Skocz do zawartości

Pilnie proszę o pomoc


Tiger1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstępie napiszę, że jestem nowy na forum (przeczytałem regulamin) jednak jeszcze nie kojarze wszystkiego. Przejdę do konkretnego problemu. Kupiłem BMW e39 520i 2000r z instalacją gazową Prince. Auto stoi na niemieckich blachach i jest gotowe do rejstracji TYLKO: Wiem, że muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji a co z tym idzie rejstracji. Proszę powiedzcie mi co mogę zrobić, żeby uniknąć dodatkowych kosztów ( jeśli będzie trzeba wymienić tą butle to oczywiscie to zrobie) Nie mam zielonego pojęcia co mam robić aby ten gaz byl i bezpieczny i zebym mogl zarejstrować auto bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji

a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji?

Najlepiej skontaktować się zakładem, który dokonuje przeglądów butli z upoważnienia TDT i przedłużają ważność dopuszczenie butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś wymiana albo legalizacja. Opcja legalizacji jest tańsza, oczywiście po tych zabiegach musisz otrzymac protokół TDT zbiornika gazu. Co do bezpieczeństwa instalacji udaj sie do odpowiedzialnego zakładu i zrób przegląd a po wszystkim na SKP po badanie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki ! Młody niedoświadczony ale powoli do celu ;] Pytanie mi sie nasuwa jeszcze jedno, a w sumie dwa . Jaki może być przybliżony koszt butli i czy butla musi być tak duża jak ta która mam teraz ?

 

[ Dodano: 25-04-2013, 18:51 ]

"a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji?"

Ten zbiornik, który posiadam jest wysyłany dalej na zachód a produkowany jest w PL i dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt butli z wymiana ,zbiornik w koło wielkosc bez znaczenia to u nas w warsztacie 400 zl.do tego koszt wielozaworu ,cena od 200 zł w góre ,chyba ze twój da sie przełozyc ale mam zbyt mało informacji zeby dac ci konkretna odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować..

Można tylko zbiornik musi mieć ważny protokół oraz decyzję wydaną przez Transportowy Dozór Techniczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protokół możesz dostać do tego zbiornika z TDT w trybie uzyskiwania duplikatu za zagubiony dokument.

 

Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport".

Ale warto sprawdzić. Jeśli ma na butli znak TDT

Można nawet przez tel. do producenta...

Na pewno warto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie słuchajcie... Autko jest świeżo sprowadzone z Niemiec. Instlacja jest Prinse czy tam Prince. A butla Jest Staga czy tam Staka :P naprawde nie przyjrzałem sie mój bład. Wiem że musze dokupić jakiś holenderski korek żeby móc tankować. Wykupiłem ubezpieczenie na miesiac ponieważ autko jest gotowe do rejstracji, ale gościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem. Dostałem taką Zieloną Kartke a4 i tam jest wszystko po niemiecku musze to przetłumaczyć i wtedy sie coś dowiem ? Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itp
Mądre słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem.
I szczerze powiem, że tego nie rozumiem. Dostajesz od sprzedającego informację, że musisz sprawdzić butlę i zamiast to zrobić, zaczynasz panikować. Czy myślałeś, że obejdzie się bez?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zbiornik Stako to wchodzisz na tą stronę

http://www.stako.pl/index.php?id=duplikaty&lang=pl

wpisujesz dane ze zbiornika i już wiesz czy ma polski dozór :lol:

 

Prosze pomóż mi :) zrobiłem zdjecia może w ten sposób mi jakos pomozecie

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0116__3613.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0117__356974.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0122__178330.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0118__832809.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.