jakie warunki techniczne odnośnie tego pojazdu ,jakie dokumenty musimy posiadać by można było przewozić tym pojazdem materiały wybuchowe .Co i w jakiej kolejności należy załatwiać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Poczytaj cz. 9 ADR , to rozjaśni ci się co nieco. Jeśli chodzi o Sprintera to co najwyżej będzie mógł być pojazdem EXII.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klient

Danielg ,witam Cię dzięki za wskazówke czytałem w święta ,czytałem równierz tutaj na forum ale dla człowieka który w tym nie robi to czarna magia .Może mógłbyś to mi trochę bardziej po "ludzku" wytłumaczyć ?Czy w homologacji gdzieś to pisze że spełnia wymagania ADR,czy jak zbudowa jest jednostkowa to też musi być zchomologowana aby móc przewozić te materiały?Jak wygląda kolejność w załatwieniu wszystkich wymaganych dokumentów najpierw Stacja kontroli czy TDT ?Zabudowe robi firma zewnętrzna i nie chciałbym aby gdzieś zrobić błąd żeby potem nabywca tego sprintera miał pretensje że kupił pojazd którym nie można przewozić ADR klasy 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

klient, najpierw zapytaj kupującego, czy ma to byc pojazd EXII czy EXIII. Jak ma to być EXIII to najlepiej zrezygnuj ze sprzedarzy tego pojazdu.

Czy w homologacji gdzieś to pisze że spełnia wymagania ADR

Tak ale tylo w przypadku dużych samochodów ciężarowych, w przypadku busa nigdy tego zapisu nie widziałem.

czy jak zbudowa jest jednostkowa to też musi być zchomologowana aby móc przewozić te materiały?

Nie musi miec homologacji ale musi spełniac warunki z części 9 ADR.

Jak wygląda kolejność w załatwieniu wszystkich wymaganych dokumentów najpierw Stacja kontroli czy TDT ?

Najpierw robisz dopuszczenie jednostkowe potem trzeba pojazd zarejestrować w WK a dopiero później trzeba wykonać dodatkowe BT na przewóz materiałów nebezpiecznych i z tym BT i z DR trzeba udać się do TDT po "czerwony pasek".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Myślę, że klientowi bardziej chodzi o to jakim warunkom ten kontener ma odpowiadać, żeby potem bez problemu to dodatkowe badanie przejść...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klient

Blakop dokładnie tak jest ,mamy podpisaną umowę przedsprzedażną ,mamy firme zewnętrzną robiącą zabudowy na nasze zlecenia i wszystko było ok dopóki potencjalnemu nabywcy nie przypomniało się że między innymi będzie od czasu do czasu przewoził materiały wybuchowe.W homologacji na podwozie nie widzę tego wpisu że odpowiada np. EXII czy EXIII dla porównania zerknąłem w homologacje od ciągnika siodłowego i on taki zapis ma że "homologacja w zakresie ADR EXII,EXIII,FL,AT,OX".Czyli jak na EXII to będzie ten sprinter spełniał wymagania a na EX III nie ?A jak będzie spełniał te normy na EXII to może przewozić ADR klasy 1? I jeszcze pytanie czy ten kontener musi też spełniać jakieś szczególne wymagania ?

 

[ Dodano: 03-04-2013, 08:49 ]

Danielg539 rozumiem że kolejność tak jak mi podałeś.A jeszcze apropo kontenera to producent musi też wystawić mi jakiś dokument że spełania te wymagania z części 9 ADR.Bo dotychczas otrzymywaliśmy oświadczenie że dana zabudowa została wyprodukowana w 1 sztuce i że w takiej a takiej technologi itd. i wystarczało ale one nie wożą ADR.A co do postu niżej to dobrze myśę i dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Danielg539 rozumiem że kolejność tak jak mi podałeś

Tak.

A jeszcze apropo kontenera to producent musi też wystawić mi jakiś dokument że spełania te wymagania z części 9 ADR.

Nie ma takiego obowiązku, wystarczy, że diagnosta to potwierdzi na badaniu dodatkowym.

Czyli jak na EXII to będzie ten sprinter spełniał wymagania a na EX III nie ?

Wymagania dla EXII sa dość łagodne i bez większych problemów pojazd może je spełnić, natomiast z EXIII może być juz problem nie do przebrnięcia.

A jak będzie spełniał te normy na EXII to może przewozić ADR klasy 1?

Każda firma przewożaca materiały niebezpieczne musi zatrudniac doradcę ADR a zatem poproś nabywce pojazdu o to by skontaktował Cię ze swym doradcą ADR i od niego tak na prawdę się dowiesz co dokładnie będzie wożone i czy wystarczy do tego pojazd EXII.

czy ten kontener musi też spełniać jakieś szczególne wymagania ?

Dla EXII to w sumie nie musi mieć nic szczególnego ale dla EXIII to juz tak!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klient

Bardzo dzięki Danielg539.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.