Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Rubel

Fiat Doblo

Polecane posty

Rubel

Panowie jak w temacie nowy Fiat Doblo, VIN - ZFA26300009235604, sam. ciez., 2 miejsca sciana grodziowa na stale z tylu zamontowany agregat i wozic bedzie mrozonki.

Moje pytanie jaki VAT ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Jeżeli klasyfikowany jako samochód ciężarowy, podrodzaj wielozadaniowy lub van to VAT-1

 

[ Dodano: 27-06-2013, 10:23 ]

jeżeli nie jest podrodzaj wielozadaniowy lub van, a przestrzeń towarowa stanowi więcej niż 50 % długości samochodu to VAT-2.

 

Jeśli nie spełnia warunków dla VAT-1 lub VAT-2 to niestety żaden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
jeżeli nie jest podrodzaj wielozadaniowy lub van, a przestrzeń towarowa stanowi więcej niż 50 % długości samochodu to VAT-2.

 

Z jednym rzędem siedzeń??

 

To jest VAT-1 bez dwóch zdań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
jeżeli nie jest podrodzaj wielozadaniowy lub van, a przestrzeń towarowa stanowi więcej niż 50 % długości samochodu to VAT-2.

tak nie bardzo vat-2, więcej niż jeden rząd siedzeń i dopiero przedział ładunkowy

Jeżeli klasyfikowany jako samochód ciężarowy, podrodzaj wielozadaniowy lub van to VAT-1

z tym się zgadzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
tak nie bardzo vat-2, więcej niż jeden rząd siedzeń i dopiero przedział ładunkowy

Przepraszam - blakop i darkdog mają rację nie doczytałem, coś mi się w głowie namieszało, że VAT-2 może mieć więcej niż jeden rząd siedzeń, a jest jasno określone pojazdu samochodowego mającego więcej niż jeden rząd siedzeń.

 

Także tylko VAT-1 wchodzi w rachubę oczywiście po spełnieniu warunków jak w poście 1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton
Jeżeli klasyfikowany jako samochód ciężarowy, ....

tak z głowy piszę, chyba chodzi o pojazd samochodowy inny niż osobowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
tak z głowy piszę, chyba chodzi o pojazd samochodowy inny niż osobowy

bo Vaty dotyczą sam.ciężarowych do 3,5 t a nie osobowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Dla ustaw o podatkach dochodowych w okresie przejściowym: w latach 2011-2012 definicja samochodu osobowego (a contrario ciężarowego) zawarta jest w art. 7 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 18 maja 2011 r.):

 

oznacza to pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, z wyjątkiem:

 

1) pojazdu samochodowego mającego jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanego na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

 

2) pojazdu samochodowego mającego więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u którego długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

 

3) pojazdu samochodowego, który ma otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;

 

4) pojazdu samochodowego, który posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

 

5) pojazdu samochodowego będącego pojazdem specjalnym w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do niniejszej ustawy. Załącznik

http://kancelariepodatkowe.pl/artykuly/samochod-osobowy-samochod-ciezarowy.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

A jaki VAT będzie odpowiedni jak w przeznaczeniu pojazdu będzie wpisane "IZOTERMICZNY" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
w przeznaczeniu pojazdu będzie wpisane "IZOTERMICZNY" ?
a spełnia to warunki dla "izotermy"??

danielg539 czy przeznaczenie pojazdu determinuje do ustalenia rodzaju VAT-1...4, czy tylko rodzaj pojazdu i podrodzaj??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Generalnie może spełniać warunki dla izotermy - czemu nie? Zresztą jakie konkretnie warunki masz na myśli?

 

czy przeznaczenie pojazdu determinuje do ustalenia rodzaju VAT-1...4, czy tylko rodzaj pojazdu i podrodzaj??

 

I tak i nie. Tak ogólnie, wprost, to niby nie - owszem. Ale znając strukturę katalogu RPP wiemy, że przeznaczenie "IZOTERMICZNY" występuje tylko przy podrodzaju "FURGON"

 

Z drugiej strony przepis brzmi tak, że niekoniecznie ten konkretny pojazd ma być tak homologowany (jako BB lub AF) - bo i niby skąd to wiedzieć, tylko czy można go do takiej grupy na podstawie konstrukcji zaliczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Generalnie może spełniać warunki dla izotermy - czemu nie? Zresztą jakie konkretnie warunki masz na myśli?

Znalazłem takie coś:

Izotermiczny środek transportu

Jest to środek transportu, którego nadwozie wykonane jest z termoizolujących ścian, łącznie z drzwiami, podłogą i dachem, pozwalających na ograniczenie wymiany ciepła między wewnętrzną i zewnętrzną powierzchnią nadwozia w taki sposób, że według globalnego współczynnika przenikania ciepła (współczynnik „k”) można go zaliczyć do jednej z dwóch następujących kategorii:

– środek transportu z izolacją normalną – charakteryzujący się współczynnikiem k nie

większym niż 0,7 W/m2 K (÷0,6 kcal/h m2K),

– środek transportu z izolacją wzmocnioną – charakteryzujący się współczynnikiem k nie

większym niż 0,4 W/m2K (÷0,35 kcal/h m2K).

http://www.chlodnictwoiklimatyzacja.pl/images/wydania/wyd_specjalne/samochodowy_transport_chlodniczy.pdf

 

Tylko izoterma z tego ci się orientuje nie ma agregatu chłodniczego a Rubel pisze, że gość już wsadził agregat.

 

[ Dodano: 27-06-2013, 17:48 ]

To moim zdaniem chłodnia już jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539 czy przeznaczenie pojazdu determinuje do ustalenia rodzaju VAT-1...4, czy tylko rodzaj pojazdu i podrodzaj??

Jak już słusznie blakop, zauważył pojazd o przeznaczeniu IZOTERMICZNY nie może być homologowany jako VAN lub wielozadaniowy a zatem w mojej ocenie nie spełnia VAT-1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
ak już słusznie blakop, zauważył pojazd o przeznaczeniu IZOTERMICZNY nie może być homologowany jako VAN lub wielozadaniowy a zatem w mojej ocenie nie spełnia VAT-1.
kolega blakop raczył zaznaczyć również
Z drugiej strony przepis brzmi tak' date=' że niekoniecznie ten konkretny pojazd ma być tak homologowany (jako BB lub AF) - bo i niby skąd to wiedzieć, tylko czy można go do takiej grupy na podstawie konstrukcji zaliczyć.[/quote']

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
kolega blakop raczył zaznaczyć również blakop napisał/a:

Z drugiej strony przepis brzmi tak, że niekoniecznie ten konkretny pojazd ma być tak homologowany (jako BB lub AF) - bo i niby skąd to wiedzieć, tylko czy można go do takiej grupy na podstawie konstrukcji zaliczyć.

Tak to niestety jest, jak za okreslanie warunków technicznych dla pojazdów biorą się urzędnicy ze skarbówki :( . Niestety ale stosując zapis wprost, to Furgon Izotermiczny nie spełnia warunków dla VAT-1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
to Furgon Izotermiczny nie spełnia warunków dla VAT-1.
masz rację danielg539

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.