Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nie ma sensu się spierać. Moim zdaniem w tym konkretnym przypadku zmiana DMC jest bezzasadna, nie wiem czy kolega Skobel podpuścił nas czy klienta chciał przeczołgać. DMC mogło zostać jakie było. Zmiany konstrukcyjne są robione w jakimś celu i cel został osiągnięty jest s. osobowy, s1=5. Dla mnie ta homo jest ważniejsza z którą pojazd został sprzedany a dostał na ciężarowy i fakturę na ciężarowy i to trafiło do WK. Producent czy przedstawiciel niech sobie miesza w DMC a diagnosta powinien trzymać się jak najdalej takich spraw.

 

Nikogo nie chciałem przeczołgać, ani podpuścić.Dla mnie pojazd, który wrócił do wersji osobowej powinien mieć dane z homologacji osobowej, a nie ciężarowej.Przeróbki dokonał salon, więc wysłałem klienta po wyjaśnienie odnośnie prawidłowości danych do Hondy.Otrzymałem od nich homologację osobową i zaświadczenie, że dane po powrocie do osobowej powinny być z homologacji osobowej.Tak więc zrobiłem i na tym zakończyłem temat tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie I etapu homologacji i pisma od Hondy.

 

Honda nie widząc przeróbek nie powinna się wypowiadać. Pierwszy etap też mnie nie interesuje, bo ja mam samochód po zmianach, a nie żaden powrót do etapu.

 

Myślą, że w tym miejscu doszliśmy do sedna sprawy.

"Najlepsze" zmiany to zmiany zgodne z technologią producenta. - z tym zgodzą się wszyscy. Psuj pracując w Hondzie ma dostęp do technologi. Ma możliwość sprawdzenia czy po zmianach pojazd powrócił do specyfikacji z I etapu homo.

Wersja ta jest jednocześnie najbezpieczniejsza dla diagnosty bo zmieniamy między homologacjami.

Pozostają nadal 2 tabliczki i klient może sobie między nimi "skakać".

Te "gorsze" zmian z którymi mamy do czynienia na co dzień to z homologowanego pojazdu robimy tak naprawdę pojazd po zmianach bez homo za co odpowiada tylko i wyłącznie diagnosta. Jeśli pojazd ma 2 homologacje i 2 tabliczki - co nie jest nigdzie zabronione to z tego korzystajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie miałem przed chwilą klienta który chce przrobić Pandę z ciężarowego na osobowy. Nie chcąc popełnić błędu (pierwsze moje takie badanie) proszę o podpowiedż jak podchodzimy do takiego tematu. Z tego co klient mi tłumaczył demontaż kratki, montaż siedzeń i pasów dokonuje firma do tego uprawniona która wystawi klientowi oświadczenie o zmianach. Moje pytanie: rozumiem że taka zmiana jest dopuszczalna, czy potrzebana jest opinia rzeczoznawcy ? Czy potrzebne jest świadectwo homologacji ? Czy pojazd będzie musiał mieć zmienioną TZ ? Co jeszcze jest potrzebne przy takim badaniu i na co zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinię rzeczoznawcy zawsze możesz mieć, takie Twoje prawo. Czy w tym przypadku będzie to zasadne? Sam musisz zdecydować, czy jesteś w stanie zweryfikować te zmiany czy też potrzepujesz opinii.

Świadectwo homologacji, do zmian konstrukcyjnych, nic Ci nie da, bo to nie producent pojazdu przerabia go, tylko właściciel a on nie jest w stanie otrzymać świadectwa homologacji na swoją przebudowę.

Jeżeli masy się zgadzają i mieszczą w granicach zmian, które dokonał klient to nie ma takiej potrzeby, chyba że są dwie tabliczki jednocześnie z dwóch etapów homologacyjnych, to wówczas powrót do pierwszego etapu może powodować zmiany mas do pierwszej tabliczki (jeżeli takowe są).

Pamiętaj o zdjęciach i weryfikacji montażu (miejsca kotwiczenia, pasy, śruby...) i na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powinien się wypowiedzieć na temat zmian jakie wprowadził II etap jak nie Honda?

 

Dążę do tego, że diagnostę za przeproszeniem g.. obchodzą zmiany II czy innego etapu. Do niego podjeżdża pojazd po zmianach konstrukcyjnych powodujących zmianę rodzaju, liczby miejsc czy masy własnej, ale nie DMC.

 

Mowa o ciężarowym i osobowym. - nie dorabiaj teorii spiskowej.

 

Czyli moje Seicento po zmianach powinno otrzymać mniejsze DMC od wersji osobowej?

 

 

Dokładnie.

Honda jako jedyny producent odstawia takie "cuda".

Demontaż kratki u nich powoduje POWRÓT do I etapu homologacji, a co za tym idzie do zmiany DMC - KPINA w biały dziań !!!!

Jednym słowem, odkręcasz 4 śrubki i zdejmujesz kratkę i wg Hondy zmienia się DMC i to w świetle prawa!!!!! :evil::evil::evil::evil:

Oczywiście do tych "cudów"przyczyniają się diagności "czarne owce". którzy "nie widzą" na BT, że na TZ są dane z I etapu, czyli dla pojazdu osobowego, bo Honda jest na tyle niekompetentna, że nawet nie kwapiła się, żeby dopilnować aby zamontowano na pojeździe właściwą TZ (z danym z II etapu dla pojazdu ciężarowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż kratki u nich powoduje POWRÓT do I etapu homologacji, a co za tym idzie do zmiany DMC - KPINA w biały dziań !!!!

 

Ja to nazywam normalnością, ty kpiną... jak zwał, tak zwał...

 

wg Hondy zmienia się DMC i to w świetle prawa!!!!!

 

I jest to podparte świadectwem homologacji z numerem VIN przedmiotowego pojazdu - to jakiś problem?

 

Oczywiście do tych "cudów"przyczyniają się diagności "czarne owce". którzy "nie widzą" na BT, że na TZ są dane z I etapu, czyli dla pojazdu osobowego,

 

To zupełnie inna kwestia, że niektórzy są ślepi. I niezgodne dane z TZ to najmniejszy problem ich ślepoty...

 

bo Honda jest na tyle niekompetentna, że nawet nie kwapiła się, żeby dopilnować aby zamontowano na pojeździe właściwą TZ (z danym z II etapu dla pojazdu ciężarowego).

 

To nie Honda montuje te tabliczki, tylko salony sprzedaży, bo tam ma sie wybór jaką wersje kupujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Ja to nazywam normalnością, ty kpiną... jak zwał, tak zwał..

Normalnością???

I to pisze diagnosta?

:lol::lol:

Odkręcenie 4 śrubek i zdemontowanie kratki, czyli zmniejszenie MW, powoduje wg Ciebie zmianę DMC?

:lol::lol:

 

I jest to podparte świadectwem homologacji z numerem VIN przedmiotowego pojazdu - to jakiś problem?

Diagnosta i Mod na forum diagnostycznym taka bzdury wypisuje?

Przykre :shock:

Pojazd kompletny zostal SKOMPLETOWANY i taki wyciąg ze świadectwa homologacji, lub COC, został wydany!!!

NIE MA ZNACZENIA co było wcześniej, pojazd został SKOMPLETOWANY na określone dane!!!!!!

Czy był to pojazd niekompletny czy kompletny te dane nie są

brane pod uwagę bo liczą się dane finalne z COC pojazdu SKOMPLETOWANEGO!!!!!

Dla Twojej wiadomości, obecnie WSZYSTKIE pojazdy skompletowane mają inne marki i modele - dodane są dane firm kompletujących.

Rozumiem, że na BT bez problemu zmienisz markę i model pojazdu na te poprzednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dla mojej wiadomości, no cóż, szkoda. :(

I nie dodane tylko przez ukośnik pisane, a to zaiste robi różnicę jak dwuczłonowe nazwisko z łącznikiem.

 

Co przykre?

 

Taaa... Pojazd został skompletowany i został zarejestrowany. A następnie poprzez kaprys został przebudowany.

 

Oto przykłady tabliczek znamionowych i przykłady pytań zadanych. Ford pozbył się kraty, a IVECO izotermy.

Co jest wiążące po takiej przebudowie?

Jaki typ, jaki wariant, jaka wersja?

Jaka nazwa, jaka marka?

Jaka kategoria homologacyjna, jaki numer świadectwa homologacji?

A papiery typu CoC, homo, wyciąg, których nie musimy na badaniu mieć, ale akuratnie mamy, coś znaczą z pierwszego etapu, czy li tylko wskazują azymut kosza na śmieci?

Poza tym jak papierów nie mamy to przecież po numerze VIN u producenta wielu rzeczy można się dowiedzieć.

Słucham, ciągu dalszego objaśniania jasnego, czy takie IVECO/JUSAM do końca będzie miało tą nazwę przypisaną. A może jest szansa, że nim zaparkuje na amen w centrozłomie, to może jak już ktoś wywalił tą madei in JUSAM zabudowę i... i wtedy co? Jak to wszystko zadziałać powinno, aby dobrze i składnie wyszło?

- Czyżby dalej JUSAM?

- Czyżby nadal numer świadectwa homo z drugiego etapu obowiązywał?

No to ja już na razie pójdę. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w sumie tylko o markę chodzi... Gorzej jak w drugim etapie zmieniają się właśnie również masy - co jest możliwe. W sumie jednoznacznej odpowiedzi brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządnie wystawionym dowodzie (a ostatnio tylko takie) mamy podaną markę... Własnie czy chodzi o producenta, czy o markę, bo z tym bywa różnie i co najmniej dziwne wychodzą kombinacje przykładowo z Mercedesem jako Dailmler-Chryslerem, a bywa, że i Dailmerchryslerem. Podobnie z Chryslerem i Jeepem. Poza tym ja już nie wiem, który Chińczyk co i kiedy pod swoją firmę wciągnął/podkupił.

 

Wracając do porządnych dowodów, to oprócz producenta/marki mamy tam również kategorię homo i numer świadectwa homo, o błahostkach wariant i wersja nie ma co na razie gadać. No ale co z tymi rubrykami [K] i [J] po zmianach. Tym bardziej, że pojazd dysponuje tabliczką znamionową z numerem homo, tym bardziej, jak już wcześniej wspomniałem, możemy mieć do tej tabliczki wyciąg ze świadectwa homo.

Tak więc takie zmiany to jednoznaczny powrót do stanu sprzed drugiego etapu homologacji, czy zmieniamy tylko rodzaj pojazdu dla przykładu na specjalny, a markę pozostawiamy bez zmian i się okazuję że JUSAM, nigdy takiego cuda nie wyprodukował.

 

A w przypadku takich dziwnych i małych ciężarowych pojazdów, które w odmianie osobowej posiadają miejsc siedzących cztery albo pięć, to po czym ocenić, że po zdemontowaniu kraty w Pandzi 5 osób zgodnie z przepisami w nadwoziu się mieści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót do pierwszego etapu - jeśli takowy był rzeczywiście - to ok.

 

Ale choćby tabliczka IVECO którą podałeś - to powrót do czego niby?? Przecież ta pierwsza tabliczka jest na pojazd niekompletny, więc do tego nie wracamy. Więc? :) A zatem logika podpowiada, żeby zlikwidować to co było w drugim etapie, ale w zamian... w zamian też nic nie ma.

 

A markami/modelami mamy i krajowe kwiatki. Maluch powiedzmy... Jak powinien mieć poprawnie zapisana markę i model? A Polonez TRUCK?? Oj można by mnożyć :)

 

A już jak na pożarniczym "starze" wpiszemy, że to jednak JELCZ wg DR to większość i tak powie, że źle 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo liczą się dane finalne z COC pojazdu SKOMPLETOWANEGO!!!!!

 

Oba świadectwa są dla pojazdów kompletnych.

 

Dla Twojej wiadomości, obecnie WSZYSTKIE pojazdy skompletowane mają inne marki i modele - dodane są dane firm kompletujących.

 

Nie, nie wszystkie. To tak dla Twojej wiadomości. Nadal są Hondy ciężarowe z homo PL, nadal są Fiaty Ducato z zabudową bodajże APP, i nikt im marek nie zmienia.

 

Odkręcenie 4 śrubek i zdemontowanie kratki, czyli zmniejszenie MW, powoduje wg Ciebie zmianę DMC?

 

Zmianę DMC powoduje powrót do pierwszego etapu homologacji a nie odkręcenie czterech śrubek. Nie doczytałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba świadectwa są dla pojazdów kompletnych.

 

No tu jest problem - on generalnie dotyczy tych pseudo ciężarówek - czyli osobowych z kratką, gdzie wiadomo, że w grę nie wchodzi żadna zabudowa, ani nic takiego, a zmiana DMC była tylko zabiegiem administracyjnym pod pewien wzór... Sprawa prawdziwych ciężarówek pod zabudowę to nieco inny temat i tu bym sprawy nie generalizował dla obu przypadków.

 

nadal są Fiaty Ducato z zabudową bodajże APP, i nikt im marek nie zmienia.

 

Jak masz jakiś skan to wrzuć - dla mnie to trochę nierealne. Każda krajowa zabudowa będzie zmieniała markę - chociażby na FIAT AUTO POLAND. Inna sprawa, że jak ktoś rejestrował w WK "z ręki" to się to pomijało. Dopiero czasy "sztywnego" pobierania danych z katalogu ITS trochę to uregulowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Land Rover N1G, demontaż kratki, zmiana na osobowy bez nadania nowej kategorii pojazdu, zastępcza TZ. Polska homologacja i O1=3500kg oraz F1=3250kg, czy przy zmianie rodzaju pojazdu i bez nadania M1G (czekam na odpowiedź od importera), mogę wykonać zmiany i jednocześnie nie grzebać przy O1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, adamos napisał:

bez nadania M1G (czekam na odpowiedź od importera)

Moim zdaniem nie możesz nadawać nowej kategorii po zmianach.

8 minut temu, adamos napisał:

jednocześnie nie grzebać przy O1?

A dlaczego miałbyś zmieniać wartość określoną przez producenta i nie limitowaną przepisami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez brak oryginalnej TZ i przy zmianie konstrukcyjnej zniknie kat.pojazdu i pewność, że te dane były ustalone na podstawie homologacji. Teoretycznie nic nie chce zmieniać, a raczej nie przysporzyć klientowi problemów w razie badań na innej SKP. Oczywiście fizycznie widać, że to pojazd terenowy :)

 

Pytanie kolejne, czy jeśli importer potwierdzi, że pojazd opuścił fabrykę jako M1G to czy mógłbym takową kat. podać zaświadczeniu po zmianach?

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adamos napisał:

Przez brak oryginalnej TZ i przy zmianie konstrukcyjnej zniknie kat.pojazdu i pewność, że te dane były ustalone na podstawie homologacji.

Ale masz jakąś podstawę żeby podważać te dane? Land Rovery o ile pamiętam katalogowo miały O.1 równe 3500 kg.

4 minuty temu, adamos napisał:

zy jeśli importer potwierdzi, że pojazd opuścił fabrykę jako M1G to czy mógłbym takową kat. podać zaświadczeniu po zmianach?

Moim zdaniem nie, bo to pojazd po zmianach konstrukcyjnych, a nie "powrót" do pierwotnych danych.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Szkoda, że zgubiła się TZ, zawsze to jakieś potwierdzenie danych w DR, przy zmianach jednak wszystko zniknie, ale w razie W oczywiście producent potwierdzi te parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w temacie ale tak sobie czytam i nie chce otwierać nowego wątku. Co oznacza literka "G" na końcu oznaczenia kategorii homologacji? np. M1G, N1G. Dopiero się uczę i chyba mi to gdzieś umknęło a nie mogę nigdzie o tym znaleźć. 

Edytowane przez kornel9797
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.