klient Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Witam fachowców od rejestracji.Chciałbym zaśięgnąć u Was wiedzy odnośnie przewozu materiałów ADR klasy 1 (wybuchowe) a więc sprzedajemy klientowi Sprintera podwozie i do tego jest robiony kontener zabudowa jednostkowa .Jak teraz mamy postępować dalej jakie warunki techniczne odnośnie tego pojazdu ,jakie dokumenty musimy posiadać by można było przewozić tym pojazdem materiały wybuchowe .Co i w jakiej kolejności należy załatwiać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Poczytaj cz. 9 ADR , to rozjaśni ci się co nieco. Jeśli chodzi o Sprintera to co najwyżej będzie mógł być pojazdem EXII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 2 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Danielg ,witam Cię dzięki za wskazówke czytałem w święta ,czytałem równierz tutaj na forum ale dla człowieka który w tym nie robi to czarna magia .Może mógłbyś to mi trochę bardziej po "ludzku" wytłumaczyć ?Czy w homologacji gdzieś to pisze że spełnia wymagania ADR,czy jak zbudowa jest jednostkowa to też musi być zchomologowana aby móc przewozić te materiały?Jak wygląda kolejność w załatwieniu wszystkich wymaganych dokumentów najpierw Stacja kontroli czy TDT ?Zabudowe robi firma zewnętrzna i nie chciałbym aby gdzieś zrobić błąd żeby potem nabywca tego sprintera miał pretensje że kupił pojazd którym nie można przewozić ADR klasy 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 klient, najpierw zapytaj kupującego, czy ma to byc pojazd EXII czy EXIII. Jak ma to być EXIII to najlepiej zrezygnuj ze sprzedarzy tego pojazdu. Czy w homologacji gdzieś to pisze że spełnia wymagania ADR Tak ale tylo w przypadku dużych samochodów ciężarowych, w przypadku busa nigdy tego zapisu nie widziałem. czy jak zbudowa jest jednostkowa to też musi być zchomologowana aby móc przewozić te materiały? Nie musi miec homologacji ale musi spełniac warunki z części 9 ADR. Jak wygląda kolejność w załatwieniu wszystkich wymaganych dokumentów najpierw Stacja kontroli czy TDT ? Najpierw robisz dopuszczenie jednostkowe potem trzeba pojazd zarejestrować w WK a dopiero później trzeba wykonać dodatkowe BT na przewóz materiałów nebezpiecznych i z tym BT i z DR trzeba udać się do TDT po "czerwony pasek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Myślę, że klientowi bardziej chodzi o to jakim warunkom ten kontener ma odpowiadać, żeby potem bez problemu to dodatkowe badanie przejść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 2 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Blakop dokładnie tak jest ,mamy podpisaną umowę przedsprzedażną ,mamy firme zewnętrzną robiącą zabudowy na nasze zlecenia i wszystko było ok dopóki potencjalnemu nabywcy nie przypomniało się że między innymi będzie od czasu do czasu przewoził materiały wybuchowe.W homologacji na podwozie nie widzę tego wpisu że odpowiada np. EXII czy EXIII dla porównania zerknąłem w homologacje od ciągnika siodłowego i on taki zapis ma że "homologacja w zakresie ADR EXII,EXIII,FL,AT,OX".Czyli jak na EXII to będzie ten sprinter spełniał wymagania a na EX III nie ?A jak będzie spełniał te normy na EXII to może przewozić ADR klasy 1? I jeszcze pytanie czy ten kontener musi też spełniać jakieś szczególne wymagania ? [ Dodano: 03-04-2013, 08:49 ] Danielg539 rozumiem że kolejność tak jak mi podałeś.A jeszcze apropo kontenera to producent musi też wystawić mi jakiś dokument że spełania te wymagania z części 9 ADR.Bo dotychczas otrzymywaliśmy oświadczenie że dana zabudowa została wyprodukowana w 1 sztuce i że w takiej a takiej technologi itd. i wystarczało ale one nie wożą ADR.A co do postu niżej to dobrze myśę i dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Danielg539 rozumiem że kolejność tak jak mi podałeś Tak. A jeszcze apropo kontenera to producent musi też wystawić mi jakiś dokument że spełania te wymagania z części 9 ADR. Nie ma takiego obowiązku, wystarczy, że diagnosta to potwierdzi na badaniu dodatkowym. Czyli jak na EXII to będzie ten sprinter spełniał wymagania a na EX III nie ? Wymagania dla EXII sa dość łagodne i bez większych problemów pojazd może je spełnić, natomiast z EXIII może być juz problem nie do przebrnięcia. A jak będzie spełniał te normy na EXII to może przewozić ADR klasy 1? Każda firma przewożaca materiały niebezpieczne musi zatrudniac doradcę ADR a zatem poproś nabywce pojazdu o to by skontaktował Cię ze swym doradcą ADR i od niego tak na prawdę się dowiesz co dokładnie będzie wożone i czy wystarczy do tego pojazd EXII. czy ten kontener musi też spełniać jakieś szczególne wymagania ? Dla EXII to w sumie nie musi mieć nic szczególnego ale dla EXIII to juz tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 4 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Bardzo dzięki Danielg539. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.