Skocz do zawartości
antek69

Duże koła a błąd wskazania licznika, korekta ślimakiem.

Rekomendowane odpowiedzi

antek69

Czy możliwe jest przekonanie panów, że błąd wskazania licznika, który wystąpił po zastosowaniu większych kół niż przewidział producent, został skasowany, zastosowaniem innych przełożeń (odpowiednio wyliczonych) w ślimaku. Tzn. w starszych autach w tym samym modelu z różnych powodów stosowano szybsze i wolniejsze mosty, a wskazania licznika korygowano przełożeniami w przekładni napędzającej licznik. Jeśli do auta zostaną zastosowane większe koła np.15%, to żeby skasować przekłamanie licznika, wkręca się przekładnię ślimakową (w rozważanym modelu jest to oddzielny zespół) z auta o przełożeniach około 13% zwalniających wskazanie, akurat takie są -działa...tylko jak przekonać diagnostę, że licznik wskazuję z małym tolerowanym błędem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Ale i tak pozostaje problem zastosowania rozmiaru opon który nie jest przewidziany dla tego pojazdu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
antek69

W innych wątkach napisane było, iż wielkość nie ma znaczenia, bo nie jest specyfikowana na aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
... Tzn. w starszych autach w tym samym modelu z różnych powodów stosowano szybsze i wolniejsze mosty...

 

Np. w Jelczech były różne rodzaje mostów "wolniejsze" w wywrotkach i "szybsze" w ciągniku siodłowym. Oczywiście chodziło o ilość zębów na "ataku i talerzu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

antek69, napisz o jaki pojazd chodzi. Zwiększenie średnicy (obwodu) kół o 15% w większości pojazdów nie będzie możliwe z tego powodu, że one nie zmieszczą sie w nadkolach i przy dużych ugięiach zawieszenia będą ocierały o nadkola lub błotniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
antek69

chodzi o montaż kół w terenówkach z przed ery elektronicznych liczników i kontroli trakcji...80-99 np. mercedes G ma różne przełożenia mostów 3,75 4,4 4,9 5,3 6,15 w oryginale najczęściej wychodził na kołach poniżej 30' np.205/85/16 a większy prześwit jest przy 285/75/16 a te jeszcze spokojnie się mieszczą bez ingerencji w zawieszenie (czego chcę uniknąć).(20,5X0,85)X2/2,55+16' daje 29,7' czyli obwód 237cm a (28,5X0,75)X2/2,55+16 da 263cm czyli większe koło o 11% oszukuje licznik-za dużo na przegląd, zakładając że na w aucie są mosty o przełożeniu 4,9 to wymieniając moduł napędzający linkę szybkościomierza na moduł z auta o mostach 5,3 uzyskamy wskazania zgodne z rzeczywistą prędkością ...czy to wytłumaczenie wystarczy

 

Małe koło przy 1000obr wału przejedzie (1000/4,88)*2,37=485,5m a duże pojedzie dalej ale oszukujący moduł wykona działanie (1000obr /5,3)*2,63=496m błąd wskazania 2,2% -dopuszczalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.