Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Diagnose

Opłata za powtórne badanie.

Polecane posty

Diagnose

Klient na okresowym badaniu technicznym otrzymał wynik negatywny, ze względu na brak świateł mijania.Klient zjawił się po kilku dniach z usunięta usterką.Diagnosta skasował go 14 zł (pytanie moje czy prawidłowo). Klient zażądał podstawy prawnej, co do ponownej opłaty.Znalazłem w Dz.u że przeprowadza się badanie dodatkowe, ale nie mogę się doszukać podstawy prawnej o konieczności opłaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Tabela opłat za badania techniczne, pkt. 2, ppkt. 2.4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

Czy powinien przeprowadzać regulację świateł, czy tylko sprawdzić prawidłowość ustawienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
sprawdzić prawidłowość ustawienia
sprawdzić.

Przeczytaj dokładnie tabela opłat .... pkt.2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
tylko sprawdzić prawidłowość ustawienia

Na urzędowo,tylko tak . A jak robimy . :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A jak robimy .

 

No urzędowo :D:D:D a jak reguluję to mam przerwę w badaniu urzędowym :lol::lol::lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto
A jak robimy .

 

No urzędowo :D:D:D a jak reguluję to mam przerwę w badaniu urzędowym :lol::lol::lol:

 

Nie pomyl się przy kontroli. :evil: Rutyna czasem może zgubić człowieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Nie pomyl się przy kontroli.

 

Już mam obczajone na co Pan Inspektor zwraca szczególną uwagę podczas kontroli od trzech lat tak samo i zawsze na to samo zwraca uwagę reszta jakoś go chyba mniej interesuje , oczywiście jak jest ten sam Pan kontrolujący, gorzej jak się zmieni :D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
oczywiście jak jest ten sam Pan kontrolujący, gorzej jak się zmieni :D :D :D

 

A badanie wygląda tak samo (przynajmniej u mnie) ::D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto

No urzędowo :D:D:D a jak reguluję to mam przerwę w badaniu urzędowym :lol::lol::lol:

 

Czyli tak jak Kolega Qnick?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A badanie wygląda tak samo (przynajmniej u mnie

 

No u mnie też wygląda tak samo :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bako55
Diagnosta skasował go 14 zł (pytanie moje czy prawidłowo).

 

Moim zdaniem nie prawidłowo, powinien skasować 20zł, miałem małą akcję na kontroli miesiąc temu w podobnym przypadku :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
powinien skasować 20zł
?? jakaś argumentacja na poparcie ceny?? bo Tabela opłat za badania techniczne, pkt. 2, ppkt. 2.4 określa jasno, że za tą czynność należ się 14,00 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bako55
2.2 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania 14,00

 

po piersze ppkt. 2.4 dotyczy toksyczności spalin, po drugie myślę że wam o ten chodzi pkt. 2.2 jak wyżej. Po trzecie co ma ustawianie świateł i natężenie do jego braku. Po czwarte myślę oraz uważam że kolega powinien skasować 20zł z pkt.:

 

2.8 wszystkich innych usterek łącznie 20,00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
po piersze ppkt. 2.4 dotyczy toksyczności spalin
wg. jakiego cennika???
o drugie myślę że wam o ten chodzi pkt. 2.2

 

Dz. U. z dnia 14 października 2004 r.

2.Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe' date=' w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

 

2.1 skuteczności i równomierności działania hamulców 20,00

 

2.2 skuteczności działania hamulców tramwaju 120,00

 

2.3 skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu 50,00

 

2.4 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania 14,00

 

Po trzecie co ma ustawianie świateł i natężenie do jego braku

bo jak był brak to nie mógł sprawdzić ustawienia świateł - raczej logiczne.

 

Po czwarte to mam mieszane uczucia .... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bako55

A tak przepraszam przez pomyłkę zobaczyłem sobie na starszy cennik, ale wiecie o co mi chodzi, pomyliłem tylko pkt.

 

bo jak był brak to nie mógł sprawdzić ustawienia świateł - raczej logiczne.

 

Nic nie jest logiczne do końca. Jak chcesz iść w tym temacie no to dobra, skasował 14 zł za sprawdzenie regulacji lampy, to pytam się czemu nie skasował za usterkę techn. tylko za to co nie mógł sprawdzić na BO. To tak jak np. z przewodami hamulcowymi jak ci pękną w trakcie badania, dajesz N piszesz tam pęknie przewody tak jak jest w ustawie. przyjeżdża gość po wymianie to sprawdzasz jeszcze raz hamulce czy tylko usunięcie usterki ( w tym przypadku wymiana przewodu) jeśli sprawdzasz hamulce jeszcze raz to kasujesz za to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
eśli sprawdzasz hamulce jeszcze raz to kasujesz za to??
to kasuje z 2.1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bako55

Temat z żarówką jest ciekawy. Powiem to tak jak mi to wytłumaczył Pan z TDT.

Nie kasujemy 14 zł za brak światła mijania ponieważ to 14 zł stosuje się do regulacji i natężenia świateł. Kasujemy 20 zł i tylko tyle ponieważ klient już zapłacił za sprawdzenie regulacji i natężenia świateł w badaniu okresowym za pierwszym razem. A jeżeli by się okazało że po naprawie światła mijania jest źle wyregulowane dajemy kolejny N i wysyłamy klienta na kolejną naprawę (regulację świateł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
ponieważ klient już zapłacił za sprawdzenie regulacji i natężenia świateł w badaniu okresowym za pierwszym razem.
jak sama nazwa pkt-u 2 mówi jest to ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: także nie trafia do mnie argumentacja. Może się mylę, nie wiem.

 

[ Dodano: 03-06-2013, 17:11 ]

A jeżeli by się okazało że po naprawie światła mijania jest źle wyregulowane dajemy kolejny N i wysyłamy klienta na kolejną naprawę (regulację świateł)
w teorii zgadzam się, jednak w praktyce .... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bako55
jak sama nazwa pkt-u 2 mówi jest to ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: także nie trafia do mnie argumentacja. Może się mylę, nie wiem.

 

No dokładnie więc jak możesz kasować za regulację świateł jak takiej usterki nie stwierdzono. Stwierdzono brak świateł mijania i za to kasujesz i o to mi tylko chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Stwierdzono brak świateł mijania i za to kasujesz i o to mi tylko chodzi.
zgadzam się bako55 z Tobą, :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto

 

Po czwarte to mam mieszane uczucia .... :x

 

dział 2." Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe,

w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych

w zakresie" czyli dotyczy ponownego sprawdzenia usterek które ujawnione zostały w trakcie OBT i wynik badania był "N". A wynika to z zapisu: Dz.U.04.223.2261 4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.( jest to nieco śmieszny ale jednoznaczny zapis w tym przypadku).

 

Natomiast jeżeli pojazd został skierowany przez organ ruchu drogowego to kłania się nam inny dział tabeli opłat:

4.Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ

kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że

zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania

ochrony środowiska.

I tu mamy:

4.1 określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone

warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) a cena 20,00 PLN za każdy układ, nie więcej niż 98.00 PLN, a to wynika z: Dz.U.04.223.2261

 

3) W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych

w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w

lp. 1 tabeli.

Może to nie jest intuicyjne, logiczne, ale zgodne z obowiązującym prawem. ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.( jest to nieco śmieszny ale jednoznaczny zapis w tym przypadku).

W dziale drugim cennika nie ma takiego przypadku, więc nie wiem co Cię tu dziwi. Co do całej reszty masz rację,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto
4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.( jest to nieco śmieszny ale jednoznaczny zapis w tym przypadku).

W dziale drugim cennika nie ma takiego przypadku, więc nie wiem co Cię tu dziwi. Co do całej reszty masz rację,,,

 

Masz rację. Wtrąciłem to w niewłaściwym miejscu.

 

Śmieszność tego zapisu: "4.1 określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)4)", polega na tym, że przy wykonaniu badania okresowego, w przypadku zatrzymania DR za usterkę jakiegoś układu, sprawdzenie wykonujesz raz a kasujesz podwójnie, raz w ramach BO i drugi raz za usterkę (20 PLN). I to jest śmieszne. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Śmieszność tego zapisu: "

Moim zdaniem to celowe i prawidłowe rozwiązanie. Po zatrzymaniu DR płacisz za karę a okresowe to Twój obowiązek. Pewnie niektórzy czekaliby, aż upłynie termin by nie płacić za usterki ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.