Skocz do zawartości

Ciągnięcie lawety osobówką


shoter09

Rekomendowane odpowiedzi

Polsce ważne jest to co jest w DR przyczepki.

I to jest paranoja w naszych przepisach. Mam 5FL na o.2 ma 690kg - nie mogę ciągnąć nawet pustej 750-tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    14

  • abcs

    9

  • danielg539

    9

  • JANUSZ60

    8

Mam 5FL na o.2 ma 690kg - nie mogę ciągnąć nawet pustej 750-tki

 

Niby tak, ale w taryfikatorze mandatów jest mowa o masie rzeczywistej, więc można by się próbować tą rzeczywistą masą wybronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest o masie rzeczywistej

 

Art. 62 Pord

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu po-większonej o 40%;

3) motocykl lub motorower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś dyskutowałem z policjantem na ten temat. Powiedział mi, że taryfikator nie wyczerpuje wszystkich możliwych wykroczeń podlegających postępowaniu mandatowemu. To ujęte w taryfikatorze ma zastosowanie wtedy kiedy policjant zważy przyczepę (pomimo iż w papierach będzie wszystko dobrze) i okaże się iż jest przeładowana, albo okaże się cięższa od samochodu natomiast niezgodność pozycji O1,O2 w dowodzie pojazdu ciągnącego z pozycją F2 w dowodzie przyczepy to inne wykroczenie. Co prawda nie ukarał mnie i pozwolił kontynuować jazdę (ciągnąłem pustą lawetę dwuosiową- dosłownie trzy kilometry) bo stwierdził, że prywatnie to uważa, iż zagrożenia moim zachowaniem nie powoduję ale to była tylko jego dobra wola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś dyskutowałem z policjantem na ten temat. Powiedział mi, że taryfikator nie wyczerpuje wszystkich możliwych wykroczeń

Miał po prostu podejście podobne do Psuja, w temacie tabeli usterek ,,,

 

 

Musimy jeszcze wziąć poprawkę, iż co czwarty policjant (podobnie jak diagnosta) czyta przepisy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie ukarał mnie i pozwolił kontynuować jazdę (ciągnąłem pustą lawetę dwuosiową- dosłownie trzy kilometry) bo stwierdził, że prywatnie to uważa, iż zagrożenia moim zachowaniem nie powoduję ale to była tylko jego dobra wola.

 

Dokładnie. Tym się właśnie można próbować bronić, że masa rzeczywista mieści się w O.1. Natomiast zgadzam się, że jeśli policjant będzie chciał to podstawę znajdzie i ukarze mandatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w taryfikatorze mandatów jest mowa o masie rzeczywiste

Najwyraźniej taryfikator jest zrobiony pod pojazdy o DMC pow 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło by zmienić znaczenie rubryk O1 i O2 w DR (no i w DIP-ie) na np. "największa dozwolona masa (rzeczywista?) ciągniętej przyczepy" z lub bez hamulca i nie było by niejasności. Zgodzicie się ze mną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa mówi o masach rzeczywistych, ale już Dz.U.32 określa to nieco inaczej:

 

§3.4.pkt 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

(...)

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta

 

Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika"

I to właśnie jest jeden z najgłupszych zapisów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iż co czwarty policjant (podobnie jak diagnosta

 

optymistycznie liczysz ..... :D

 

Januszowi tez, od czasu do czasu zdarzy się być optymistą :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika"

I to właśnie jest jeden z najgłupszych zapisów ,,,

Czyli ten zapis też należało by zmienić. Oprócz znaczenia rubryk w DR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było coś, o tym że jak ciągnę przyczepkę o DMC 750 kg G 200 kg i załaduję ją tylko 400 kg to z 02 - 600 kg w DR mogę ciągnąć. Na rynku najczęściej są do kupienia przyczepki o DMC 750 i 600 kg. http://www.przyczepy-brenderup.pl/promocje.html

Skody mają 400 - 500 O2. Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było coś, o tym

Najmniej ważne jest, co, gdzie i o czym było, skoro zgodnie z przepisami nie wolno nam ciągnąć pustej przyczepy o dmc 750 mając O2= 600, więc po co nam głupie przepisy ???1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ?

 

Na pewno można, bo w katalogu ITS jest dość spory zakres DMC - mówię o przyczepach krajowych, które najczęściej się trafiają. Jeśli potrzebujesz z niskim DMC to podejrzewam, że producent bez problemu wystawi świadectwo zgodności i tabliczkę na odpowiednią wartość (bo ma takie widełki w homo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ?

 

Oczywiście, że można, np:

http://www.rydwan.eu/katalog/plj

 

[ Dodano: 31-07-2014, 16:05 ]

producent bez problemu wystawi świadectwo zgodności i tabliczkę na odpowiednią wartość (bo ma takie widełki w homo).

Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie.

 

A potem się zmieni holownik, producent wystawi papier i klient będzie chciał w WK podnieść DMC :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, ado takiej o DMC 400 kg to bywa, że dopuszczalny nacisk osi wynosi 750 kg, czy zawsze zmniejszają do poziomu DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie.

Dokładnie, tak jakoś po polsku ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ado takiej o DMC 400 kg to bywa, że dopuszczalny nacisk osi wynosi 750 kg, czy zawsze zmniejszają do poziomu DMC?

 

O ile dobrze pamiętam to dopasowują nacisk do DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to dopasowują nacisk do DMC

 

Co poważnie utrudnia wykonnie zmian konstrukcyjnych podnoszących DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co poważnie utrudnia wykonnie zmian konstrukcyjnych podnoszących DMC przyczepy.

 

Zmiany i tak nie mogą podnosić DMC powyżej pierwotnej wartości. Natomiast gdzieniegdzie praktykowane są zmiany danych na oświadczenie producenta, że pojazd był homologowany również z wyższymi danymi (+ wymiana tabliczki). Z drugiej strony, jeśli nacisk byłby 750 kg to z jakiego powodu ograniczać DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.