Skocz do zawartości

Chevrolet Aveo z fabrycznym gazem.


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli mam używać haka to muszę jechać do diagnosty, przejść badanie dodatkowe, pojechać do WK i tam uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym.

Dokładnie . W którymś projekcie jest że będzie można zrobić to na podstawie homologacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • biker100

    14

  • Grzegorz Łódź

    13

  • michal_k

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Z tym że montaż instalacji w salonie przed sprzedażą, a sprzedaż auta z fabryczną instalacją to są dwie różne bajki - mylone niestety przez większość, łącznie z uczestnikami tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montaż „fabryczny”co do protokołu i decyzji najczęściej zawiera braki!

 

Bo montaż fabryczny zazwyczaj NIE WYMAGA okazania komukolwiek tych dokumentów, więc są one tworzone dopiero po roku od sprzedaży (rejestracji) - przy okazji i na potrzeby wyłącznie OBT 8)

 

No chyba, że jest taka specyficzna sytuacja jak opisana powyżej - HAK do wbicia. Jak wiadomo na HAK trzeba badania, a każde badanie zaczyna się od "papierów". Z tym, że oczywiście są WK, które HAK wbiją bez badania jak nowe auto. Wystarczy odpowiedni wpis na FV za pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale VAT bez badania nie przejdzie

Ale przejdzie badanie bez dokumentu dozorowego :x

 

Nie wszędzie przyjął się ten zapis:

"12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A fabryczny gaz czkawką się odbija właścicielowi podczas pierwszej wizyty na SKP!

Nie wspominając na kogo wychodzi diagnosta w jego oczach jak ma auto z fabrycznym gazem, a jakże. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie . W którymś projekcie jest że będzie można zrobić to na podstawie homologacji .

Trochę to bezsensu bo homologacja komponentu a jego sposób montażu w pojeździe to zupełnie inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może na wzór dokładanych instalacji gazowych homologacji będzie podlegał sposób montażu właśnie i na to będzie "kwit". Ale jak dla haka to dla mnie trochę przerost formy nad treścią. Tylko patrzeć jak się okaże że nawigacje na szybę będzie mi zakładał tylko uprawniony podmiot z homologacją :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to w projekcie jest tak :

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o

dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu

i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji

w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie informacji zawartej w dokumencie, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3, albo

zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Przepis ten nie

dotyczy motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to bez sensu. Jak niby ta informacja w homo ma być zawarta?

 

Tak naprawdę już dziś na swój sposób to funkcjonuje. W którymś tam punkcie jest "znak homologacji urządzenia sprzęgającego". I jak cokolwiek jest tam wpisane to wiele WK wpisze "HAK" do DR, pomimo, że aut go może nie mieć, a zapis w homo określa tylko potencjalne wymagania w razie zainstalowania tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być przystosowany, czy jest przystosowany?

 

Jest przystosowany.

 

To HAK już fabryka będzie zakładać?

 

Tylko taki przypadek mieści się w tym przepisie. Nie wiem czy są produkowane auta z fabrycznym hakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jest przystosowany", a posiada hak to w sumie nie jest to samo, nie? Jest przystosowany po założeniu urządzenia sprzęgającego (czyli haka) - tak też to można rozumieć.

Myślę, że wiele marek nie produkuje auta z hakiem. Przepis totalnie oderwany od rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wiele marek nie produkuje auta z hakiem.

Tu masz rację, ale od tej zasady są wyjątki a do nich należy np. Mercedes, gdzie można zamówić np. Sprintera z fabrycznym hakiem i nawet jest on tańszy od haka akcesoryjnego z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre świadectwa zawierają rubrykę taką jak numer 44 w poniższym przykładzie, a dlatego niektóre, bo takie info w świadectwie pojazdu kategorii M1 nie występuje.

Widać Unia takich danych nie potrzebuje, a u nas w zamian „oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji” się produkuję, w którym i tak info o haku nie znajdziesz. No przynajmniej jeszcze nie spotkałem, nie widziałem.

 

(I takim oto sposobem w dziale GAZ zrobił się zjazd na HAK. :x )

5ae1a7aebe4ac_Homourzdzeniesprzgajce.gif.5638c61304fdbcac7c8c6bd261064807.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas w zamian „oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji” się produkuję, w którym i tak info o haku nie znajdziesz

 

Bo na razie jest to zupełnie zbędna informacja, gdyż pojazd i tak musi przejść badanie żeby uzyskać wpis w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbędna jak zbędna...

Jest info w homo o gazie - wiadomo, że założyła fabryka.

Jest info w homo o haku - wiadomo, że założyła fabryka.

A u nas specjaliści od badań nawet wózek dolly ze ślepym dyszlem potrafią przebadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u nas specjaliści od badań nawet wózek dolly ze ślepym dyszlem potrafią przebadać.

Czyżbyś sugerował, że niezamontowany hak tez przejdzie OBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję tylko, że wózki dolly porejestrowane jeżdżą.

A z osobistych doświadczeń to u mnie pojazd z zamontowaną instalacją LPG bez słusznych adnotacji w dowodzie pozytywnie badanie przeszedł z czego potem solennie i pisemnie musiałem tłumaczyć się przed nadzorem.

Reszta niezgodności między stanem faktycznym a dowodem na porządku dziennym jest i jakoś nikt problemu nie zauważa, nie prostuje, koryguje, nie wyjaśnia.

A prym ostatnimi czasy kategoria N1G wiedzie co ni przypiął ni przyłatał gdzie jedna oś napędzana, ale tak zaiste mówiła homologacja. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest info w homo o gazie - wiadomo, że założyła fabryka.

Moim zdaniem nie założyła fabryka tylko warsztat przy Salonie Sprzedaży, a sprzedawcy (sami wypełniają druczki homologacji) bądź zamawiają u Producenta homologacje z danymi które podają. Potem biorą się rejestracje z gazem na 3 lata. Pracując w SKODZIE montaż HAK-a w serwisie, potwierdzałem po rejestracji na PC. Montaż gazu nie był potwierdzany, tylko samochód wydawany klientowi z odpowiednio wypełnioną homologacją i dlatego niektóre bywały rejestrowane jako nowe na 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.