Skocz do zawartości
mario534

Przyczepa rolnicza DMC 5000 kg- czy można zaliczyć do SAM???

Rekomendowane odpowiedzi

mario534

Witam serdecznie, proszę o pomoc- dzisiaj miałem klienta u siebie na OSKP. Twierdzi, że ma przyczepę w oryginale jako SANOK D.45, jednak brak na niej jakichkolwiek cech identyfikacyjnych ani tabliczki znamionowej. Została jedynie poddana gruntownemu odnowieniu (pomalowana, nowa instalacja elekrtyczna itp). Czy można zrobić badanie dodatkowe w celu nadania cech identyfikacyjnych a potem badanie techniczne na podstawie PC???????? Trochę mnie martwi temat ramy- nie należy do konstrukcji własnej.....

 

Jak pomóc klientowi, co z tym zrobić proszę o pomoc z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waga50

Musisz to załatwić przez rzeczoznawcę. Rzeczoznawca opisze przypadek z tymi dokumentami klient do WK. WK nadaje numer i określa stację, która ma je nabić. Nabijasz numer na ramie i zamieszczasz :) TZ robisz okresowe i już. Pozdr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czy można zaliczyć do SAM???
Trochę mnie martwi temat ramy- nie należy do konstrukcji własnej.....

Sam sobie odpowiedziałeś, że nie jest to "SAM".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Jedyne wyjście - odszukać zamalowany numer ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Jedyne wyjście - odszukać zamalowany numer ramy.

+ dokumenty do tej przyczepy ,bo tych pewnie też nie ma .

Nie dawno był u mnie klient z podobnym tematem , czyżby mario534 był niedaleko mnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam655

Witam wszystkich kolegów, pozwolę sobie opisać mój przypadek bo jestem zaniepokojony czytając posty. Otóż w marcu robiłem podobną przyczepę jako SAM- złożona z elementów, rama poddana modyfikacji, układ hamulcowy i elektryczny oryginał od SANOK D.45. wszystko sprawne!!!!! Badanie techniczne bez zastrzeżeń. Mam jednak obawy czy ta rama nie jest naciągana????Pod oryginał????? Przeglądałem wnikliwie, żadnych tabliczek ani cech identyfikacyjnych- wykonałem BD na wykonanie tabliczki i wykonanie numeru nadwozia po uprzednim dostarczeniu przez klienta decyzji ze starostwa, później przywiózł PC i zrobiłem mu badanie. Teraz mam pewne obawy czytając powyższe wpisy czy nie postąpiłem zbyt pochopnie, mogłem chociaż poprosić o opinię rzeczoznawcy........

 

Już i tak po "herbacie" ale miał ktoś podobny przypadek????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
crackers

dokładnie 3 lata po Tobie :D ,to na 100% koło Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
czyżby mario534 był niedaleko mnie ?

 

mario534, Skąd: Mazowieckie

 

DARIO64, Skąd: mazowieckie

 

Skąd - różnica tylko w wielkości pierwszej litery ... :lol:

 

dodatkowo - nick - pierwsza litera & mała zmyłka na cyfrach ... :x

 

ale IP zdecydowanie inne ... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drogba

już kiedyś o tym pisałem ale teraz sprawa wróciła . Rzeczoznawca na starego ciapka [traktor] z 74 roku wydał opinię że to SAM bo klient nie ma dowodu ani innego dokumentu własności . WK wydaje zgodę na nabicie tabliczki inr i badanie . Teraz już jest zarejestrowany . Trochę mnie to bulwersuje , co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Na moim terenie jest też masę przyczep bez papierów , każdy brał co było z SKR-ów i farbą chcą upozorować SAM -a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koseś

Panowie a jeśli zrobię przyczepę wykonaną identycznie jak fabryczna i jedyną różnicą będzie brak tabliczki i numeru ramy to nie będzie problemów z rejestracją jako sam? dodam że będzie to przyczepa rolnicza zrobiona w 100% własnoręcznie .I czy można na ramę użyć ceowników z jakiejś ciężarówki i z nich skonstruować własną ramę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Panowie a jeśli zrobię przyczepę wykonaną identycznie jak fabryczna i jedyną różnicą będzie brak tabliczki i numeru ramy to nie będzie problemów z rejestracją jako sam?

Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.

I czy można na ramę użyć ceowników z jakiejś ciężarówki i z nich skonstruować własną ramę ?

Można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.
Dlaczego nie? Mając wiedzę i dokumentację techniczną. A jak do tego dojdzie dobre zaplecze warsztatowe, to nie widzę przeszkód. I nawet nie podejdzie pod plagiat :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Napiszcie klientowi wprost - zeszlifuj numer, zdejmij tabliczkę - łądnie pomaluj i mów wszystkim, że to SAM - po co owijać w bawełnę :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

ketiw38, wyobraź sobie, że są ludzie którzy budują coś od podstaw. Choć w przytoczonym przypadku miałbym wątpliwości :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
że są ludzie którzy budują coś od podstaw

 

Już niedługo :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
że są ludzie którzy budują coś od podstaw

 

Już niedługo :lol:

To będą rejestrować zagranicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
To będą rejestrować zagranicą.

 

Chyba za wschodnią :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Już niedługo :lol:

 

Długo. SAM nigdy nie będzie pojazdem nowym, więc i dopuszczeniu jednostkowemu podlegać nie może ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koseś

Panowie mam jedną przyczepę zrobioną ze stara 660 ale nie rejestrowałem jej gdyż służy mi w obrębie gospodarstwa a zrobić przyczepę to żaden problem gdyż konstruuje o wiele bardziej zaawansowane technicznie maszyny u urządzenia . 07a7ee5ccf8dd9d8m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.
Dlaczego nie? Mając wiedzę i dokumentację techniczną. A jak do tego dojdzie dobre zaplecze warsztatowe, to nie widzę przeszkód. I nawet nie podejdzie pod plagiat :cool:

Jak tak twierdzisz, to znaczy że nie masz doświdczenia w budowaniu konstrukcji stalowych, bo wprawne oko bez najmniejszego problemu odrózni konstrukcję własnoręczną od fabrycznej.

Tak na marginesie to pewnie szukasz sposobu na zalegalizowanie przyczepy bez dokumentów, ale pamiętaj jeszcze o jednym, że to Ty w WK podpiszesz osiadczenie pod groźbą odpowiedzialności karnej, że zbudowałeś pojazd marki SAM i to Ty będziesz odpowiadał za uwentualne skutki oszustwa. Mogę Ci zagwarentować, że begły sądowy bez problemu odrózni przyczepę fabryczną od SAM-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

danielg539, ja nie zamierzam nic budować. Znam tylko takich zapaleńców co robią różne rzeczy. A czym różni się spaw wykonany przez doświadczonego spawacza przy użyciu dobrego sprzętu, od tego wykonanego przez spawacza w fabryce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539, ja nie zamierzam nic budować.
OK

 

A czym różni się spaw wykonany przez doświadczonego spawacza przy użyciu dobrego sprzętu, od tego wykonanego przez spawacza w fabryce?

Tym, że średnie i duże firmy do spawania używają automatów. Jest jeszcze jeden mały kruczek ze spawaniem polegający na tym, że amatorscy spawacze zwykle znacznie przewymiarowują spawy a w "fabrykach" długość i przekrój spawów jest obliczany, co pozwala zredukowac koszty przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości spoiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
SAM nigdy nie będzie pojazdem nowym

 

Jak to nie jak sobie sam wyprodukujesz to będzie nowy dopiero co wyprodukowany a ze starych części, podobna sytuacja jak kiedyś ze składakami rok produkcji w DR 1995 a w adnotacjach wpisana uwaga : rok produkcji nadwozia i silnika 1991 :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jak to nie

 

Nie spełni definicji pojazdu nowego, która wchodzi 22 czerwca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.