Skocz do zawartości

Czy dignosta mógł nie zauważyć spawu podłogi ?


markes30

Czy dignosta mógł nie zauważyć spawu podłogi 2 dni wsczśniej konserwowanej?  

72 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o odpowiedź jak największą liczbę diagnostów. Czy waszym zdaniem możliwe jest niezauważenie spawu podłogi w przypadku gdy 2 dni przed przeglądem zakonserwowano podłogę. (metodą wiaderko - biteks - pędzel. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • markes30

    11

  • S.K.P-POZNAŃ

    8

  • blakop

    6

  • abcs

    6

mozliwe, tylko napisz jeszcze w jakim pojezdzie jezeli jest to w miare nowy to mozna dyskutowac w starym ryflu po ilus tam zabiegach konserwacji i walki z rdza to juz jest to problem i to duzy,z drugiej strony warunki drogowe w ostatnich tygodniach tez nie ułatwiaja oceny stanu tech,błoto posniegowe ,oblodzenie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś położył dość znaczną warstwę, na dodatek jeszcze przy pomocy pędzla to można by pominąć taki szczegół jak spaw, bo ciężko by było każdą górkę konserwacji "dziubać" aby ocenić czy to gruba warstwa czy tez pod nią kryje się spaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe, tylko napisz jeszcze w jakim pojezdzie jezeli jest to w miare nowy to mozna dyskutowac w starym ryflu po ilus tam zabiegach konserwacji i walki z rdza to juz jest to problem i to duzy,z drugiej strony warunki drogowe w ostatnich tygodniach tez nie ułatwiaja oceny stanu tech,błoto posniegowe ,oblodzenie itd.

 

Sprawa dotyczy Forda Fokusa 1998r. hatchback. Podłoga wyłożona przy progach plastikami ochronnymi i tunel osłona termiczną Widać ok 20 cm podłogi z lewej i prawej strony. Pojazd badany w listopadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy to od wielu czynników;

-jaki spaw

-w którym miejscu podłogi (dokładnie)

-jaka konserwacja i jak położona..tym pędzlem

-czas od wykonania badania do stwierdzenia że podłoga jest spawana moim zdaniem też ma znaczenie w sprawie

I pewnikiem diagnosta winny temu ,że ma brak rtg w oczach :-x

Fotke możesz zamieścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli spaw jest kiepskiej jakości to pod warstwą biteksu można go nie zauważyć a jeśli dodatkowo ktoś nad tym spawem by popracował przed nałożeniem biteksu to jest to wręcz niemożliwe. A druga sprawa to co zrobić jeśli się spaw zauważy? Jeśli spaw jest wokół pola numerowego to jak najbardziej należy działać, ale jeśli w innym miejscu podłogi to co? Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

Bo jeśli jest to spaw, którym złączono dwie połówki auta, to taki fakt może być jednak istotny... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

 

Powiem Ci że nie do końca tak jak piszesz z tym spawem.

 

Była sprawa nazwę ją "poznańska" -głośna.

Młoda osoba jechała brawurowo wpadła na drzewo ,pojazd rozpad sie na dwie części ,osoba ginie,i...................przesłuchania,biegli -stwierdzenie -składany z dwóch części ,niestabilny..ble..ble.......... prorok żąda dla diagnosty ,teraz nie che skłamać ,ale siedem lat.

Jaka jego wina ??? Nie zauważył spawu :razz:

Media(gazety) o ile dobrze pamietam też go skazały 8) .

 

Bez dobrego a, co za tym idzie kosztownego adwokata dupsko umoczone -siedzi :-( .

Przykład podobny do przyczepy o której już tu było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taki fakt może być jednak istotny...
Dla użytkownika jak najbardziej, ale co ma zrobić z tym faktem diagnosta? Jeżeli nie jesteś w stanie wykazać na podstawie jedynie oględzin, że elementy nośne nadwozia są nieprawidłowo naprawione to jak zakwestionować całą naprawę? Jeśli nawet podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg to co mam napisać w uwagach?

 

[ Dodano: 02-04-2013, 18:24 ]

Powiem Ci że nie do końca tak jak piszesz z tym spawem.

Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?

Ale w pewnych sytuacjach ,jak Ty coś podejrzewasz

 

 

co mam napisać w uwagach

to

podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg

 

I do rzeczoznawcy

Lepsza taka decyzja ,jak ciąganie po sądach

Jak coś podejrzewam to ...nie ma że boli .Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Byłem w sądzie razy kilka ,zeznawałem(na szczęście jako świadek-szok) ,dzięki ,postoję :/

parę zdań za dużo i co ? jesteś podejrzany :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do rzeczoznawcy
No i co Ci to da? Rzeczoznawca napisze, że podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem. I co wtedy, dasz pozytywa? Przecież nic się w aucie nie zmieniło od badania z wynikiem negatywnym a podejrzenia zostały potwierdzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłoga została w połowie wymieniona
:-D

 

wiemy że chodzi o złożenie jednego samochodu z dwóch różnych połówek ,a nie o wymianę połowy podłogi.A to chyba różnica

 

Nie spodkałem tak zgniłej podłogi aby ją w "poprzek" spawać-nie ma co do czego ...ale może...mało widziałem :P

korozja zaczyna sie przeważnie od progów,ford KA-tylne podłżnice...itd.chyba mamy wykształcenie tech. i doświadczenie :lol: aby ocenić czy to wałek ,czy naprawa blacharska ,a jak nie to... podejrzenie ....i ...każy robi jak uważa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona

Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

 

a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem.

 

Jednak zgodnie z DzU 996 tabela I, jest coś takiego jak poz. 6.2.1 pkt d)

Niewłaściwa naprawa lub przeróbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

Gwarantuję, że jeżeli praca została wykonana porządnie, to nie masz szans, aby cokolwiek zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję, że jeżeli praca została wykonana porządnie, to nie masz szans, aby cokolwiek zauważyć.

 

Nie musiała być wykonana porządnie. Wystarczy gruba warstwa biteksu i auto "nówkafunkielnieklepane"

 

Ciekawe czy prokurator, albo sędzia byłby szczęśliwy gdyby diagnosta na OBT wziął młotek, skrobak, przecinak i wyrywkowo odłupywał by konserwacje auta od spodu, tudzież wyszarpywał części wygłuszeń i tapicerek od góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co, samo w sobie, budzi podejrzenie, mnie chodziło o dobrze wykonaną pracę.

W Fordzie Focusie? Przecież to najbardziej korodujący pojazd z tamtego okresu. Brak konserwacji to wyjątek!

 

[ Dodano: 03-04-2013, 13:48 ]

Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?

Ale w pewnych sytuacjach ,jak Ty coś podejrzewasz

 

 

co mam napisać w uwagach

to

podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg

 

I do rzeczoznawcy

Lepsza taka decyzja ,jak ciąganie po sądach

Jak coś podejrzewam to ...nie ma że boli .Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Byłem w sądzie razy kilka ,zeznawałem(na szczęście jako świadek-szok) ,dzięki ,postoję :/

parę zdań za dużo i co ? jesteś podejrzany :x

 

No nie, że biegli nie znają przepisów to już poraża ale diagnosta z takim stażem.

Opinii rzeczoznawcy możesz żądać tylko jak masz problemy z ustaleniem parametrów pojazdu.

Diagnosta po pierwsze nie ma szans zobaczyć spaw pod świeżą warstwą konserwacji. Po drugie nawet jak go widzi to musi być popękany lub nadmiernie skorodowany by mógł dać wynik N.

Podstawa prawna:

Dz.U. 1377

W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Dz.U. 155 tabela załącznik nr 1 (przegląd wykonany w 2009r)

9.1.4. Podłoga Oględziny. Nadmierne skorodowanie lub

popękanie podłogi.

 

[ Dodano: 03-04-2013, 13:53 ]

podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona

Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

 

a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem.

 

Jednak zgodnie z DzU 996 tabela I, jest coś takiego jak poz. 6.2.1 pkt d)

Niewłaściwa naprawa lub przeróbka.

Nie dodałem, że badanie wykonane w listopadzie 2009r. Więc analizujemy na podstawie Dz.U. 155 z 2009r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że jeszcze coś diagnosta pamieta z BT wykonanego 3,5 roku temu :cool: ?

Sprawa zaczęła się 2 miesiące po badaniu. Uwierz mi po nocach śni mu się ten przegląd.

Dla jasności dodam, że takie tematy zawsze trafią na uczciwych. Diagnosta pracuje na tej samej SKP już 30 lat i rocznie robią ko 2 tyś badań w 3 diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Piszesz, że musisz być pewny. Wybacz, ale uważam że pewności o tym czy pojazd nie jest złożony z dwóch to diagnosta nie może mieć nigdy. Ja nie jestem w stanie zaakceptować faktu, że mój los zależy tylko od szczęścia. Mimo sumiennego wykonywania pracy można być pociągniętym do odpowiedzialności karnej za coś przed czym uchronić się nie jesteśmy w stanie i nie mamy do tego narzędzi i prawa. Zmroziło mnie , że niektórzy z nas ufając w swoją fachowość i staranność akceptują takie zagrożenie.

 

[ Dodano: 03-04-2013, 14:27 ]

wiemy że chodzi o złożenie jednego samochodu z dwóch różnych połówek ,a nie o wymianę połowy podłogi.A to chyba różnica

Właśnie , że nic nie wiemy. Widzimy spaw na podłodze i musimy podjąć decyzję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Była sprawa nazwę ją "poznańska" -głośna.

Młoda osoba jechała brawurowo wpadła na drzewo ,pojazd rozpad sie na dwie części ,osoba ginie,i...................przesłuchania,biegli -stwierdzenie -składany z dwóch części ,niestabilny..ble..ble.......... prorok żąda dla diagnosty ,teraz nie che skłamać ,ale siedem lat.

Jaka jego wina ??? Nie zauważył spawu :razz:

Też znam tą sprawę. Dla czego nie dodasz, że podłoga miała być w tym pojeździe dopiero zespawana. Była tylko punktowo "załapana", kogoś zwolnili ktoś zapomniał zespawać i tak złożyli samochód. To zupełnie inna bajka.

 

S.K.P-POZNAŃ napisał/a:

Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć

Ja jestem pewien, że przy twoim stażu pracy puściłeś przynajmniej jeden pojazd ze wstawioną ćwiartką lub połówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem pewien, że przy twoim stażu pracy puściłeś przynajmniej jeden pojazd ze wstawioną ćwiartką lub połówką.

Ja myślę , że każdy z nas przy - nazwijmy to - "pewnym" stażu pracy , puścił nie jedno takie cudo - nie wiedząc nawet o tym.

Nie wierzę żeby było inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.