Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

motonita

22 czerwca 2013 a badanie zgodności POJAZDU ZABYTKOWEGO

Polecane posty

motonita

Koledzy może mi ktoś wytłumaczyć jak chłop krowie na miedzy co się zmieni i dlaczego??

 

NIE INTERESUJE MNIE BADANIE SAMA jeno zabytku....

 

napisałem wcześniej temat i ktoś nadpobudliwie zamkną;p;p a ja nie opisałem dokładnie o co mnie chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Rozporządzenie w garść i miłej lektury . :) Tej lektury jest niewiele .

POZ 337.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

Czyli ogólnie nic się nie zmienia? Muszę przygotować wniosek (zal1).

 

i strasznie zastanawia mnie załacznik nr 2 punkt IV, bedzie to wypełniane na zasadzie widzimisie czy jakies inne zasady?

 

 

i nie musze szukac homologacji i innych cudawianków??

 

 

a jak cenowo to bedzie wyglądało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Dlaczego uważasz że na zasadzie widzimisię?

Jeżeli masz np oświetlenie karbidowe w tum pojeździe (które raczej jest żeby ciebie widzieli niż żeby oświetlać drogę) to diagnosta zaproponuje ograniczenia bo w czasie zmniejszonej widoczności to raczej niebezpieczne. A jeżeli nie rozwija 40km/h to jak chcesz jeździć po autostradzie? Też może ograniczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

takie przypadki rozumie, jednak gdy pojazd ma zwykłe oswietlenie i predkosc max 100 a diagnosta da zakaz bo on tak uwaza....?

 

 

1. to jak jest z kosztem BZ?

 

2. homologacji nie muszę szukać?

 

3. i czy już zostało uregulowane ze BZ jest badaniem technicznym? w tym rozporządzeniu nic o tym nie ma...

 

4.gdzie jest zakres tego badania? co ma sprawdzić diagnosta? jeszt jakas "czek lista" czy poprostu sprawdzic czy dane podane na wniosku zgadzaja sie ze stanem faktycznym?

 

5.wybaczcie mi ze zagaje moze głupie pytania, ale ja walcze ze smokami, na forach, na stacjach kontroli pojazdów z wydziałami komunikacji z konserwatorami itd itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
1. to jak jest z kosztem BZ?

 

Wolny rynek :)

 

2. homologacji nie muszę szukać?

 

Pojazd zabytkowy jest zwolniony z homologacji.

 

3. i czy już zostało uregulowane ze BZ jest badaniem technicznym? w tym rozporządzeniu nic o tym nie ma...

 

Zostało uregulowane w ustawie - art. 81 PORD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

dzięki, czyli teraz już badanie zgodności może mieć wynik negatywny, ale kiedy to nastąpić może?

 

chodzi mi np o jakieś normy spalin

o głośność pojazdu

o siły hamowania

 

czy wynik negatywny może być tylko w przypadku niezgodności stanu faktycznego z wnioskiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

tak czytalem

 

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie

warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”,

polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod

względem bezpieczeństwa jazdy,

 

i tu z życia wzięte; jak się do tego maja normy spalin? siły hamowania? głośność? działa jak fabryka wydała jednak diagnoście się to nie widzi... uważa ze za duża norma spalin... czy ze pojazd mający wagę 100 kilo nie zatrzymuje się jak skuter z tarczówka.... czy Junak mający oryginalnie prawie pusty wydech za głośno pyrka.... ALE TAK POJAZD WYSZEDŁ Z FABRYKI !!!

 

 

oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi

przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi

pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia

20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

 

 

bo tą część rozumie... co na papierku ma być w rzeczywistości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Dobrze kombinujesz nie musi spełniać norm obecnie obowiązujących. Wszystko ma działać i być w należytym stanie a nie na zasadzie: zabytek może mieć luzy, czy hamulec sprawny ale za 10 razem. Jak będzie potrzeba użycia tego hamulca ma działać a nie że linka mi spada, nie mogę odpowietrzyć czy inne bajki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak się do tego maja normy spalin? siły hamowania? głośność? działa jak fabryka wydała jednak diagnoście się to nie widzi... uważa ze za duża norma spalin... czy ze pojazd mający wagę 100 kilo nie zatrzymuje się jak skuter z tarczówka.... czy Junak mający oryginalnie prawie pusty wydech za głośno pyrka.... ALE TAK POJAZD WYSZEDŁ Z FABRYKI !!!

 

Po raz drugi bijesz pianę o rzeczy które już zostały Ci wyjaśnione dobitnie, nawet ze wskazaniem norm jakie obowiązywały "kiedyś tam"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

zostały mi wyjasnione zgadzam sie, jednak probuje znalesc na czym mogą mnie złapac diagności przy wizycie u niach na badaniu zgodnosci... moze to troche monotonne wiem, ale probje znalesc roznice... mam dosc jak ktos mowi nie bo nie...

 

np teraz dokładnie wiemy ze badanie zgodnosci jest badaniem technicznym, czy to

Warszawa, dnia 7 września 2012 r.

Poz. 996

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 26 czerwca 2012 r.

 

obowiazuje teraz równiez dla pojazdu zabytkowego?

 

[ Dodano: 23-06-2013, 01:21 ]

po za tym psuju cały czas wypytuje o zmiany na bazie informacji jakie otrzymałem wczesniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
np teraz dokładnie wiemy ze badanie zgodnosci jest badaniem technicznym,

Moim skromnym zdaniem było i jest.Tylko teraz masz "czarne na białym"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

ale kiedyś nie było czarne na białym... i to kilku osobom ratowało tyłek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
i to kilku osobom ratowało tyłek...

 

A to niby komu i w jakich sytuacjach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
motonita

np w takich jak był niedouczony diagnosta i chciał expertyzy rzeczoznawcy do fiata 125p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Przepraszam - diagnosta do każdego badania technicznego ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy.

Dz.U. z 2012r. poz. 1137 Art 81

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

 

A katalog its-u który mam (i jest on oficjalnym źródłem danych technicznych) nie ma już takich "staruszków". Jest pryszcz, ale z ostatnich wypustów. Więc rzeczoznawca niezbędny (bo ja się takimi autkami nie interere i nie muszę znać ich danych na pamięć) i to na koszt niedouczonego posiadacza... :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
i jest on oficjalnym źródłem danych technicznych

 

Błąd!! Od soboty jest to już tylko katalog porównawczy :) Jego historia zakończyła się w dniu 21 czerwca. Od tego dnia został zamknięty i ma charakter historyczny.

Czyli na zwykłe OBT malucha (jednak sporo ich jeszcze jeździ) mam też z opinią przyjechać?? :shock:

Myślę, że motonicie chodzi o pewne praktyczne aspekty - o czym była już mowa - e przesadą jest wołanie opinii na pojazdy zabytkowe które:

- przez lata stanowiły trzon motoryzacji

- do dziś są w dużej mierze użytkowane

więc z założenia doświadczonemu (!) diagnoście powinny być po prostu znane na wylot...

 

Jako pracownik WK tak jak tu siedzę byłbym w stanie (nie pracując już kilka lat w WK) podać z pamięci parametry malucha, więc i diagnosta powinien myślę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Błąd!! Od soboty jest to już tylko katalog porównawczy

 

Może dla WK. Na stacjach to jest nadal katalog główny i najbardziej wiarygodny (hehe...)

 

Czyli na zwykłe OBT malucha

 

Nie muszę Ci wykładać czym się te badania różnią?

 

Myślę, że motonicie chodzi o pewne praktyczne aspekty

 

Oczywiście, ja bym takiej opinii nie chciał. Znam te auta i wiem jak do nich znaleźć dane. Mi też chodzi o pewne praktyczne aspekty. Bo "młody" diagnosta (młody w sensie i stażu i wieku) to mógł takiego autka na oczy nigdy nie widzieć, poza telewizją i internetem. I nazywanie go niedouczonym jest grubą przesadą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Może dla WK. Na stacjach to jest nadal katalog główny i najbardziej wiarygodny

 

Na podstawie czego to wnosisz?? Podaj podstawę prawną traktowania katalogu ITS jako "katalogu głównego"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Na podstawie czego to wnosisz??

 

A jakie inne znasz wiarygodne katalogi? Wiarygodne zaznaczam.

 

Podaj podstawę prawną traktowania katalogu ITS jako "katalogu głównego"??

_________________

 

Dz.U.996 zał 2, dział II, par2.1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jest tam mowa o katalogu marek i typów homologowanych i dopuszczonych w RP - i to nie w pierwszej kolejności. Od dziś żaden pojazd już tam nie trafi do tego katalogu, a więc może on mieć znaczenie tylko wybiórcze. Dlatego od soboty jest to już tylko katalog porównawczy dla nie wszystkich pojazdów. A wciągu najbliższych lat zyska status archiwalnego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
- i to nie w pierwszej kolejności.

 

Jeśli idzie o katalogi to w pierwszej kolejności, no chyba, że chcesz szukać na takiego kaszlaczka rocznik siedemdziesiątyktóryś homologacji... :evil::evil::evil:

 

Od dziś żaden pojazd już tam nie trafi do tego katalogu,

 

Z WK nie, ale skąd wiesz czy ITS nadal nie będzie gromadził danych? Strasznie dużo wiesz co się dziej na innych podwórkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Przepraszam - diagnosta do każdego badania technicznego ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy.

 

Technicznego owszem, ale - literalnie - do 22 czerwca badanie zgodności nie było badaniem technicznym, gdyż te dzieliły się tylko na dodatkowe i okresowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.