Skocz do zawartości

Chevrolet Aveo z fabrycznym gazem.


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

ale jak to w naszej profesji jest co kraj (czyt. podległość pod WK) to obyczaj. Niestety :shock:

 

No właśnie - dlatego bezpieczniej trzymać się ustawy i wykonać badanie dopiero z protokołem TDT - bo szkoda by było uprawnień gdyby się zmienił kontrolujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • biker100

    14

  • Grzegorz Łódź

    13

  • michal_k

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

A powinien - bo bez wymaganego dokumentu nie możesz wykonać badania.
Nie jest to pierwszy i na pewno ostatni przykład do czasu kiedy przepisy będą klarowne i jednoznaczne.

Szkoda, że obaj macie rację.

Moim zdaniem dopóki ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń ,,, zauważyłem, że u mnie w okolicy wszyscy robią na UI, ja też,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń
dlatego często oba te akty prawne są niespójne, a czasami wykluczają się nawzajem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń

Powiem więcej-do nowelizowania PoRD :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego często oba te akty prawne są niespójne, a czasami wykluczają się nawzajem.

Biorąc pod uwagę fakt, iż rozporządzenia mają za zadanie uszczegóławiać sposób wykonywania ustawy, to diagnosta powinien się tego trzymać a nie rozmyślać czy to zgodne z ustawą. Za to powinien odpowiadać sam autor ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to powinien odpowiadać sam autor ,,,
myślę, że sam autor często nie wie co poeta (autor) miał na myśli.

Odpowie:"intencją ustawodawcy było......."(słyszałem na pewnym szkoleniu :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie:"intencją ustawodawcy było......."(słyszałem na pewnym szkoleniu :D )
Grześ, ale to nie jest lekcja języka polskiego i interpretacja wiersza :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, dobre. Też często to słyszałem, ale jakoś nie przykładałem do tego wagi. Wychodzi na to, że mamy prawo intencjonalno-interpretacyjne czyli "intencją ustawodawcy było..." i "co kraj (WK) to obyczaj (interpretacja)".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest coś nie tak.Skoro auto ma "fabryczny gaz"to czemu nie jest on ujęty w homologacji pojazdu (np.rodzaj paliwa)????. Bo inne przypadki według mnie to nie "fabryczny gaz" tylko dokładana poza fabryką.

 

Bo to taki "fabryczny gaz" jak piszesz tylko dokładany u dealera. Inaczej byłoby jak napisałeś. Nie spotkałem się jeszcze z typowym fabrycznym gazem LPG montowanym w fabryce. CNG fabryczne się trafiło :)

 

[ Dodano: 02-06-2013, 17:34 ]

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

No to miał kwit na zbiornik nie miał tylko wpisu w DR, dlaczego mam nie robić badania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miał kwit na zbiornik nie miał tylko wpisu w DR, dlaczego mam nie robić badania :D

 

Bo mowa była o zbiorniku Irene i kwicie z UDT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miał kwit na zbiornik
dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego
Bo mowa była o zbiorniku Irene i kwicie z UDT
a nie z TDT-u.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, nie pierwszy i nie ostatni raz. W zeszłym roku mieliśmy na badaniu Mazdę CX-7 z 2009 roku, z instalacją LPG z salonu, ze zbiornikiem Irene poświadczonym przez UDT. Oczywiście z urzędu auto dostało TNBT na trzy lata. Jakie było zdziwienie właściciela jak dostał informację, że musi przywieźć protokół z TDT i dostanie TNBT na rok.

 

[ Dodano: 02-06-2013, 20:10 ]

Chyba nie do końca :)
Qnick chodziło o post aboz-a, a nie pierwszy :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma kwit UDT to oczywiście cofka a nie badanie,
Tylko i wyłącznie tak...W takim wypadku traktuję gościa jakby nie miał zadnego"kwitu"i nie naczynam badania...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biker100, byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział V

paragraf 6. Podkreślili też, że bez ważnego dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego nie ma wjazdu na stację diagnostyczną. W powyższym przypadku auto wjeżdża z ważnym dokumentem, a wyjeżdża z nieważnym... Wydaje mi się, że michal_k ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze z typowym fabrycznym gazem LPG montowanym w fabryce. CNG fabryczne się trafiło

Były pojazdy z fabrycznym LPG, ale było ich faktycznie bardzo mało. Przykładem może być Peugeot 406 LPG, gdzie gaz sterowany był komputerem a w zestawie wskaźników był wskaźnik poziomu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział V

paragraf 6

 

poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność.

Gdzie masz tutaj napisane, że dotyczy to wyłącznie instalacji LNG?? o braku zabezpieczenia..???

 

Podkreślili też, że bez ważnego dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego nie ma wjazdu na stację diagnostyczną. W powyższym przypadku auto wjeżdża z ważnym dokumentem, a wyjeżdża z nieważnym...

poz. 996 pkt 10.5 kolumna nr 2 "Metoda" Uwaga: Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione.

 

[ Dodano: 02-06-2013, 23:19 ]

skutkuje nieważnością decyzji TDT
skutkuje utratą ważności, brakiem ważności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie masz tutaj napisane, że dotyczy to wyłącznie instalacji LNG?? o braku zabezpieczenia..???
poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność.
byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział V

paragraf 6

 

§ 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.
możesz mi wytłumaczyć ten zapis?? i zapytam ponownie gdzie w poz. 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt. a jest napisane, że dotyczy tylko i wyłącznie instalacji LNG?? Czyli wg. Was zapis ten nie dotyczy instalacji LPG??

 

[ Dodano: 02-06-2013, 23:52 ]

poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność.

 

Wg. tego punktu aby usterkę zakwalifikować jako UI muszą być spełnione dwa warunkii brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę. Do tego determinuje nas łącznik i (takie zasady obowiązują bynajmniej w logice).

Dlatego uważam, że odwoływanie się do zapisu

§ 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.
za lekko nie trafione.

 

[ Dodano: 03-06-2013, 06:50 ]

Badanie wykonujesz, a w wynik masz zgodnie z 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt.a (UI).

 

Błąd. Ustawa jest ważniejsza niż rozporządzenie i mówi:

 

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

Masz rację michal_k błąd, 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt.a - to co przewiduje rozporządzenie wyklucza ustawa. Także okazała się kolejna lipa. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mi wytłumaczyć ten zapis?? i zapytam ponownie gdzie w poz. 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt. a jest napisane, że dotyczy tylko i wyłącznie instalacji LNG?? Czyli wg. Was zapis ten nie dotyczy instalacji LPG??

Kolego to nie tak.Ja tylko przedstawiłem jak to Koledze ALZAR tłumaczyli na szkoleniu.(Tak ja to zrozumiałem).Zapis ten "poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność."

dotyczy także tego:

" 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio"

Tak ja to zrozumiałem :)

 

[ Dodano: 03-06-2013, 07:11 ]

Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.

możesz mi wytłumaczyć ten zapis??

:?:)

Chyba że chodzi o to:

3. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki stwarzające zagrożenie, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny.

Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym

pojazdu dokonuje wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...”, z zastrzeżeniem ust. 5. Przepis § 5 ust. 7 stosuje się odpowiednio.

:razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.