coeldrift Napisano 17 Kwiecień 2013 Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Witam. Posiadam VW Caddy 3 (dostawczak 1.9tdi, 2 osobowy) - bez haka holowniczego. Chciałbym hak zamontować, ale mój Caddy ma w dowodzie max masę przyczepy 1200 kg. Hak holowniczy, który chciałbym kupić ma w opisie "Max. masa przyczepy: 1650 kg", a moja przyczepa ma DMC 1400 kg. Pytanie co i jak zrobić, żeby to auto mogło ciągnąć tą przyczepę? (o masie własnej i DMC auta celowo nie wspominam bo nie mam aktualnie dowodu przy sobie, jutro wrzucę skan). Pozdrawiam, K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Kwiecień 2013 Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Pytanie co i jak zrobić, żeby to auto mogło ciągnąć tą przyczepę? Nic. Bo nic się nie da zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coeldrift Napisano 17 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Nie wchodzi w grę przebudowa/zabudowa auta przez firmę do tego uprawnioną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Kwiecień 2013 Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Nie wchodzi w grę przebudowa/zabudowa auta przez firmę do tego uprawnioną? Akurat ten parametr określa producent pojazdu i nie podlega on żadnej "przeróbce". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 W grę może wchodzić tylko to że był sprowadzany i źle ustalono masy przyczep . Może być pomyłka w granicach 100kg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Akurat ten parametr określa producent pojazdu i nie podlega on żadnej "przeróbce". Skąd ten wniosek?? Ja akurat robię teraz taką zmianę, gdzie w wyniku zmian konstrukcyjnych auto zwiększy swój "uciąg". I to znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 robię teraz taką zmianę, gdzie w wyniku zmian konstrukcyjnych auto zwiększy swój "uciąg". I to znacznie. Mam podejrzenie, graniczące z pewnością, że jest to spsób zmian, których do przypadku Coeldrifta nie da się zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 Nie jest powiedziane... Ale faktycznie w grę może wchodzić np. wymiana układu hamulcowego itp. - a nie tylko załatwienie takiego czy innego kwitu, że może więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 nie tylko załatwienie takiego czy innego kwitu, że może więcej... W świetle takich zapisów w dzU 32 nie wiadomo co będzie ważniejsze: 5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć: a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość, Jak stosować ten przepis jeśli tę masę wyznaczył nie producent a podmiot dokonujący zmian. Nie ma już zapisu w PoRD że taki podmiot jest uważany za producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 Marek1,o ile dobrze zrozumiałem to chodzi o przyczepę z hamulcem,a ty podajesz przykład dla ppy nie hamowanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 Marek1,o ile dobrze zrozumiałem to chodzi o przyczepę z hamulcem,a ty podajesz przykład dla ppy nie hamowanej W przypadku przyczepy z hamulcem jest tak samo: DzU 32 par.3 ust.4 pkt.4 c 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, Więc wyklucza to wyznaczanie tej masy przez kogokolwiek innego niż przez producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 Więc wyklucza to wyznaczanie tej masy przez kogokolwiek innego niż przez producenta pojazdu. Niby tak, ale z drugiej strony MMC pojazdu również wyznacza producent, a przecież można je zmniejszyć poprzez wprowadzenie zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 MMC pojazdu również wyznacza producent, a przecież można je zmniejszyć poprzez wprowadzenie zmian konstrukcyjnych. No nie tylko...można je zmniejszyć także administracyjnie jeżeli przekracza wielkości dopuszczalne. Jednak żaden przepis nt temat, tak jak ten w przypadku masy przyczepy nie jest skonstruowany w uzależnieniu od masy wyznaczanej przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 można je zmniejszyć także administracyjnie jeżeli przekracza wielkości dopuszczalne. Absolutnie nie. Administracyjnie ogranicza się DMC, a nigdy MMC. Jednak żaden przepis nt temat, tak jak ten w przypadku masy przyczepy nie jest skonstruowany w uzależnieniu od masy wyznaczanej przez producenta Jak to żaden? Sama definicja MMC wskazuje, że określa je producent - a jednak można je zmniejszyć poprzez zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Kwiecień 2013 Share Napisano 19 Kwiecień 2013 Jak to żaden? Sama definicja MMC wskazuje, że określa je producent - a jednak można je zmniejszyć poprzez zmiany. Jednak w przytoczonych przepisach, odwołują się one wprost do mas określonych przez producenta a nie do mas określonych przez podmiot dokonujący zmiany tych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Kwiecień 2013 Share Napisano 20 Kwiecień 2013 Dla mnie przedstawiciel producenta to to samo co producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coeldrift Napisano 13 Maj 2013 Autor Share Napisano 13 Maj 2013 No dobra, ale wracając do mojego tematu. Można czy nie? Jeśli tak to kto mi to "zrobi" tzn. przeróbkę auta + porządek w dokumentach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 Moim zdaniem teoretycznie można. Będzie kwit od przedstawiciela producenta co i jak zmieniono w Twoim aucie, że teraz ma wyższą masę przyczepy, do tego badanie z opisem zmian i ok... A dowiadywałeś się już w ogóle w ASO VW czy to możliwe technicznie? Dlaczego Twój model ma mniej, a inne więcej itd? I czy "zrównanie" z modelem "wyższym" jest możliwe technicznie (i opłacalne)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 Moim zdaniem teoretycznie można. Bo Dla mnie przedstawiciel producenta to to samo co producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.