Skocz do zawartości

AT czy FL


marceli2

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie. Pojazd sprowadzony s. ciężarowy cysterna, w zagranicznym czerwonym pasku ma tylko AT, a jeżeli spełni na dodatkowym badaniu w Polsce wymagania techniczne dla FL ,czy mogę wystawić takie zaświadczenie (FL i AT) i czy TDT nie będzie miał jakiegoś ale... Zakładam, że będzie miał Polski dozór dopuszczający cysternę do takiego przewozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz już zaświadczenie z naszego TDT z badania zbiornika tej cysterny?
Marku przecież masz odpowiedź
Zakładam' date=' że będzie miał Polski dozór dopuszczający cysternę do takiego przewozu.[/quote'] :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to jakby miał dostać dozór po tym badaniu na ADR... :cool:

Natomiast pojazd AT to "pojazd inny niż FL"

Jak zatem ten jeden pojazd miałby spełniać warunki dla FL i AT jednocześnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FL spełnia warunki AT bo ma większe wymagania, ale AT nie spełnia warunków FL. Widziałem takie świadectwo na ciągnik siodłowy że miał FL, OX i AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo,że najpierw ma być dozór którego jeszcze nie ma. Ale jeżeli będzie wystawiony pozytywnie zgodnie z kodem cysterny (LBGF), materiałem zbiornika, i co tam jeszcze tylko (bo TDT podczas badania cysterny chyba tylko to interesuje)..... a pojazd na którym jest ona posadowiona miał zagraniczny czerwony pasek na AT i naklejkę na wewnętrznym słupku też AT- bo przewoził tylko paliwa do silników diesla zgodne z normą EN590:2004, olej opałowy lekki zgodny z normą EN590:2004 (więc nie musiał być FLem chociaż materiały te były przewożone pod 1202) to czy jeżeli przejdzie badanie dodatkowe, że spełnia warunki techniczne zgodnie z tabelą dla FL to czy TDT nie będzie miał zastrzeżeń.

Chodzi o to że był za granicą AT ale faktycznie wyposażenie było jakby na wyrost a im potrzebny był tylko AT. Dlatego pytam czy jeśli protokół TDT będzie pozytywny dla 1203 włącznie z benzyną to TDT nie odrzuci mojego zaświadczenia na FL. Może teraz lepiej to opisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FL spełnia warunki AT bo ma większe wymagania, ale AT nie spełnia warunków FL

Tu jednak jest ten właśnie drugi przypadek.

AT miałby spełniać warunki dla FL

 

[ Dodano: 29-05-2013, 16:46 ]

Chodzi o to że był za granicą AT ale faktycznie wyposażenie było jakby na wyrost a im potrzebny był tylko AT.

I niby to ty miałbyś stwierdzić badaniem na materiały niebezpieczne, że to także FL?

Bez zaświadczenia od producenta, lub wyciągu z homologacji, że spełnia takie wymagania? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał nam że spełnia wyższe wymagania niż dla AT (tak przynajmniej zrozumiałem). Jeżeli są dokumenty od producenta (przedstawiciela) to nie ma znaczenia czym był za granicą.

Napisał też że ma wklejkę AT więc może nie spełniać warunków dla FL i nie uzyska od producenta zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał nam że spełnia wyższe wymagania niż dla AT

To musi być jednak udokumentowane zaświadczeniem producenta lub wyciągiem z homo a nie tylko własną oceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi być jednak udokumentowane zaświadczeniem producenta lub wyciągiem z homo

Dawno już ADR nie robiłem ,ale przeważnie producenci dając dokument na ABS itp. , ładnie to opisują(przynajmniej Scania) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno już ADR nie robiłem ,ale przeważnie producenci dając dokument na ABS itp. , ładnie to opisują(przynajmniej Scania) .

 

Ja akurat niedawno :)

Samo zaświadczenie na ABS nie wyczerpuje wszystkich wymogów, które obowiązują pojazdy na ADR od 2010 roku.

Tylko producent jest w stanie skutecznie potwierdzić ich spełnianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko producent jest w stanie skutecznie potwierdzić ich spełnianie.

Marek o tym samym gadamy , miałem "pakiet" dokumentów (ABS itp) w których Scania napisała kategorie ADR .

Fakt że dotyczyło to ciągnika siodłowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisujemy firmę która wykonuje przewozy ADR w UE.

Za każdym razem komplet dokumentów wystawione przez producenta, potwierdzające wszystkie wymogi . w tym także kategorię pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem komplet dokumentów wystawione przez producenta

Chyba marceli2 zapomniał powiedzieć klientowi o tych dokumentach bez których tak naprawdę nie ruszy ,a będzie wiedział wszystko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem komplet dokumentów wystawione przez producenta, potwierdzające wszystkie wymogi . w tym także kategorię pojazdu.

dokładnie :ok Marku ja też mam 2-wie takie firmy :) czy to ciągnik czy naczepa na oświadczeniu producenta są wszystkie wymogi i kategorię tego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba marceli2 zapomniał powiedzieć klientowi o tych dokumentach bez których tak naprawdę nie ruszy

Raczej uważał, że wystarczy samo odznaczenia tej kategorii pojazdu w badaniu na materiały niebezpieczne.

Tylko na podstawie jakich dokumentów?

Jednak jeśli pyta, to nie zbłądzi... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za zainteresowanie tematem. Faktycznie nie napisałem tego chociaż dla mnie jest to rzecz oczywista, że do badania klient ma przedstawić protokół na cysternę, dokumenty na zwalniacz i ABS ewentualnie na ogrzewacz kabiny jeżeli jest zamontowany od producenta lub jego przedstawiciela. Chodzi mi tylko o to co pytałem: czy na podstawie pozytywnego sprawdzenia warunków technicznych w/g tabeli dla FL można go tak zakwalifikować i co na to TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o to co pytałem: czy na podstawie pozytywnego sprawdzenia warunków technicznych w/g tabeli dla FL można go tak zakwalifikować i co na to TDT.

Nie bez potwierdzających to dokumentów producenta pojazdu... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośniw wklejki na słupku, to jeśli jest tam samo AT, to na 99% pojazd nie spełnia kryterjów dla FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał nam że spełnia wyższe wymagania niż dla AT

To musi być jednak udokumentowane zaświadczeniem producenta lub wyciągiem z homo a nie tylko własną oceną.

No to teraz trochę przewrotnie zapytam, co oprócz TDT na cysternę,zaświadczenia na ABS, zwalniacz i ewentualnie ogrzewacz kabiny MUSI przedstawić kierowca. Na pewno nie musi przedstawiać wyciągu z homo czy poprzedniego czerwonego paska. Jeśli to pokaże jest pół sukcesu (lub nawet cały). Po to jest tabela z wymaganiami technicznymi dla pojazdów przewożących niektóre towary niebezpieczne żeby to sprawdzić i odpowiednio zakwalifikować.

Nie żebym chciał naciągać badanie ale chodzi o to co diagnosta może żądać i na podstawie czego może napisać i jak to przyjmie TDT.

Jeżeli chodzi o homo, wklejki, zagraniczne czerwone paski. Miałem taki przypadek, że na pierwszym badaniu sprowadzonego MANa c.siodł. miałem zaświadczenia od producenta, zagraniczny czerwony pasek na EXII, EXIII, FL, AT. Na wklejce EXII, EXIII, FL, AT, OX, Napisałem na badaniu że spełnia te same wymogi co na zagranicznym czerwonym pasku ale panom w TDT to nie pasowało i kazali wykreślić EXIII. Nie wiem jak to się ma do umowy ADR ale nie będę się z koniem kopał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na cysternę,zaświadczenia na ABS, zwalniacz i ewentualnie ogrzewacz kabiny MUSI przedstawić kierowca. Na pewno nie musi przedstawiać wyciągu z homo czy poprzedniego czerwonego paska. Jeśli to pokaże jest pół sukcesu (lub nawet cały). Po to jest tabela z wymaganiami technicznymi dla pojazdów przewożących niektóre towary niebezpieczne żeby to sprawdzić i odpowiednio zakwalifikować

Teoretycznie tak to wygląda, ale w praktyce nie jest łatwo sprawdzić co niektóre wymagania i dlatego lepiej podoprzeć się kwitem od producenta, bo zmniejsza sie prawdopodobieństwo popełnienia błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.