Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

Klient kupił renault megan, w dowodzie rej. z niemiec jest sam. ciężarowy i 4 miejsca, chciałby później zmienić na osobowy i 5 miejsc. Czy będzie mógł to wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w wydziale komunikacji klientowi powiedzieli że potrzebna jest homologacja?

 

Bo nie znają przepisów :razz: Oczywiście zakładam, że chodzi o pojazd zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale jak do tej pory zmiany musi dokonać odpowiedni przedsiębiorca.

dokładnie :)

Klient kupił renault megan, w dowodzie rej. z niemiec jest sam. ciężarowy i 4 miejsca, chciałby później zmienić na osobowy i 5 miejsc. Czy będzie mógł to wykonać?

może spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie znają przepisów

Bo podpierają się starym jak świat wyrokiem .

I tak to już jest :razz: im więcej interpretacji, Dz.U. rozporządzeń, dyrektyw ,to każdy z Nas i inni będą niestety się nie znali :shock:a szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja skorzystam z tematu i spytam.

Czy robiąc zmiany z cięż. na osobowy klient musi mieć zaświadczenie uprawnionego przedsiębiorcy odnośnie wykonanych zmian(np.demontaż kratki)?

Czy mogę zrobić badanie dodatkowe/zmiany bez w/w zaświadczenia?

Co sie stanie jeżeli zrobię takie badanie bez tego zaświdczenia ,a klient pójdzie do WK z moim zaświadczeniem z badania (opis zmian) i dołączy owe zaświadczenie od upr,przedsiębircy tylko z inną póżniejszą datą niż badanie techniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmian konstrukcyjnych pojazdu może dokonać tylko warsztat, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym, który zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów - kod PKD 50.20.A.

 

Według powyższego musi posiadać posiadać zaświadczenie, że zmian (w tym przypadku - demontażu kratki) dokonał uprawniony przedsiębiorca.

 

Nie możesz wykonać badania zmian konstrukcyjnych polegających na zmianie rodzaju pojazdu bez zaświadczenia, faktury wystawionego przez uprawnionego przedsiębiorcę, który dokonał demontażu rzeczowej kratki - wg. mnie.

 

Co sie stanie jeżeli zrobię takie badanie bez tego zaświdczenia ,a klient pójdzie do WK z moim zaświadczeniem z badania (opis zmian) i dołączy owe zaświadczenie od upr,przedsiębircy tylko z inną póżniejszą datą niż badanie techniczne?
- spytaj NWK pod którego jurysdykcją jest SKP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iiiiiiiiiiiiiiiiii !!!! Zonk...

 

Psuj sprostuj jeżeli "strzeliłem zonka" oparłem się na " Jako dokument potwierdzający, iż dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym należy rozumieć dokument z którego wynika, że podmiot prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów - kod PKD 50.20.A. W szczególności może to być np. regon firmy, wyciąg z KRS zawierający klasyfikację PKD."

 

źródło: http://bip.powiatslubicki.pl/1108,,,.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myślałem,tylko chciałem się upewnić.Czy przy w/w zmianie czyli demontaż kratki trzeba zmieniać masę własną pojazdu,jeżeli tak to pewnie potrzebny będzie też kwit z wagi,chociaż kratka nie waży dziesiątki kilogramów ,a auto wcześniej jako ciężarowe jest 5 miejscowe,także reszta wyposażenia bez zmian,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyko o to psujowi chodziło!

Tyle,że - czy jest to potrzebne diagnoście ???? Bardziej WK!

Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

 

Z jednej strony tak, ale z drugiej czy można na 100% potwierdzić, że zmiany są zgodne z prawem skoro nie wiadomo, czy przeróbki dokonał odpowiedni przedsiębiorca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta ma potwierdzić poprawność przeróbek - tyle!

 

Akurat to jest. Bo o tym zaświadczeniu jest w PoRD. Czyli jak właściciel zrobił te zmiany sam, a Ty dasz wynik P oceniając tylko techniczne aspekty zmian, to strzelisz sobie w kolano zaświadczeniem z badania. Do tego badania musisz mieć to zaświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle,że - czy jest to potrzebne diagnoście ???? Bardziej WK!
uważam, że jest potrzebne jako tzw. RWD (i wcale nie jest to Rejestr Wydanych Dokumentów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaja sobie robicie?

To w końcu kto jest tym fachowcem?

Jeśli stwierdzam, że zmiany zostały dokonana zgodnie z ......

To jeszcze ktoś jest potrzebny?

A odpowiadając na pytanie - to dignosta jest tym "ktosiem" , który ma wiedzieć (do Ciebie Marek1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stwierdzam, Ze zmiany zostały dokonana zgodnie z ......
to możesz
Czyli jak właściciel zrobił te zmiany sam' date=' a Ty dasz wynik P oceniając tylko techniczne aspekty zmian, to strzelisz sobie w kolano zaświadczeniem z badania. Do tego badania musisz mieć to zaświadczenie.[/quote']
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.