Skocz do zawartości

22 czerwca 2013 a badanie zgodności POJAZDU ZABYTKOWEGO


motonita

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy może mi ktoś wytłumaczyć jak chłop krowie na miedzy co się zmieni i dlaczego??

 

NIE INTERESUJE MNIE BADANIE SAMA jeno zabytku....

 

napisałem wcześniej temat i ktoś nadpobudliwie zamkną;p;p a ja nie opisałem dokładnie o co mnie chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie nic się nie zmienia? Muszę przygotować wniosek (zal1).

 

i strasznie zastanawia mnie załacznik nr 2 punkt IV, bedzie to wypełniane na zasadzie widzimisie czy jakies inne zasady?

 

 

i nie musze szukac homologacji i innych cudawianków??

 

 

a jak cenowo to bedzie wyglądało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uważasz że na zasadzie widzimisię?

Jeżeli masz np oświetlenie karbidowe w tum pojeździe (które raczej jest żeby ciebie widzieli niż żeby oświetlać drogę) to diagnosta zaproponuje ograniczenia bo w czasie zmniejszonej widoczności to raczej niebezpieczne. A jeżeli nie rozwija 40km/h to jak chcesz jeździć po autostradzie? Też może ograniczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie przypadki rozumie, jednak gdy pojazd ma zwykłe oswietlenie i predkosc max 100 a diagnosta da zakaz bo on tak uwaza....?

 

 

1. to jak jest z kosztem BZ?

 

2. homologacji nie muszę szukać?

 

3. i czy już zostało uregulowane ze BZ jest badaniem technicznym? w tym rozporządzeniu nic o tym nie ma...

 

4.gdzie jest zakres tego badania? co ma sprawdzić diagnosta? jeszt jakas "czek lista" czy poprostu sprawdzic czy dane podane na wniosku zgadzaja sie ze stanem faktycznym?

 

5.wybaczcie mi ze zagaje moze głupie pytania, ale ja walcze ze smokami, na forach, na stacjach kontroli pojazdów z wydziałami komunikacji z konserwatorami itd itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to jak jest z kosztem BZ?

 

Wolny rynek :)

 

2. homologacji nie muszę szukać?

 

Pojazd zabytkowy jest zwolniony z homologacji.

 

3. i czy już zostało uregulowane ze BZ jest badaniem technicznym? w tym rozporządzeniu nic o tym nie ma...

 

Zostało uregulowane w ustawie - art. 81 PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, czyli teraz już badanie zgodności może mieć wynik negatywny, ale kiedy to nastąpić może?

 

chodzi mi np o jakieś normy spalin

o głośność pojazdu

o siły hamowania

 

czy wynik negatywny może być tylko w przypadku niezgodności stanu faktycznego z wnioskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytalem

 

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie

warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”,

polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod

względem bezpieczeństwa jazdy,

 

i tu z życia wzięte; jak się do tego maja normy spalin? siły hamowania? głośność? działa jak fabryka wydała jednak diagnoście się to nie widzi... uważa ze za duża norma spalin... czy ze pojazd mający wagę 100 kilo nie zatrzymuje się jak skuter z tarczówka.... czy Junak mający oryginalnie prawie pusty wydech za głośno pyrka.... ALE TAK POJAZD WYSZEDŁ Z FABRYKI !!!

 

 

oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi

przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi

pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia

20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

 

 

bo tą część rozumie... co na papierku ma być w rzeczywistości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz nie musi spełniać norm obecnie obowiązujących. Wszystko ma działać i być w należytym stanie a nie na zasadzie: zabytek może mieć luzy, czy hamulec sprawny ale za 10 razem. Jak będzie potrzeba użycia tego hamulca ma działać a nie że linka mi spada, nie mogę odpowietrzyć czy inne bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się do tego maja normy spalin? siły hamowania? głośność? działa jak fabryka wydała jednak diagnoście się to nie widzi... uważa ze za duża norma spalin... czy ze pojazd mający wagę 100 kilo nie zatrzymuje się jak skuter z tarczówka.... czy Junak mający oryginalnie prawie pusty wydech za głośno pyrka.... ALE TAK POJAZD WYSZEDŁ Z FABRYKI !!!

 

Po raz drugi bijesz pianę o rzeczy które już zostały Ci wyjaśnione dobitnie, nawet ze wskazaniem norm jakie obowiązywały "kiedyś tam"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostały mi wyjasnione zgadzam sie, jednak probuje znalesc na czym mogą mnie złapac diagności przy wizycie u niach na badaniu zgodnosci... moze to troche monotonne wiem, ale probje znalesc roznice... mam dosc jak ktos mowi nie bo nie...

 

np teraz dokładnie wiemy ze badanie zgodnosci jest badaniem technicznym, czy to

Warszawa, dnia 7 września 2012 r.

Poz. 996

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 26 czerwca 2012 r.

 

obowiazuje teraz równiez dla pojazdu zabytkowego?

 

[ Dodano: 23-06-2013, 01:21 ]

po za tym psuju cały czas wypytuje o zmiany na bazie informacji jakie otrzymałem wczesniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np teraz dokładnie wiemy ze badanie zgodnosci jest badaniem technicznym,

Moim skromnym zdaniem było i jest.Tylko teraz masz "czarne na białym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - diagnosta do każdego badania technicznego ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy.

Dz.U. z 2012r. poz. 1137 Art 81

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

 

A katalog its-u który mam (i jest on oficjalnym źródłem danych technicznych) nie ma już takich "staruszków". Jest pryszcz, ale z ostatnich wypustów. Więc rzeczoznawca niezbędny (bo ja się takimi autkami nie interere i nie muszę znać ich danych na pamięć) i to na koszt niedouczonego posiadacza... :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jest on oficjalnym źródłem danych technicznych

 

Błąd!! Od soboty jest to już tylko katalog porównawczy :) Jego historia zakończyła się w dniu 21 czerwca. Od tego dnia został zamknięty i ma charakter historyczny.

Czyli na zwykłe OBT malucha (jednak sporo ich jeszcze jeździ) mam też z opinią przyjechać?? :shock:

Myślę, że motonicie chodzi o pewne praktyczne aspekty - o czym była już mowa - e przesadą jest wołanie opinii na pojazdy zabytkowe które:

- przez lata stanowiły trzon motoryzacji

- do dziś są w dużej mierze użytkowane

więc z założenia doświadczonemu (!) diagnoście powinny być po prostu znane na wylot...

 

Jako pracownik WK tak jak tu siedzę byłbym w stanie (nie pracując już kilka lat w WK) podać z pamięci parametry malucha, więc i diagnosta powinien myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd!! Od soboty jest to już tylko katalog porównawczy

 

Może dla WK. Na stacjach to jest nadal katalog główny i najbardziej wiarygodny (hehe...)

 

Czyli na zwykłe OBT malucha

 

Nie muszę Ci wykładać czym się te badania różnią?

 

Myślę, że motonicie chodzi o pewne praktyczne aspekty

 

Oczywiście, ja bym takiej opinii nie chciał. Znam te auta i wiem jak do nich znaleźć dane. Mi też chodzi o pewne praktyczne aspekty. Bo "młody" diagnosta (młody w sensie i stażu i wieku) to mógł takiego autka na oczy nigdy nie widzieć, poza telewizją i internetem. I nazywanie go niedouczonym jest grubą przesadą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla WK. Na stacjach to jest nadal katalog główny i najbardziej wiarygodny

 

Na podstawie czego to wnosisz?? Podaj podstawę prawną traktowania katalogu ITS jako "katalogu głównego"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie czego to wnosisz??

 

A jakie inne znasz wiarygodne katalogi? Wiarygodne zaznaczam.

 

Podaj podstawę prawną traktowania katalogu ITS jako "katalogu głównego"??

_________________

 

Dz.U.996 zał 2, dział II, par2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam mowa o katalogu marek i typów homologowanych i dopuszczonych w RP - i to nie w pierwszej kolejności. Od dziś żaden pojazd już tam nie trafi do tego katalogu, a więc może on mieć znaczenie tylko wybiórcze. Dlatego od soboty jest to już tylko katalog porównawczy dla nie wszystkich pojazdów. A wciągu najbliższych lat zyska status archiwalnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i to nie w pierwszej kolejności.

 

Jeśli idzie o katalogi to w pierwszej kolejności, no chyba, że chcesz szukać na takiego kaszlaczka rocznik siedemdziesiątyktóryś homologacji... :evil::evil::evil:

 

Od dziś żaden pojazd już tam nie trafi do tego katalogu,

 

Z WK nie, ale skąd wiesz czy ITS nadal nie będzie gromadził danych? Strasznie dużo wiesz co się dziej na innych podwórkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - diagnosta do każdego badania technicznego ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy.

 

Technicznego owszem, ale - literalnie - do 22 czerwca badanie zgodności nie było badaniem technicznym, gdyż te dzieliły się tylko na dodatkowe i okresowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.