michal_k Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 ale jak to w naszej profesji jest co kraj (czyt. podległość pod WK) to obyczaj. Niestety No właśnie - dlatego bezpieczniej trzymać się ustawy i wykonać badanie dopiero z protokołem TDT - bo szkoda by było uprawnień gdyby się zmienił kontrolujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 bo szkoda by było uprawnień gdyby się zmienił kontrolujący. pełna zgoda michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 A powinien - bo bez wymaganego dokumentu nie możesz wykonać badania. Nie jest to pierwszy i na pewno ostatni przykład do czasu kiedy przepisy będą klarowne i jednoznaczne. Szkoda, że obaj macie rację. Moim zdaniem dopóki ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń ,,, zauważyłem, że u mnie w okolicy wszyscy robią na UI, ja też,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń dlatego często oba te akty prawne są niespójne, a czasami wykluczają się nawzajem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 dopóki ludzie ministra nie poznają PoRD, nie powinni się zabierać do tworzenia rozporządzeń Powiem więcej-do nowelizowania PoRD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 dlatego często oba te akty prawne są niespójne, a czasami wykluczają się nawzajem. Biorąc pod uwagę fakt, iż rozporządzenia mają za zadanie uszczegóławiać sposób wykonywania ustawy, to diagnosta powinien się tego trzymać a nie rozmyślać czy to zgodne z ustawą. Za to powinien odpowiadać sam autor ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Moim zdaniem to nawet sama ustawa PoRD wyklucza się nawzajem (oczywiście pewne zagadnienia w niej zawarte) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Za to powinien odpowiadać sam autor ,,, myślę, że sam autor często nie wie co poeta (autor) miał na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Za to powinien odpowiadać sam autor ,,, myślę, że sam autor często nie wie co poeta (autor) miał na myśli. Odpowie:"intencją ustawodawcy było......."(słyszałem na pewnym szkoleniu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Odpowie:"intencją ustawodawcy było......."(słyszałem na pewnym szkoleniu ) Grześ, ale to nie jest lekcja języka polskiego i interpretacja wiersza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Grzegorz Łódź, dobre. Też często to słyszałem, ale jakoś nie przykładałem do tego wagi. Wychodzi na to, że mamy prawo intencjonalno-interpretacyjne czyli "intencją ustawodawcy było..." i "co kraj (WK) to obyczaj (interpretacja)". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Według mnie jest coś nie tak.Skoro auto ma "fabryczny gaz"to czemu nie jest on ujęty w homologacji pojazdu (np.rodzaj paliwa)????. Bo inne przypadki według mnie to nie "fabryczny gaz" tylko dokładana poza fabryką. Bo to taki "fabryczny gaz" jak piszesz tylko dokładany u dealera. Inaczej byłoby jak napisałeś. Nie spotkałem się jeszcze z typowym fabrycznym gazem LPG montowanym w fabryce. CNG fabryczne się trafiło [ Dodano: 02-06-2013, 17:34 ] 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. No to miał kwit na zbiornik nie miał tylko wpisu w DR, dlaczego mam nie robić badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 No to miał kwit na zbiornik nie miał tylko wpisu w DR, dlaczego mam nie robić badania Bo mowa była o zbiorniku Irene i kwicie z UDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 No to miał kwit na zbiornik dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego Bo mowa była o zbiorniku Irene i kwicie z UDT a nie z TDT-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Miał protokół i decyzję TDT na zbiornik STAKO Bo mowa była o zbiorniku Irene i kwicie z UDT Chyba nie do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Grzegorz Łódź, nie pierwszy i nie ostatni raz. W zeszłym roku mieliśmy na badaniu Mazdę CX-7 z 2009 roku, z instalacją LPG z salonu, ze zbiornikiem Irene poświadczonym przez UDT. Oczywiście z urzędu auto dostało TNBT na trzy lata. Jakie było zdziwienie właściciela jak dostał informację, że musi przywieźć protokół z TDT i dostanie TNBT na rok. [ Dodano: 02-06-2013, 20:10 ] Chyba nie do końca Qnick chodziło o post aboz-a, a nie pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Qnick chodziło o post jak ma kwit UDT to oczywiście cofka a nie badanie, no chyba że bardzo chce to wtedy N . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 jak ma kwit UDT to oczywiście cofka a nie badanie,Tylko i wyłącznie tak...W takim wypadku traktuję gościa jakby nie miał zadnego"kwitu"i nie naczynam badania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALZAR Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Biker100, byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział V paragraf 6. Podkreślili też, że bez ważnego dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego nie ma wjazdu na stację diagnostyczną. W powyższym przypadku auto wjeżdża z ważnym dokumentem, a wyjeżdża z nieważnym... Wydaje mi się, że michal_k ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Nie spotkałem się jeszcze z typowym fabrycznym gazem LPG montowanym w fabryce. CNG fabryczne się trafiło Były pojazdy z fabrycznym LPG, ale było ich faktycznie bardzo mało. Przykładem może być Peugeot 406 LPG, gdzie gaz sterowany był komputerem a w zestawie wskaźników był wskaźnik poziomu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Było było tych aut LPG trochę.Lanosy chociażby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział Vparagraf 6 poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność. Gdzie masz tutaj napisane, że dotyczy to wyłącznie instalacji LNG?? o braku zabezpieczenia..??? Podkreślili też, że bez ważnego dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego nie ma wjazdu na stację diagnostyczną. W powyższym przypadku auto wjeżdża z ważnym dokumentem, a wyjeżdża z nieważnym... poz. 996 pkt 10.5 kolumna nr 2 "Metoda" Uwaga: Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. [ Dodano: 02-06-2013, 23:19 ] skutkuje nieważnością decyzji TDT skutkuje utratą ważności, brakiem ważności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Gdzie masz tutaj napisane, że dotyczy to wyłącznie instalacji LNG?? o braku zabezpieczenia..??? poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność. byłem na szkoleniu (Trąbki, Małopolska) na którym wyjaśniono przypadek zastosowania usterki istotnej z 996 pkt 10.5 ppkt a. Dotyczy to kontroli dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji LNG, gdzie brak zabezpieczenia wylotu gazu osłoną winylową koloru czerwonego skutkuje nieważnością decyzji TDT - załącznik nr 1 dział Vparagraf 6 § 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio. możesz mi wytłumaczyć ten zapis?? i zapytam ponownie gdzie w poz. 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt. a jest napisane, że dotyczy tylko i wyłącznie instalacji LNG?? Czyli wg. Was zapis ten nie dotyczy instalacji LPG?? [ Dodano: 02-06-2013, 23:52 ] poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność. Wg. tego punktu aby usterkę zakwalifikować jako UI muszą być spełnione dwa warunkii brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę. Do tego determinuje nas łącznik i (takie zasady obowiązują bynajmniej w logice). Dlatego uważam, że odwoływanie się do zapisu § 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio. za lekko nie trafione. [ Dodano: 03-06-2013, 06:50 ] Badanie wykonujesz, a w wynik masz zgodnie z 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt.a (UI). Błąd. Ustawa jest ważniejsza niż rozporządzenie i mówi: 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. Masz rację michal_k błąd, 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt.a - to co przewiduje rozporządzenie wyklucza ustawa. Także okazała się kolejna lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 możesz mi wytłumaczyć ten zapis?? i zapytam ponownie gdzie w poz. 996 zał. nr 1 pkt. 10.5 ppkt. a jest napisane, że dotyczy tylko i wyłącznie instalacji LNG?? Czyli wg. Was zapis ten nie dotyczy instalacji LPG?? Kolego to nie tak.Ja tylko przedstawiłem jak to Koledze ALZAR tłumaczyli na szkoleniu.(Tak ja to zrozumiałem).Zapis ten "poz. 996 pkt 10.5 ppkt.a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność." dotyczy także tego: " 6. 1. Kontrola dodatkowego zaworu bezpieczeństwa w instalacji zasilania gazem LNG polega na sprawdzeniu, czy wylot gazu z zaworu zabezpieczony jest osłoną winylową koloru czerwonego. 2. W przypadku braku osłony uznaje się decyzję wydaną przez Dyrektora TDT dopuszczającą do eksploatacji zbiornik do gazu za nieważną. Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio" Tak ja to zrozumiałem [ Dodano: 03-06-2013, 07:11 ] Przepis § 6 ust. 3 rozporządzenia stosuje się odpowiednio.możesz mi wytłumaczyć ten zapis?? Chyba że chodzi o to: 3. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki stwarzające zagrożenie, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu dokonuje wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...”, z zastrzeżeniem ust. 5. Przepis § 5 ust. 7 stosuje się odpowiednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.