Skocz do zawartości

VW Caddy 3 - hak holowniczy i przyczepa


coeldrift

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam VW Caddy 3 (dostawczak 1.9tdi, 2 osobowy) - bez haka holowniczego. Chciałbym hak zamontować, ale mój Caddy ma w dowodzie max masę przyczepy 1200 kg. Hak holowniczy, który chciałbym kupić ma w opisie "Max. masa przyczepy: 1650 kg", a moja przyczepa ma DMC 1400 kg. Pytanie co i jak zrobić, żeby to auto mogło ciągnąć tą przyczepę? (o masie własnej i DMC auta celowo nie wspominam bo nie mam aktualnie dowodu przy sobie, jutro wrzucę skan).

 

Pozdrawiam,

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodzi w grę przebudowa/zabudowa auta przez firmę do tego uprawnioną?

Akurat ten parametr określa producent pojazdu i nie podlega on żadnej "przeróbce".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten parametr określa producent pojazdu i nie podlega on żadnej "przeróbce".

 

Skąd ten wniosek??

Ja akurat robię teraz taką zmianę, gdzie w wyniku zmian konstrukcyjnych auto zwiększy swój "uciąg". I to znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię teraz taką zmianę, gdzie w wyniku zmian konstrukcyjnych auto zwiększy swój "uciąg". I to znacznie.

Mam podejrzenie, graniczące z pewnością, że jest to spsób zmian, których do przypadku Coeldrifta nie da się zastosować. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest powiedziane... Ale faktycznie w grę może wchodzić np. wymiana układu hamulcowego itp. - a nie tylko załatwienie takiego czy innego kwitu, że może więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko załatwienie takiego czy innego kwitu, że może więcej...

 

W świetle takich zapisów w dzU 32 nie wiadomo co będzie ważniejsze:

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

 

Jak stosować ten przepis jeśli tę masę wyznaczył nie producent a podmiot dokonujący zmian.

Nie ma już zapisu w PoRD że taki podmiot jest uważany za producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1,o ile dobrze zrozumiałem to chodzi o przyczepę z hamulcem,a ty podajesz przykład dla ppy nie hamowanej

 

W przypadku przyczepy z hamulcem jest tak samo:

DzU 32 par.3 ust.4 pkt.4 c

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

 

Więc wyklucza to wyznaczanie tej masy przez kogokolwiek innego niż przez producenta pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wyklucza to wyznaczanie tej masy przez kogokolwiek innego niż przez producenta pojazdu.

 

Niby tak, ale z drugiej strony MMC pojazdu również wyznacza producent, a przecież można je zmniejszyć poprzez wprowadzenie zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMC pojazdu również wyznacza producent, a przecież można je zmniejszyć poprzez wprowadzenie zmian konstrukcyjnych.

No nie tylko...można je zmniejszyć także administracyjnie jeżeli przekracza wielkości dopuszczalne.

Jednak żaden przepis nt temat, tak jak ten w przypadku masy przyczepy nie jest skonstruowany w uzależnieniu od masy wyznaczanej przez producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można je zmniejszyć także administracyjnie jeżeli przekracza wielkości dopuszczalne.

 

Absolutnie nie. Administracyjnie ogranicza się DMC, a nigdy MMC.

 

Jednak żaden przepis nt temat, tak jak ten w przypadku masy przyczepy nie jest skonstruowany w uzależnieniu od masy wyznaczanej przez producenta

 

Jak to żaden? Sama definicja MMC wskazuje, że określa je producent - a jednak można je zmniejszyć poprzez zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to żaden? Sama definicja MMC wskazuje, że określa je producent - a jednak można je zmniejszyć poprzez zmiany.

 

Jednak w przytoczonych przepisach, odwołują się one wprost do mas określonych przez producenta a nie do mas określonych przez podmiot dokonujący zmiany tych mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

No dobra, ale wracając do mojego tematu. Można czy nie? Jeśli tak to kto mi to "zrobi" tzn. przeróbkę auta + porządek w dokumentach? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem teoretycznie można.

Będzie kwit od przedstawiciela producenta co i jak zmieniono w Twoim aucie, że teraz ma wyższą masę przyczepy, do tego badanie z opisem zmian i ok...

 

A dowiadywałeś się już w ogóle w ASO VW czy to możliwe technicznie? Dlaczego Twój model ma mniej, a inne więcej itd? I czy "zrównanie" z modelem "wyższym" jest możliwe technicznie (i opłacalne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.