MarcinS Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Witam. Mam problem gdyż dostałem zapytanie od właściciela: Nowy mercedes sprinter kupiony jako ciężarowy z 3 miejscami, właściciel chce go przerobić na 9 miejsc w firmie która tym się zajmuje profesionalnie. Pytanie brzmi jakie pasy mają być na fotelach tylnich, dwu czy trzypunktowe??? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 takie jakie przewidział producent dla tego samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Napisane jest: 7) (55) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa: Tak więc, mają być,albo dwu, albo trzypunktowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 4 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych a jest spora różnica w cenie tych foteli. Więc chyba słuszne zapytanie właściciela. [ Dodano: 04-04-2013, 13:35 ] Jeśli by się komuś coś nowego nasunęło to proszę napisać. Za dotychaczasowe podpowiedzi bardzo dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych To sprawdź, czy czy fotele sa zamocowane w miejscach fabrycznie do tego przystosowanych, bo na 95% pewnien jestem, że ten Sprinter takich fabrycznych punktów nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Chodzi właśnie o to żebym był czysty przy badaniu zmian technicznych Jesli chcesz być czysty to sprawdź czy fotele sa zamocowane w miejscach fabrycznie do tego przystosowanych, bo na 95% pewnien jestem, że ten Sprinter takich fabrycznych punktów nie ma I nie martw się portfelem klienta, a swoimi czterema literami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pensioner Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Pojazd wyprodukowany po 31.12.1995 z pasami mocowanymi co najmniej w trzech punktach obowiązkowo zagłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Dz.U. 32 "7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:... b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r." "8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:... b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r." "9) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995r." Tak jak już koledzy napisali, bardziej bym się doszukiwał "fabrycznych" miejsc mocowania foteli oraz pasów, oraz zwrócił uwagę na masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Dlaczego ludzie kupują ciężarówki i nagle chcą mieć osobowymi , zamiast kupić od razu. Wszystko wiąże się z kasa.Poszukaj na forum co trzeba , aby dokonać tych zmian i czy w pojeździe można dokonać tych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 9 Maj 2013 Share Napisano 9 Maj 2013 Po pierwsze płyta podłogowa musi być przystosowana do takich zmian (kwit od producenta, że pojazd o numerze VIN....itd. Po drugie: Tak jak już koledzy napisali, bardziej bym się doszukiwał "fabrycznych" miejsc mocowania foteli oraz pasów, oraz zwrócił uwagę na masy. Może inaczej. Na pewno ci chodziło nie o pasy tylko punkty kotwiczenia pasów. A pasy mają być w pojazdach wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów A jeśli mowa o punktach kotwiczenia to żeby to nie był wstawiony fotel z pasami. Natomiast sprawdzenie i wyliczenie mas to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody85 Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo. Czyli wychodzi na to że jak zagłówek jest to muszą być pasy trzypunktowe ale jak są pasy trzypuntkowe to zagłówka nie musi być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo. Czyli wychodzi na to że jak zagłówek jest to muszą być pasy trzypunktowe ale jak są pasy trzypuntkowe to zagłówka nie musi być? Przeczytaj ze zrozumieniem: 9) w zagłówki na siedzeniach wyposaŜonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się moŜliwość niewyposaŜenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 Zagłówków środkowych na tylnym siedzeniu może nie być i nie jest to uzależnione od punktów kotwiczenia pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Zagłówków środkowych na tylnym siedzeniu może nie być i nie jest to uzależnione od punktów kotwiczenia pasów. Tak zgadza się [ Dodano: 11-05-2013, 08:45 ] nie wiem co z tymi zagłowkami bo ja mam peugeota 406 z 96r. i na środkowym siedzeniu producent nie przewidział nawet otworów na zagłówek a pasy są mocowane trzy punktowo. Na środkowym miejscu z tyłu masz pas mocowany trzy punktowo? Chyba raczej dwu punktowo i to dlatego nie przewidziano zagłówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Koledzy najpierw były pasy bezpieczeństwa a potem zagłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Panowie a co z autami wyprodukowanymi po 31 grudnia 1995 roku i nie są one pojazdami z nadwoziem otwartym oraz pojazdami z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2", a nie posiadają zagłówków pomimo, że posiadają dwa pasy bezpieczeństwa "3" punktowe, co więcej nie ma nawet miejsc na ich zamontowanie (żeby nie było, wiadomym mi jest, że wg. 996 jest to UI lub USZ). Pamiętam, były kiedyś takie nasuwane na oparcie, ale uważam, że aby spełniały one swoją rolę, również zagłówki powinny być montowane w miejscach (oparciach siedzeń) podobnie jak pasy bezpieczeństwa w miejscach przewidzianych przez producenta. Chyba, że jest zapis a nie doczytałem albo się mylę to poprawcie mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Na środkowym miejscu z tyłu masz pas mocowany trzy punktowo? We francuzach to normalka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Panowie a co z autami wyprodukowanymi po 31 grudnia 1995 roku i nie są one pojazdami z nadwoziem otwartym oraz pojazdami z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2", a nie posiadają zagłówków pomimo, że posiadają dwa pasy bezpieczeństwa "3" punktowe, co więcej nie ma nawet miejsc na ich zamontowanie (żeby nie było, wiadomym mi jest, że wg. 996 jest to UI lub USZ). Pamiętam, były kiedyś takie nasuwane na oparcie, ale uważam, że aby spełniały one swoją rolę, również zagłówki powinny być montowane w miejscach (oparciach siedzeń) podobnie jak pasy bezpieczeństwa w miejscach przewidzianych przez producenta. Chyba, że jest zapis a nie doczytałem albo się mylę to poprawcie mnie. Po 31.12.1995 mają być zagłówki. My rozporządzeń nie piszemy. W tym przypadku N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Po 31.12.1995 mają być zagłówki. My rozporządzeń nie piszemy. W tym przypadku N. doli pełna zgoda, tylko racjonalnie wytłumacz klientowi jak ma je zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 tylko racjonalnie wytłumacz klientowi jak ma je zamontować. Zgodnie z powiedzeniem "Polak potrafi" Nie takie przeróbki robią to z zagłówkami sobie świetnie poradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Nie takie przeróbki robią to z zagłówkami sobie świetnie poradzą. Grzegorz, ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa??? Zagłówki to bardzo ważna rzecz dla bezpieczeństwa pasażerów i nie można robić prowizorki tylko dla oka aby diagnosta się nie czepiał. Wiem, że ludzie mają to w d....ie ale należy grzecznie klientowi wytłumaczyć, że przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark to myślę że sobie jaj już nie będzie robił i zrobi wszystko aby jednak mieć te zagłówki i to nie prowizoryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Znalazłem instrukcję montażu zagłówków w golfie, rzeczywiście filozofii nie ma http://www.golf3.pl/topics28/montaz-tylnych-zaglowkow-kanapy-vt21993.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Zagłówki to bardzo ważna rzecz dla bezpieczeństwa pasażerów przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark Ale ten przykład nie jest zbytnio trafiony, bo dziecko raczej swą głową nie sięgnie zagłówka, no chyba, że chodzi o duże dziecko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Grzegorz, ale czy chodzi tylko o to żeby one były czy żeby spełniały swoją funkcję, zadanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa??? Przecież wiesz ze pisałem żartobliwie Pewnie że mają spełniać swoją funkcję. należy grzecznie klientowi wytłumaczyć, że przy tylnym uderzeniu jego dziecko złamie kark to myślę że sobie jaj już nie będzie robił i zrobi wszystko aby jednak mieć te zagłówki i to nie prowizoryczne. A klient na to:to w samochodach rejestrowanych przed 31.12.1995 r gdzie zagłówki są niewymagane się nic nie stanie.. -też trochę żartobliwie piszę A teraz całkiem serio.Tyle piszemy i wszystko nie na temat .Bo tu temat odnośnie pasów bezpieczeństwa z tyłu. A o zagłówkach jest tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12769 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Maj 2013 Share Napisano 12 Maj 2013 Przecież wiesz ze pisałem żartobliwie A o zagłówkach jest tutajhttp://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=12769 i słuszna uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.