Skocz do zawartości

Auto dostawcze DMC 3500 i uciągiem na haku 3500


gomez

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze ale w tym samym rozporządzeniu można wyczytać:

Cytat:

"Również, na mocy samego rozporządzenia (WE) nr 561/2006, obowiązkowi rejestracji aktywności kierowcy nie podlegają przewozy wykonywane:

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy; "

A w tym przypadku jeżeli wożę na zawody moje i brata auto nie robię tego zarobkowo :D:cool:

Potwierdzcie czy dobrze rozumuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz:

na mocy samego rozporządzenia (WE) nr 561/2006, obowiązkowi rejestracji aktywności kierowcy nie podlegają przewozy wykonywane:

 

pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km;

pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nie przekraczającej 40 km/h;

pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;

pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niehandlowym przewozie pomocy humanitarnej;

pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;

pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;

pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy;

http://www.gitd.gov.pl/content/tachografy-czas-pracy-kierowcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a czemu nie można?? Możesz, tylko hamulec musi być odpowiedni.

W myśl wypowiedzi kolegi BLAKOP postanowiłem zgłębić temat przeróbki układu hamulcowego z mechanicznego (nalazdowego) na hamulec elektrohydrauliczny (elektryczny) lub pneumatyczny ::claus

Jest to pewne wyjście z mojej sytuacji, które oszczędzi mi kosztów i czasu związanego ze zdobyciem uprawnień C i C+E.

Czy ktoś z Was orientuje się może czy ktoś w Polsce dokonuje takich konwersji???

Czy jest konieczność późniejszego (po montażu) "zalegalizowania" innego niż oryginalny układu hamulcowego i ewentualnie jak wygląda taki proces???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie jest proste. Wystarczy zakupić do ciągnięcia pojazd 4x4 który ma na haku 3.5 t. Takich jest sporo w przedziale cenowym w pełnym zakresie.

Inna sprawa to ta wasza przyczepa czy ona na pewno waży 800 kg, bo z tego co wiem to przyczepa z obrotnica to i może 1.5 t ważyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie jest proste. Wystarczy zakupić do ciągnięcia pojazd 4x4 który ma na haku 3.5 t.

 

Nie tak łatwo. Nie zapominaj, że:

 

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

Takie terenówki często mają DMC poniżej 3 ton, a to zdecydowanie za mało.

 

Ponadto ważny jest też warunek:

 

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

 

Czyli terenówka nie rozwiązuje sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego rejestrujecie te pojazdy na 3.5 t na haku?

 

Bo tak są homologowane (taki mają konstrukcyjny uciąg), ale trzeba pamiętać o innych warunkach obowiązujących w Polsce (masy rzeczywiste oraz rodzaj hamulców w przyczepie w zależności od DMC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa to ta wasza przyczepa czy ona na pewno waży 800 kg, bo z tego co wiem to przyczepa z obrotnica to i może 1.5 t ważyć

Tak, masa własna z dowodu to 820 kg. Postaram się wrzucić jej zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masa własna z dowodu to 820 kg.

 

My Cię bardziej pytamy ile ona faktycznie waży - bo papier to wszystko przyjmie... Podjedź sobie sam dla siebie gdzieś na wagę i sprawdź... Bo jak będziesz bazował tylko na tym co w papierach to jak w razie ewentualnej kontroli ktoś jednak postanowi Cię zważyć, to się zdziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

q2a5.jpgUploaded with ImageShack.com

 

[ Dodano: 08-07-2013, 11:47 ]

Tak, masa własna z dowodu to 820 kg.

 

My Cię bardziej pytamy ile ona faktycznie waży - bo papier to wszystko przyjmie... Podjedź sobie sam dla siebie gdzieś na wagę i sprawdź... Bo jak będziesz bazował tylko na tym co w papierach to jak w razie ewentualnej kontroli ktoś jednak postanowi Cię zważyć, to się zdziwisz.

Masz szczerą rację :) oczywiście planuję tak zrobić tj. wjechać na wagę pierw pustą lawetą, potem zapakowaną w nasze rajdówki, a na koniec cały zestaw i sam holownik. Wtedy będę miał dokładną wiedzę na temat tego jaki ciężar jest całego zestawu i poszczególnych jego części.

 

[ Dodano: 08-07-2013, 11:51 ]

ojnr.jpgUploaded with ImageShack.com

 

[ Dodano: 08-07-2013, 12:04 ]

Ps. rozmawiałem w piątek z inspektorem ITD bo stwierdziłem że najlepiej uzyskać informację u źródła i tak:

przy kategorii B+E obowiązuje następująca zasada:

1. Masa RZECZYWISTA holownik + laweta nie może być większa jak 7000 kg,

2. Masa RZECZYWISTA przyczepy (bez względu jaki hamulec) nie może przekroczyć masy RZECZYWISTEJ holownika,

3. Oczywiście uciąg na haku z dowodu musi być zgodny z masą rzeczywistą przyczepy,

4. Urządzenie sprzęgające musi być właściwe dla ciągniętej przyczepy.

I najważniejsze bez udowodnienia przez ITD przeładowania pojazdu (ważenie na miejscu) nie można ukarać kierowcy. Jeżeli inspektor będzie chciał nałożyć karę bez udowodnienia przeładowania można odmówić przyjęcia kary lub odwołać się do sądu od nałożonej kary co zawsze kończy się naszą wygraną bo nie ma dowodu że zestaw przekraczał którąś z mas.

Nawet jak będzie niezgodność mas to kara wynosi 500 pln bez punktów.

Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Masa RZECZYWISTA przyczepy (bez względu jaki hamulec) nie może przekroczyć masy RZECZYWISTEJ holownika,

 

to dotyczy przyczepy która ma "własny" hamulec. "Własny" - chodzi mi o nie najazdowy, bo przy najazdowym to holownik musi ważyć 1,33 przyczepy (masy rzeczywiste)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie zaznaczyłem jakim zestawem będę jeździł i na tym konkretnym przykładzie otrzymałem cytowaną powyżej odpowiedz.

Kazał mi się w razie czego powoływać na art 62 rozporządzenia o ruchu drogowym w którym pisze się tylko o tym co zacytowałem powyżej.

 

[ Dodano: 08-07-2013, 12:58 ]

Dziwny jest ten zapis o 1,33 ponieważ nie spotkałem się jeszcze z holownikiem do 3500 z hamulcem innym jak najazdowy, więc uważam że jest to martwy zapis który nie ma zastosowania w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to martwy zapis który nie ma zastosowania w rzeczywistości.
Ten przepis ma jak najbardziej zastosowanie w rzeczywistości. To, że Policja podczas kontroli tego nie wychwyci, to nie znaczy, że w razie (nie daj Boże) wypadku, biegły sądowy tego nie zauważy. A tu już odpowiedzialność ciąży na kierującym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mnie nie zrozumiałeś :) Chodzi mi o to, że nie widziałem jeszcze nigdy pojazdu o dmc do 3500 kg który miał by możliwość podłączenia przyczepy z innym hamulcem niż najazdowy. Stąd twierdzę że jest to zapis martwy. Oczywiście w przypadku aut na kat C jak najbardziej, ale na B to naprawdę nigdy w życiu nie widziałem.

Więc po co taki przepis skoro nie ma on zastosowania w życiu codziennym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po co taki przepis skoro nie ma on zastosowania w życiu codziennym???

 

Jak nie ma jak ma? Czyli chcesz ciągnąć 3500 kg to miej odpowiedni hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was widział kiedyś auto do 3500 z hamulcem uruchamianym z kabiny kierowcy???

ja widziałem i pewnie niejeden z tubylców,

ciągniki siodłowe o DMC 3500 mają pneumatyczny system uruchamiania hamulców naczepy a co się wiąże również mogą sterować hamulcami przyczepy,

w całym tym ustrojstwie najdroższym jest zawór sterujący,

kiedyś jak się tym interesowałem (lata temu) to widziałem urządzenie domontowane do pedału hamulca (Niemiecki wynalazek),

nie było zbyt wiele ciężarówek które miały hamulce hydrauliczne z nadciśnieniowym wspomaganiem oraz możliwością sterowania hamulcami przyczepy - co się rozumie że nie taki to pryszcz zaadaptować do przykładowego IVECO Dailly

w przyczepie zamontować pneumatyczny układ uruchamiania hamulców nie jest zbyt trudno aczkolwiek aby był sprawny wyregulowanie ciśnień zabiera trochę czasu i trzeba być cierpliwym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was widział kiedyś auto do 3500 z hamulcem uruchamianym z kabiny kierowcy???

 

Są przyczepy z hamulcami elektrohydraulicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są , całkiem sprawne , system hamerycki, niestety EU broni się przed tym rękoma i nogami, nie wierzę że w Polsce jest ktoś kto to ogarnie , chyba że tam przy tym pracował,

tak apropo to systemy zawieszeń , hamulców oraz uszczelnienia łożysk stosowane w hameryce i w Australii są genialnie proste i skuteczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.