Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

arekkos

Zmiana z ciężarówki na osobówkę

Polecane posty

arekkos

Witam czy możemy teraz zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Witam czy możemy teraz zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy.

możemy :) bo nic się nie zmieniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Witam czy możemy teraz zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy.

 

Rodzaj zmienia odpowiedni przedsiębiorca :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkos

Klient kupił renault megan, w dowodzie rej. z niemiec jest sam. ciężarowy i 4 miejsca, chciałby później zmienić na osobowy i 5 miejsc. Czy będzie mógł to wykonać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

W tej materii nic się nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy będzie mógł to wykonać?

 

Tak, ale jak do tej pory zmiany musi dokonać odpowiedni przedsiębiorca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekkos

To dlaczego w wydziale komunikacji klientowi powiedzieli że potrzebna jest homologacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
To dlaczego w wydziale komunikacji klientowi powiedzieli że potrzebna jest homologacja?

 

Bo nie znają przepisów :razz: Oczywiście zakładam, że chodzi o pojazd zarejestrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Tak, ale jak do tej pory zmiany musi dokonać odpowiedni przedsiębiorca.

dokładnie :)

Klient kupił renault megan, w dowodzie rej. z niemiec jest sam. ciężarowy i 4 miejsca, chciałby później zmienić na osobowy i 5 miejsc. Czy będzie mógł to wykonać?

może spokojnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Bo nie znają przepisów

Bo podpierają się starym jak świat wyrokiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Bo nie znają przepisów

Bo podpierają się starym jak świat wyrokiem .

I tak to już jest :razz: im więcej interpretacji, Dz.U. rozporządzeń, dyrektyw ,to każdy z Nas i inni będą niestety się nie znali :shock:a szkoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko

To ja skorzystam z tematu i spytam.

Czy robiąc zmiany z cięż. na osobowy klient musi mieć zaświadczenie uprawnionego przedsiębiorcy odnośnie wykonanych zmian(np.demontaż kratki)?

Czy mogę zrobić badanie dodatkowe/zmiany bez w/w zaświadczenia?

Co sie stanie jeżeli zrobię takie badanie bez tego zaświdczenia ,a klient pójdzie do WK z moim zaświadczeniem z badania (opis zmian) i dołączy owe zaświadczenie od upr,przedsiębircy tylko z inną póżniejszą datą niż badanie techniczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Zmian konstrukcyjnych pojazdu może dokonać tylko warsztat, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym, który zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów - kod PKD 50.20.A.

 

Według powyższego musi posiadać posiadać zaświadczenie, że zmian (w tym przypadku - demontażu kratki) dokonał uprawniony przedsiębiorca.

 

Nie możesz wykonać badania zmian konstrukcyjnych polegających na zmianie rodzaju pojazdu bez zaświadczenia, faktury wystawionego przez uprawnionego przedsiębiorcę, który dokonał demontażu rzeczowej kratki - wg. mnie.

 

Co sie stanie jeżeli zrobię takie badanie bez tego zaświdczenia ,a klient pójdzie do WK z moim zaświadczeniem z badania (opis zmian) i dołączy owe zaświadczenie od upr,przedsiębircy tylko z inną póżniejszą datą niż badanie techniczne?
- spytaj NWK pod którego jurysdykcją jest SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
kod PKD 50.20.A.

 

Iiiiiiiiiiiiiiiiii !!!! Zonk...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Iiiiiiiiiiiiiiiiii !!!! Zonk...

 

Psuj sprostuj jeżeli "strzeliłem zonka" oparłem się na " Jako dokument potwierdzający, iż dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym należy rozumieć dokument z którego wynika, że podmiot prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów - kod PKD 50.20.A. W szczególności może to być np. regon firmy, wyciąg z KRS zawierający klasyfikację PKD."

 

źródło: http://bip.powiatslubicki.pl/1108,,,.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko

Tez tak myślałem,tylko chciałem się upewnić.Czy przy w/w zmianie czyli demontaż kratki trzeba zmieniać masę własną pojazdu,jeżeli tak to pewnie potrzebny będzie też kwit z wagi,chociaż kratka nie waży dziesiątki kilogramów ,a auto wcześniej jako ciężarowe jest 5 miejscowe,także reszta wyposażenia bez zmian,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
kod PKD 50.20.A.

Ten kod jest już nieważny.

Obecnie musi być to kod 45.20 Z lub 45.40 Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Zgadza się klasyfikacja wg. systemu PKD - 2007.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

I tyko o to psujowi chodziło!

Tyle,że - czy jest to potrzebne diagnoście ???? Bardziej WK!

Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

 

Z jednej strony tak, ale z drugiej czy można na 100% potwierdzić, że zmiany są zgodne z prawem skoro nie wiadomo, czy przeróbki dokonał odpowiedni przedsiębiorca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

 

Akurat to jest. Bo o tym zaświadczeniu jest w PoRD. Czyli jak właściciel zrobił te zmiany sam, a Ty dasz wynik P oceniając tylko techniczne aspekty zmian, to strzelisz sobie w kolano zaświadczeniem z badania. Do tego badania musisz mieć to zaświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tyle,że - czy jest to potrzebne diagnoście ????

 

A niby skąd miałbyś wiedzieć co i jak w pojeździe zostało zmienione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Tyle,że - czy jest to potrzebne diagnoście ???? Bardziej WK!
uważam, że jest potrzebne jako tzw. RWD (i wcale nie jest to Rejestr Wydanych Dokumentów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Jaja sobie robicie?

To w końcu kto jest tym fachowcem?

Jeśli stwierdzam, że zmiany zostały dokonana zgodnie z ......

To jeszcze ktoś jest potrzebny?

A odpowiadając na pytanie - to dignosta jest tym "ktosiem" , który ma wiedzieć (do Ciebie Marek1).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Jeśli stwierdzam, Ze zmiany zostały dokonana zgodnie z ......
to możesz
Czyli jak właściciel zrobił te zmiany sam' date=' a Ty dasz wynik P oceniając tylko techniczne aspekty zmian, to strzelisz sobie w kolano zaświadczeniem z badania. Do tego badania musisz mieć to zaświadczenie.[/quote']

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.