Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

coeldrift

BMW 318i - większe hamulce

Polecane posty

coeldrift

Witam.

W swoim BMW 318i E46 wymieniłem hamulce (tarcze i zaciski) na większe od modelu 330D (średnica starej tarczy to 286 mm, nowej 325 mm). Razem z tarczami wymienione zostały jarzma i pompa hamulcowa (inna średnica wewnętrzna) - oprogramowanie serwisowe BMW nie wskazuje żadnych dodatkowych różnic w układzie hamulcowym między modelem 318i a 330D. Auto jeździ teraz na felgach 18" i szerszych niż fabryczne oponach, a z uwagi na niską masę hamuje rewelacyjnie. W aucie zamontowany został także hak holowniczy oraz rozpórki kielichów zawieszenia przód i tył. W związku z tym chciałbym dokonać przeglądu i zmiany masy własnej pojazdu (masa zwiększyła się w skutek tych modyfikacji). Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg). Jeśli tak to gdzie się z tym udać itd.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Czy jest możliwe zwiększenie tej masy?

 

Tylko po co ::?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg).

 

Tylko żeby się nie okazało, że w zmniejszonej w ten sposób ładowności nie "mieszczą się" pasażerowie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Przeróbka układu hamulcowego ?!?!?!?!?!?!?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Przeróbka układu hamulcowego ?!?!?!?!?!?!?!

To raczej tylko inna konfiguracja...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Przeróbka układu hamulcowego

 

Wymiana tarcz i pompy to raczej nie przeróbka, tylko

inna konfiguracja..

lub naprawa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg
Wymiana tarcz i pompy to raczej nie przeróbka, tylko

Inne średnice tarcz , inne zaciski , inna pompa?

A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

 

Użycie nieodpowiednich części do naprawy? Nie popadajmy w paranoje. Często są dostępne całe kity z homologacją, do konkretnych samochodów, zwiększające skuteczność hamowania.

 

Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

 

Jeśli nie wykona wymaganej skuteczności hamowania to "N"

 

[ Dodano: 11-06-2013, 09:33 ]

.Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć".

 

zwłaszcza po czipowaniu ... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

No cóż. Pamiętam czasy kiedy w przekładkach "kurdupli", przewód ham. centralny , robiło się z dwóch sztywnych łączonych w tunelu przewodem elastycznym............

Jak przewód sztywny był za długi , to robiło się harmonijkę na rurze....

Ale te czasy minęły.

 

Co nie znaczy Maćku, że nie masz racji. Rzeczywiście są teraz homologowane zestawy naprawcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
przewód ham. centralny , robiło się z dwóch sztywnych łączonych w tunelu przewodem elastycznym............

 

I to jest własnie przeróbka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg
I to jest własnie przeróbka :D

 

Nie jest , a była i nie przeróbka tylko konieczność. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coeldrift

Cały zestaw hamulców jest od tego samego modelu (BMW E46) ale od mocniejszej wersji silnikowej (3.0D). Generalnie teraz auto z uwagi na stosunkowo małą masę (bardzo lekki silnik) hamuje lepiej niż wersja E46 M3. Chciałbym podnieść masę własną auta po to, żeby sporadycznie móc ciągnąć przyczepę, która ma DMC 1400. Przyczepa na co dzień jeździ przyczepiona do podobnego BMW E46, ale w wersji 6-cylindrowej, która waży 1410 kg (pod nią na zamówienie była wykonana ta przyczepa).

 

Auto ma w dowodzie G 1360, F.1 1785, F.2 1785, O.1 1400, O.2 680.

 

Podpowiecie mi co robić żeby móc tą masę własną podnieść o 40 kg (do 1400 kg)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crackers

masa własna,nie ma nic do przyczepy z hamulcem,to określa homologacja,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Owszem ma.Jak chłopak pojedzie pustym autem to nie może w sumie dobić do tych 1400 bo przekroczy MW pojazdu ciągnącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coeldrift

Właśnie w tym rzecz. Kiedyś zatrzymał mnie jakiś krokodyl od krokodylków i czepiał się, że DMC przyczepy jest większe niż masa własna pojazdu holującego. Nie ważne, że ja ważę 90 i siedzę w aucie w czasie jazdy i realnie w żaden sposób nie da się doprowadzić do sytuacji, że przyczepa>holownik. Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz. Nie chcę nikogo obrażać, ale na prawdę niektórzy mają pałkę/suszarkę zamiast mózgu i czepiają się o cokolwiek byle się doczepić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zasadniczo może być tak, że masa własna zawiera już kierowcę, więc jednak "Krokodyl" mógł mieć rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz.

 

Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego.

 

:ok

 

Powinien zważyć masy rzeczywiste, a potem wygłaszać swoje teorie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.