Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

stabilo

jaka dmc przyczepy z hamulcem w actrosie 2550

Polecane posty

stabilo

Witam, pytanie jak w temacie: Actros v8 2550 6x2 hakowiec, z briefu: O1 3500kg, O2 750kg, w uwagach do wartości O masa przyczepy z układem hamulcowym zespolonym: 24000kg, masa przyczepy z hamulcem: 12500kg, DMC pojazdu 26000kg, Masa zespołu 40000kg, w ruchu kombinowanym: 44000 kg. Jaką mam wpisać wartość w polu O1 przyczepy z hamulcem

 

[ Dodano: 11-04-2013, 08:43 ]

podaje nr vin WDB9302041L077537

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ja optuje przy opcji O1 - 24000 kg. Myslę, że gdyby tłumacz był kumaty to troche inaczej by to przetłumaczył. Warto jeszcze sprawdzic jaki uciąg ma zaczep, bo to może coś wyjaśnic odnosnie tych mas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stabilo

a powiedz mi jak to sie ma do dmc zestawu 40000kg

 

[ Dodano: 11-04-2013, 09:02 ]

bo według tego to 14000kg

 

[ Dodano: 11-04-2013, 09:04 ]

czy to są dwie oddzielne kwestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
z briefu: O1 3500kg

Na pewno jest tyle ,czy 35000 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stabilo

jest 3500 i 750, a w uwagach: Do wartości O - 24000kgz ham. zespolonym

 

[ Dodano: 11-04-2013, 09:36 ]

w sumie to wartości jak dla Sprintera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
a powiedz mi jak to sie ma do dmc zestawu 40000kg

Masa zestawu odnosi się do mas rzeczywistych, czyli suma masy pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 40t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stabilo

czyli nieistotne że dmc pojazdu 26000kg, przyczepy 24000kg suma 50000kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Nie bo 50 t to wartość konstrukcyjna a administracyjna będzie 40 t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

To nie do końca jest takie oczywiste. Myślę, że dokąd nikt nie uporządkuje znaczenia pojęć stosowanych w dokumentacji pojazdów to wygłaszanie takich kategorycznych stwierdzeń należałoby uzupełnić o wyrażenie "moim zdaniem". Chodzi o to aby czytający nie odniósł mylnego wrażenia, że opinia powyższa jest prawdą absolutną i nie miał przez to kłopotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To nie do końca jest takie oczywiste.

abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz?

wygłaszanie takich kategorycznych stwierdzeń należałoby uzupełnić o wyrażenie "moim zdaniem".

Wszystkie wypowiedzi na forum ja traktuje jako prywatne wypowidzi i w żadnym przypadku nie zakładam ich nieomylności.

Jeżeli chodzi o ten konkretny przypadek, to bez wglądu w homo żadnego z powyższych stwierdzeń nie można być pewnym, dlatego też w pierwszej swej wypowiedzi zawarłem stwierdzenie:

Ja optuje przy opcji O1 - 24000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
z briefu: O1 3500kg, O2 750kg, w uwagach do wartości O masa przyczepy z układem hamulcowym zespolonym: 24000kg, masa przyczepy z hamulcem: 12500kg, DMC pojazdu 26000kg, Masa zespołu 40000kg,

 

Cały trik polega na tym, jaki pojazd ma zaczep i czy ma instalację hamulcową na przyczepy (prawda blakop? :) )

Jak ma kulę i brak instalacji to O.1 3500, jak ma zaczep ciężarowy i instalacje pneumatyczną to będzie zapewne 24000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Psuj, jeszcze jest jedna mozliwość, bo pojazd jednoczesnie może posiadać oba zaczepy.

masa przyczepy z hamulcem: 12500kg,

może masz jakąs koncepcje skąd wziął się ten zapis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stabilo

nie ma kuli, ma zaczep ciężarowy, gniazda pneumatyczne i elektryczne pod przyczepy ciężarowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
nie ma kuli, ma zaczep ciężarowy, gniazda pneumatyczne i elektryczne pod przyczepy ciężarowe

To ja bym wpisał O1 - 24000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stabilo

a i jeszcze jedno pytanie a czy na hak musi mieć UDT

 

[ Dodano: 11-04-2013, 12:01 ]

hak do kontenerów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Tak hakowce podlegaja pod UDT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
To nie do końca jest takie oczywiste.

abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz?

Chodzi mi o to, że wprawdzie ustawodawca wykonał unik w sprawie definicji dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów, ale istnieje definicja w PN mówiąca, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest sumą dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów składowych. Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz56

Tak hakowce muszą mieć UDT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje

Ja też tak uważam i myślę, że w dyrektywach WE można znaleźć odmienna definicję DMC zestawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz56
To nie do końca jest takie oczywiste.

abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz?

Chodzi mi o to, że wprawdzie ustawodawca wykonał unik w sprawie definicji dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów, ale istnieje definicja w PN mówiąca, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest sumą dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów składowych. Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje.

 

Uważam że ustawodawca w warunkach technicznych określił dość precyzyjnie DMC zespołu pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Uważam że ustawodawca w warunkach technicznych określił dość precyzyjnie DMC zespołu pojazdu.
Jeśli kolega jest już taki precyzyjny to zwrócę uwagę, że mówimy o definicji DMCZ nie o wartościach administracyjnych w Polsce. ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.