Skocz do zawartości

BMW 318i - większe hamulce


coeldrift

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W swoim BMW 318i E46 wymieniłem hamulce (tarcze i zaciski) na większe od modelu 330D (średnica starej tarczy to 286 mm, nowej 325 mm). Razem z tarczami wymienione zostały jarzma i pompa hamulcowa (inna średnica wewnętrzna) - oprogramowanie serwisowe BMW nie wskazuje żadnych dodatkowych różnic w układzie hamulcowym między modelem 318i a 330D. Auto jeździ teraz na felgach 18" i szerszych niż fabryczne oponach, a z uwagi na niską masę hamuje rewelacyjnie. W aucie zamontowany został także hak holowniczy oraz rozpórki kielichów zawieszenia przód i tył. W związku z tym chciałbym dokonać przeglądu i zmiany masy własnej pojazdu (masa zwiększyła się w skutek tych modyfikacji). Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg). Jeśli tak to gdzie się z tym udać itd.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg).

 

Tylko żeby się nie okazało, że w zmniejszonej w ten sposób ładowności nie "mieszczą się" pasażerowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tarcz i pompy to raczej nie przeróbka, tylko

Inne średnice tarcz , inne zaciski , inna pompa?

A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

 

Użycie nieodpowiednich części do naprawy? Nie popadajmy w paranoje. Często są dostępne całe kity z homologacją, do konkretnych samochodów, zwiększające skuteczność hamowania.

 

Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka?

 

Jeśli nie wykona wymaganej skuteczności hamowania to "N"

 

[ Dodano: 11-06-2013, 09:33 ]

.Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć".

 

zwłaszcza po czipowaniu ... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Pamiętam czasy kiedy w przekładkach "kurdupli", przewód ham. centralny , robiło się z dwóch sztywnych łączonych w tunelu przewodem elastycznym............

Jak przewód sztywny był za długi , to robiło się harmonijkę na rurze....

Ale te czasy minęły.

 

Co nie znaczy Maćku, że nie masz racji. Rzeczywiście są teraz homologowane zestawy naprawcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały zestaw hamulców jest od tego samego modelu (BMW E46) ale od mocniejszej wersji silnikowej (3.0D). Generalnie teraz auto z uwagi na stosunkowo małą masę (bardzo lekki silnik) hamuje lepiej niż wersja E46 M3. Chciałbym podnieść masę własną auta po to, żeby sporadycznie móc ciągnąć przyczepę, która ma DMC 1400. Przyczepa na co dzień jeździ przyczepiona do podobnego BMW E46, ale w wersji 6-cylindrowej, która waży 1410 kg (pod nią na zamówienie była wykonana ta przyczepa).

 

Auto ma w dowodzie G 1360, F.1 1785, F.2 1785, O.1 1400, O.2 680.

 

Podpowiecie mi co robić żeby móc tą masę własną podnieść o 40 kg (do 1400 kg)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz. Kiedyś zatrzymał mnie jakiś krokodyl od krokodylków i czepiał się, że DMC przyczepy jest większe niż masa własna pojazdu holującego. Nie ważne, że ja ważę 90 i siedzę w aucie w czasie jazdy i realnie w żaden sposób nie da się doprowadzić do sytuacji, że przyczepa>holownik. Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz. Nie chcę nikogo obrażać, ale na prawdę niektórzy mają pałkę/suszarkę zamiast mózgu i czepiają się o cokolwiek byle się doczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz.

 

Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego.

 

:ok

 

Powinien zważyć masy rzeczywiste, a potem wygłaszać swoje teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.