Skocz do zawartości

pasy bezpieczeństwa z tyłu


MarcinS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem gdyż dostałem zapytanie od właściciela:

Nowy mercedes sprinter kupiony jako ciężarowy z 3 miejscami, właściciel chce go przerobić na 9 miejsc w firmie która tym się zajmuje profesionalnie. Pytanie brzmi jakie pasy mają być na fotelach tylnich, dwu czy trzypunktowe??? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych a jest spora różnica w cenie tych foteli. Więc chyba słuszne zapytanie właściciela.

 

[ Dodano: 04-04-2013, 13:35 ]

Jeśli by się komuś coś nowego nasunęło to proszę napisać.

Za dotychaczasowe podpowiedzi bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych

To sprawdź, czy czy fotele sa zamocowane w miejscach fabrycznie do tego przystosowanych, bo na 95% pewnien jestem, że ten Sprinter takich fabrycznych punktów nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych

 

Jesli chcesz być czysty to sprawdź

 

czy fotele sa zamocowane w miejscach fabrycznie do tego przystosowanych, bo na 95% pewnien jestem, że ten Sprinter takich fabrycznych punktów nie ma :(

 

I nie martw się portfelem klienta, a swoimi czterema literami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 32

"7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:...

b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r."

"8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:...

b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30

czerwca 1993 r."

"9) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995r."

Tak jak już koledzy napisali, bardziej bym się doszukiwał "fabrycznych" miejsc mocowania foteli oraz pasów, oraz zwrócił uwagę na masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ludzie kupują ciężarówki i nagle chcą mieć osobowymi , zamiast kupić od razu. Wszystko wiąże się z kasa.Poszukaj na forum co trzeba , aby dokonać tych zmian i czy w pojeździe można dokonać tych zmian. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Po pierwsze płyta podłogowa musi być przystosowana do takich zmian (kwit od producenta, że pojazd o numerze VIN....itd.

Po drugie:

Tak jak już koledzy napisali, bardziej bym się doszukiwał "fabrycznych" miejsc mocowania foteli oraz pasów, oraz zwrócił uwagę na masy.

Może inaczej. Na pewno ci chodziło nie o pasy tylko punkty kotwiczenia pasów. A pasy mają być w pojazdach wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów :-D

A jeśli mowa o punktach kotwiczenia to żeby to nie był wstawiony fotel z pasami. :-D

Natomiast sprawdzenie i wyliczenie mas to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo. Czyli wychodzi na to że jak zagłówek jest to muszą być pasy trzypunktowe ale jak są pasy trzypuntkowe to zagłówka nie musi być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo. Czyli wychodzi na to że jak zagłówek jest to muszą być pasy trzypunktowe ale jak są pasy trzypuntkowe to zagłówka nie musi być?

Przeczytaj ze zrozumieniem:

 

9) w zagłówki na siedzeniach wyposaŜonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech

punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z

nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się moŜliwość niewyposaŜenia w zagłówki

siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995

 

Zagłówków środkowych na tylnym siedzeniu może nie być i nie jest to uzależnione od punktów kotwiczenia pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagłówków środkowych na tylnym siedzeniu może nie być i nie jest to uzależnione od punktów kotwiczenia pasów.

Tak zgadza się :ok

 

[ Dodano: 11-05-2013, 08:45 ]

nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo.

Na środkowym miejscu z tyłu masz pas mocowany trzy punktowo?

Chyba raczej dwu punktowo i to dlatego nie przewidziano zagłówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z autami wyprodukowanymi po 31 grudnia 1995 roku i nie są one pojazdami z nadwoziem otwartym oraz pojazdami z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2", a nie posiadają zagłówków pomimo, że posiadają dwa pasy bezpieczeństwa "3" punktowe, co więcej nie ma nawet miejsc na ich zamontowanie (żeby nie było, wiadomym mi jest, że wg. 996 jest to UI lub USZ). Pamiętam, były kiedyś takie nasuwane na oparcie, ale uważam, że aby spełniały one swoją rolę, również zagłówki powinny być montowane w miejscach (oparciach siedzeń) podobnie jak pasy bezpieczeństwa w miejscach przewidzianych przez producenta. Chyba, że jest zapis a nie doczytałem albo się mylę to poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z autami wyprodukowanymi po 31 grudnia 1995 roku i nie są one pojazdami z nadwoziem otwartym oraz pojazdami z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2", a nie posiadają zagłówków pomimo, że posiadają dwa pasy bezpieczeństwa "3" punktowe, co więcej nie ma nawet miejsc na ich zamontowanie (żeby nie było, wiadomym mi jest, że wg. 996 jest to UI lub USZ). Pamiętam, były kiedyś takie nasuwane na oparcie, ale uważam, że aby spełniały one swoją rolę, również zagłówki powinny być montowane w miejscach (oparciach siedzeń) podobnie jak pasy bezpieczeństwa w miejscach przewidzianych przez producenta. Chyba, że jest zapis a nie doczytałem albo się mylę to poprawcie mnie.

Po 31.12.1995 mają być zagłówki. My rozporządzeń nie piszemy. W tym przypadku N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 31.12.1995 mają być zagłówki. My rozporządzeń nie piszemy. W tym przypadku N.
doli pełna zgoda, tylko racjonalnie wytłumacz klientowi jak ma je zamontować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko racjonalnie wytłumacz klientowi jak ma je zamontować.

Zgodnie z powiedzeniem "Polak potrafi" :x Nie takie przeróbki robią to z zagłówkami sobie świetnie poradzą. ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie przeróbki robią to z zagłówkami sobie świetnie poradzą. ;):)
Grzegorz, ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa???

Zagłówki to bardzo ważna rzecz dla bezpieczeństwa pasażerów i nie można robić prowizorki tylko dla oka aby diagnosta się nie czepiał. Wiem, że ludzie mają to w d....ie ale należy grzecznie klientowi wytłumaczyć, że przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark to myślę że sobie jaj już nie będzie robił i zrobi wszystko aby jednak mieć te zagłówki i to nie prowizoryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagłówki to bardzo ważna rzecz dla bezpieczeństwa pasażerów

:ok

przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark

Ale ten przykład nie jest zbytnio trafiony, bo dziecko raczej swą głową nie sięgnie zagłówka, no chyba, że chodzi o duże dziecko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa???

Przecież wiesz ze pisałem żartobliwie :P Pewnie że mają spełniać swoją funkcję.

należy grzecznie klientowi wytłumaczyć, że przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark to myślę że sobie jaj już nie będzie robił i zrobi wszystko aby jednak mieć te zagłówki i to nie prowizoryczne.

A klient na to:to w samochodach rejestrowanych przed 31.12.1995 r gdzie zagłówki są niewymagane się nic nie stanie.. :x -też trochę żartobliwie piszę :)

A teraz całkiem serio.Tyle piszemy i wszystko nie na temat :P .Bo tu temat odnośnie pasów bezpieczeństwa z tyłu. :-D

A o zagłówkach jest tutaj

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12769 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.