Skocz do zawartości

Przyczepa rolnicza DMC 5000 kg- czy można zaliczyć do SAM???


mario534

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, proszę o pomoc- dzisiaj miałem klienta u siebie na OSKP. Twierdzi, że ma przyczepę w oryginale jako SANOK D.45, jednak brak na niej jakichkolwiek cech identyfikacyjnych ani tabliczki znamionowej. Została jedynie poddana gruntownemu odnowieniu (pomalowana, nowa instalacja elekrtyczna itp). Czy można zrobić badanie dodatkowe w celu nadania cech identyfikacyjnych a potem badanie techniczne na podstawie PC???????? Trochę mnie martwi temat ramy- nie należy do konstrukcji własnej.....

 

Jak pomóc klientowi, co z tym zrobić proszę o pomoc z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz to załatwić przez rzeczoznawcę. Rzeczoznawca opisze przypadek z tymi dokumentami klient do WK. WK nadaje numer i określa stację, która ma je nabić. Nabijasz numer na ramie i zamieszczasz :) TZ robisz okresowe i już. Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można zaliczyć do SAM???
Trochę mnie martwi temat ramy- nie należy do konstrukcji własnej.....

Sam sobie odpowiedziałeś, że nie jest to "SAM".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne wyjście - odszukać zamalowany numer ramy.

+ dokumenty do tej przyczepy ,bo tych pewnie też nie ma .

Nie dawno był u mnie klient z podobnym tematem , czyżby mario534 był niedaleko mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich kolegów, pozwolę sobie opisać mój przypadek bo jestem zaniepokojony czytając posty. Otóż w marcu robiłem podobną przyczepę jako SAM- złożona z elementów, rama poddana modyfikacji, układ hamulcowy i elektryczny oryginał od SANOK D.45. wszystko sprawne!!!!! Badanie techniczne bez zastrzeżeń. Mam jednak obawy czy ta rama nie jest naciągana????Pod oryginał????? Przeglądałem wnikliwie, żadnych tabliczek ani cech identyfikacyjnych- wykonałem BD na wykonanie tabliczki i wykonanie numeru nadwozia po uprzednim dostarczeniu przez klienta decyzji ze starostwa, później przywiózł PC i zrobiłem mu badanie. Teraz mam pewne obawy czytając powyższe wpisy czy nie postąpiłem zbyt pochopnie, mogłem chociaż poprosić o opinię rzeczoznawcy........

 

Już i tak po "herbacie" ale miał ktoś podobny przypadek????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby mario534 był niedaleko mnie ?

 

mario534, Skąd: Mazowieckie

 

DARIO64, Skąd: mazowieckie

 

Skąd - różnica tylko w wielkości pierwszej litery ... :lol:

 

dodatkowo - nick - pierwsza litera & mała zmyłka na cyfrach ... :x

 

ale IP zdecydowanie inne ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już kiedyś o tym pisałem ale teraz sprawa wróciła . Rzeczoznawca na starego ciapka [traktor] z 74 roku wydał opinię że to SAM bo klient nie ma dowodu ani innego dokumentu własności . WK wydaje zgodę na nabicie tabliczki inr i badanie . Teraz już jest zarejestrowany . Trochę mnie to bulwersuje , co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeśli zrobię przyczepę wykonaną identycznie jak fabryczna i jedyną różnicą będzie brak tabliczki i numeru ramy to nie będzie problemów z rejestracją jako sam? dodam że będzie to przyczepa rolnicza zrobiona w 100% własnoręcznie .I czy można na ramę użyć ceowników z jakiejś ciężarówki i z nich skonstruować własną ramę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeśli zrobię przyczepę wykonaną identycznie jak fabryczna i jedyną różnicą będzie brak tabliczki i numeru ramy to nie będzie problemów z rejestracją jako sam?

Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.

I czy można na ramę użyć ceowników z jakiejś ciężarówki i z nich skonstruować własną ramę ?

Można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.
Dlaczego nie? Mając wiedzę i dokumentację techniczną. A jak do tego dojdzie dobre zaplecze warsztatowe, to nie widzę przeszkód. I nawet nie podejdzie pod plagiat :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jedną przyczepę zrobioną ze stara 660 ale nie rejestrowałem jej gdyż służy mi w obrębie gospodarstwa a zrobić przyczepę to żaden problem gdyż konstruuje o wiele bardziej zaawansowane technicznie maszyny u urządzenia . 07a7ee5ccf8dd9d8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie będzie to SAM ale w praktyce doskonale wiesz, że w praktyce nie jest możliwe zbudowanie przyczepy dokładnie takiej jak fabryczna.
Dlaczego nie? Mając wiedzę i dokumentację techniczną. A jak do tego dojdzie dobre zaplecze warsztatowe, to nie widzę przeszkód. I nawet nie podejdzie pod plagiat :cool:

Jak tak twierdzisz, to znaczy że nie masz doświdczenia w budowaniu konstrukcji stalowych, bo wprawne oko bez najmniejszego problemu odrózni konstrukcję własnoręczną od fabrycznej.

Tak na marginesie to pewnie szukasz sposobu na zalegalizowanie przyczepy bez dokumentów, ale pamiętaj jeszcze o jednym, że to Ty w WK podpiszesz osiadczenie pod groźbą odpowiedzialności karnej, że zbudowałeś pojazd marki SAM i to Ty będziesz odpowiadał za uwentualne skutki oszustwa. Mogę Ci zagwarentować, że begły sądowy bez problemu odrózni przyczepę fabryczną od SAM-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, ja nie zamierzam nic budować. Znam tylko takich zapaleńców co robią różne rzeczy. A czym różni się spaw wykonany przez doświadczonego spawacza przy użyciu dobrego sprzętu, od tego wykonanego przez spawacza w fabryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, ja nie zamierzam nic budować.
OK

 

A czym różni się spaw wykonany przez doświadczonego spawacza przy użyciu dobrego sprzętu, od tego wykonanego przez spawacza w fabryce?

Tym, że średnie i duże firmy do spawania używają automatów. Jest jeszcze jeden mały kruczek ze spawaniem polegający na tym, że amatorscy spawacze zwykle znacznie przewymiarowują spawy a w "fabrykach" długość i przekrój spawów jest obliczany, co pozwala zredukowac koszty przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości spoiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM nigdy nie będzie pojazdem nowym

 

Jak to nie jak sobie sam wyprodukujesz to będzie nowy dopiero co wyprodukowany a ze starych części, podobna sytuacja jak kiedyś ze składakami rok produkcji w DR 1995 a w adnotacjach wpisana uwaga : rok produkcji nadwozia i silnika 1991 :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.