antek69 Napisano 21 Kwiecień 2013 Share Napisano 21 Kwiecień 2013 Czy możliwe jest przekonanie panów, że błąd wskazania licznika, który wystąpił po zastosowaniu większych kół niż przewidział producent, został skasowany, zastosowaniem innych przełożeń (odpowiednio wyliczonych) w ślimaku. Tzn. w starszych autach w tym samym modelu z różnych powodów stosowano szybsze i wolniejsze mosty, a wskazania licznika korygowano przełożeniami w przekładni napędzającej licznik. Jeśli do auta zostaną zastosowane większe koła np.15%, to żeby skasować przekłamanie licznika, wkręca się przekładnię ślimakową (w rozważanym modelu jest to oddzielny zespół) z auta o przełożeniach około 13% zwalniających wskazanie, akurat takie są -działa...tylko jak przekonać diagnostę, że licznik wskazuję z małym tolerowanym błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Kwiecień 2013 Share Napisano 21 Kwiecień 2013 Ale i tak pozostaje problem zastosowania rozmiaru opon który nie jest przewidziany dla tego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 22 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2013 W innych wątkach napisane było, iż wielkość nie ma znaczenia, bo nie jest specyfikowana na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Kwiecień 2013 Share Napisano 22 Kwiecień 2013 ... Tzn. w starszych autach w tym samym modelu z różnych powodów stosowano szybsze i wolniejsze mosty... Np. w Jelczech były różne rodzaje mostów "wolniejsze" w wywrotkach i "szybsze" w ciągniku siodłowym. Oczywiście chodziło o ilość zębów na "ataku i talerzu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Kwiecień 2013 Share Napisano 22 Kwiecień 2013 antek69, napisz o jaki pojazd chodzi. Zwiększenie średnicy (obwodu) kół o 15% w większości pojazdów nie będzie możliwe z tego powodu, że one nie zmieszczą sie w nadkolach i przy dużych ugięiach zawieszenia będą ocierały o nadkola lub błotniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 22 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2013 chodzi o montaż kół w terenówkach z przed ery elektronicznych liczników i kontroli trakcji...80-99 np. mercedes G ma różne przełożenia mostów 3,75 4,4 4,9 5,3 6,15 w oryginale najczęściej wychodził na kołach poniżej 30' np.205/85/16 a większy prześwit jest przy 285/75/16 a te jeszcze spokojnie się mieszczą bez ingerencji w zawieszenie (czego chcę uniknąć).(20,5X0,85)X2/2,55+16' daje 29,7' czyli obwód 237cm a (28,5X0,75)X2/2,55+16 da 263cm czyli większe koło o 11% oszukuje licznik-za dużo na przegląd, zakładając że na w aucie są mosty o przełożeniu 4,9 to wymieniając moduł napędzający linkę szybkościomierza na moduł z auta o mostach 5,3 uzyskamy wskazania zgodne z rzeczywistą prędkością ...czy to wytłumaczenie wystarczy Małe koło przy 1000obr wału przejedzie (1000/4,88)*2,37=485,5m a duże pojedzie dalej ale oszukujący moduł wykona działanie (1000obr /5,3)*2,63=496m błąd wskazania 2,2% -dopuszczalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.