bestmini Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Witam wszystkich serdecznie, Problem i wątpliwości z nim związane są następujące. Otóż mamy trzy przypadki: 1. Samochód Renault Trafic, ciężarowy, zarejestrowany na 3 osoby (fotele z przodu). Chodzi o przeróbkę polegającą na zamontowaniu dwóch obracanych foteli z przodu (obrotnice z homologacją dedykowane do tego auta) i w 2-gim rzędzie zamontowanie homologowanej, po testach TUV, dedykowanej do tego modelu kanapy 3-osobowej. Kanapa posiada wbudowane 3 x 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki. Jednak samo auto w wersji ciężarowej najprawdopodobniej nie posiada fabrycznych otworów na kanapę na tzw. pace. Czy w tym momencie dopuszczalne jest zrobienie przez wyspecjalizowaną firmę otworów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi producenta kanapy, która ma odbiory TUV i homologację dla tego modelu? Z moich informacji wynika, że w Niemczech właśnie w ten sposób taką kanapę się montuję, przerabiając tym samym dostawczy 3 osobowy na osobowy z 5 lub 6 miejscami (w zależności od tego ile z przodu zostało). (Oczywiście oprócz tego montujemy szyby boczne.) 2. To samo auto, też 3 osobowa ciężarówka, montujemy z przodu 2 fotele na obrotnicach jak wyżej i w 2gim rzędzie taką samą jak powyżej kanapę, jednak mocowaną do szyn, które są mocowane i połączone z podłogą na całej powierzchni auta. Podłoga ta z szynami stanowi całość i jest przytwierdzana do podłogi blaszanej w samochodzie. Dodam, że zarówno owa podłoga, jak i szyny, ich mocowanie i sama kanapa posiadają homologację europejską, odbiory, testy, itd. dla aut klasy M1, M2, M3. Czy tutaj nie ma problemu z dopuszczeniem? Czy wówczas konieczne na pace fabryczne otwory w podłodze na kanapę? Przecież jest ona montowana do homologowanej podłogi z szynami, a ta z kolei na całej powierzchni przytwierdzona do blaszanej podłogi w aucie, a nie do fabrycznych otworów na kanapę. (Tutaj również montaż szyb bocznych jest przewidziany.) 3. Opcja auto Renault Trafic, jednak od początku osobowe (9 osób), i teraz demontujemy tylną kanapę (3 osobowa), środkową kanapę (3 osobowa), dalej jak w 1 wersji 2 siedzenia z obronicami z przodu i owa kanapa, którą staramy się wmontować we fabryczne otwory pozostałe po zdemontowanych kanapach. Co jeżeli rozstaw otworów w aucie nie pasuje względem otworów w podstawie naszej kanapy? Czy dopuszczalne są jakieś adaptery, przedłużki, przejściówki, dodatkowe podstawy? Jak w przypadku takiego 9 osobowego auta wygląda sprawa dopuszczenia na 5 osób w przypadku zamontowania rozwiązania opisanego powyżej z podłogą i szynami? Bardzo dziękuję za porady i wyjaśnienie powyższych wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.