Skocz do zawartości

Światła dzienne DRL plus pozycyjne


Nix2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy światła dzienne DRL ( dodatkowe-ledowe) świecące razem z pozycyjnymi są w zgodzie z prawem? Oczywiście mają wybitą homologację i zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu i gasną przy włączeniu świateł mijania lub drogowych, ale czy te pozycyjne ( wszystkie pozycyjne, tył także) mogą z nimi świecić ?

 

Pytam o taką konfigurację, bo w moim aucie( Hyundai Tucson) nie mogę w żaden sposób zamontować dodatkowych świateł DRL tak aby świeciły bez pozycyjnych a to za sprawą fabrycznego układu światła mijania/DRL którego ani ja ani auto-elektrycy, ani ASO nie potrafią dezaktywować... dlatego taka "kombinacja"

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Nix2

    12

  • Psuj

    10

  • Paprock

    8

  • biker100

    6

Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm. Światła do jazdy dziennej kolumna 14 połączenie elektryczne - 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej45)

 

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

 

Jeżeli auto było zarejestrowane do 31 grudnia 2009 r. mogą być włączone jednocześnie ze światłami do jazdy dziennej tylko tylne światła pozycyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zatem światła DRL + pozycyjne przednie są niezgodne z prawem... a tak praktycznie można być za to ukaranym, ewentualnie stracić DR ? Czy też niezgodność jest nieznaczna i raczej "ujdzie" ? Bo same światła DRL byłyby porządne, mocno świecące i mające niekwestionowaną homologację, załączane automatycznie itd. wszystko zgodnie z przepisami prócz tych nieszczęsnych pozycyjnych... a nie mogę ich zainstalować tak, żeby świeciły bez pozycyjnych ( auto rejestrowane przed 2009r). Tzn. nikt nie potrafi ich tak zainstalować, a uderzałem już w wielu miejscach...

 

Teraz mam dylemat: montować te DRL czy zupełnie sobie darować...

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie mogę ich zainstalować tak, żeby świeciły bez pozycyjnych ( auto rejestrowane przed 2009r). Tzn. nikt nie potrafi ich tak zainstalować, a uderzałem już w wielu miejscach...

 

To kiepsko trafiałeś. To jest banalnie proste.

 

Ot choćby tak

 

schemat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. nikt nie potrafi ich tak zainstalować, a uderzałem już w wielu miejscach...

to nie znają takiego schematu ...

potrzebny jeden przekaźnik i trochę kabla :lol:

włączenie pozycji (następnie mijania/drogowe) wyłącza dzienne

sygnał świetlny działa normalnie

schemat.jpg.75c6983539048bcd219cd90b6455ff3f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho ho Panowie!

 

Ja mam automat świateł dziennych Hyundaia, on włącza światła mijania jako dzienne( wynalazek rodem z Danii, stąd jest auto). I konia z rzędem temu kto potrafi go dezaktywować. Auto to Hyundai Tucson rok 2005 CRDI 2.0l. to jest to samo elektrycznie/mechanicznie co Kia Sportage II generacji.

 

Tak więc "instalacja" polega tu primo na odinstalowaniu automatu Hyundaia.

 

Myślałem że serwis-ASO to zrobi... gdzie tam !!!!! W ogóle słyszeć nie chcą... bo co ? Bo NIE DA SIĘ panie- tak usłyszałem w dwóch serwisach w lubuskim.

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, pytam i tam i tu i wertuję setki postów... w tej chwili niestety rezultat jest tylko taki, że mam świecącą się kontrolkę CHECK, a to przez eksperymenty z wrednym fabrycznym modułem DRL Hyundaia.

 

Owszem, można po prostu wyjąć bezpiecznik od modułu DRL i wtedy niby wszystsko gra, ale znika podświetlenie deski rozdzielczej, a to wieczorową porą jest nie do przyjęcia...

 

Dzięki za linka, ale chyba niestety to nie pomoże bo ten moduł komunikuje się z Bóg wie czym... dodatkowo załącza też szeregowy rezystor w obwodzie świateł mijania.

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam automat świateł dziennych Hyundaia, on włącza światła mijania jako dzienne

 

W Hyundaiu jest to włączane i wyłączane z poziomu programowania sterownika, chyba, że masz "dołożony" sterownik na CAN-ie, wtedy wystarczy go znaleźć i wypiąć.

 

tak usłyszałem w dwóch serwisach w lubuskim.

 

To gdzie byłeś? Bo Twoja lokalizacja wyskakuje mi w wielkopolsce a nie w lubuskim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hyundaiu jest to włączane i wyłączane z poziomu programowania sterownika,

 

Już wprowadzam doprecyzowanie... zasięgnąłem info.

 

NIE DA SIĘ

 

Połowiczna prawda. Rzeczywiście NIE DA się go wyłączyć, myliłem się w tym co napisałem wcześniej. Jest on na amen zaprogramowany w sterowniku silnika i już.

 

Myślałem że serwis-ASO to zrobi... gdzie tam !!!!! W ogóle słyszeć nie chcą... bo co ?

 

Ale serwis to zrobi. Jest dostępny moduł którym "oszukuje" się ten system. Wymaga to wpięcia w instalację ok 20 kabli, praktycznie przecina się kable każdego światła mijania i pozycyjnego. Ale jest to do zrobienia. Te moduły są dostępne w serwisach i podobno nie są drogie.

 

Jeszcze raz sorki za wprowadzenie w błąd, Tucson jest faktycznie pod tym względem wynalazkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie byłeś?
Psuj z tego co czytałem na innym forum gdzie kolega Nix szukał już pomocy to były to tylko wykonane telefony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że serwis-ASO to zrobi... gdzie tam !!!!! W ogóle słyszeć nie chcą... bo co ? Bo NIE DA SIĘ panie- tak usłyszałem w dwóch serwisach w lubuskim.

 

Ale jednak kłamczuszek jesteś... :evil:

 

Już wiem gdzie dzwoniłeś... :evil::evil:

 

Ten moduł jest dostępny razem z ledami i kosztuje 520 zł (ten tańszy, bo jest też droższy) i możesz go kupić jak przyjedziesz i sprawdzą czy na pewno pasuje do Twojego auta.

 

Taką odpowiedź dostałeś z serwisu. Czemu więc ściemniasz, że powiedzieli, że się nie da???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że serwis-ASO to zrobi... gdzie tam !!!!! W ogóle słyszeć nie chcą... bo co ? Bo NIE DA SIĘ panie- tak usłyszałem w dwóch serwisach w lubuskim.

 

Ale jednak kłamczuszek jesteś... :evil:

 

Już wiem gdzie dzwoniłeś... :evil::evil:

 

Ten moduł jest dostępny razem z ledami i kosztuje 520 zł (ten tańszy, bo jest też droższy) i możesz go kupić jak przyjedziesz i sprawdzą czy na pewno pasuje do Twojego auta.

 

Taką odpowiedź dostałeś z serwisu. Czemu więc ściemniasz, że powiedzieli, że się nie da???????

 

Primo: Moja lokalizacja to lubuskie, tak jak w profilu.

 

Secundo: Nie będę siał zakamuflowanej reklamy ani antyreklamy co do ASO( choć miałbym chęć na antyreklmę), mimo że ich odpowiedź na pytanie czy podłączą mi światła Philips Daylight 4 była NEGATYWNA. Światła mam zainstalowane, chodzi tylko o podłączenie.

 

Tertio: Jaki moduł jest dostępny i z jakimi ledami? I czym jest te 520zł, jest ceną za zakup czy montaż ledów czy modułu ??? I gdzie to jest ?

 

Tak się sprawy mają.

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo że ich odpowiedź na pytanie czy podłączą mi światła Philips Daylight 4 była NEGATYWNA. Światła mam zainstalowane, chodzi tylko o podłączenie.

 

Nie podłączą Ci ich, bo nie ma do nich specjalistycznego modułu. Taką odpowiedź uzyskałeś. Trzeba było najpierw zasięgnąć informacji a nie wydawać pieniądze, a teraz masz pretensje do ludzi, że źle kupiłeś...

 

Jaki moduł jest dostępny i z jakimi ledami?

 

Moduł który "oszuka" oryginalny sterownik, z jakimi ledami - nie dociekałem, mają jakieś dwa rodzaje.

 

I czym jest te 520zł, jest ceną za zakup czy montaż ledów czy modułu ???

 

Cena świateł z modułem, nie pytałem czy netto czy brutto. Bez montażu.

 

I gdzie to jest ?

 

Tam gdzie dzwoniłeś :D i rozmawiałem z osobą z którą Ty rozmawiałeś. W Gorzowie.

 

Więc niestety, ale twierdzę, że całej prawdy nie powiedziałeś. Tylko ta wygodną dla Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie podłączą Ci ich, bo nie ma do nich specjalistycznego modułu. Taką odpowiedź uzyskałeś. Trzeba było najpierw zasięgnąć informacji a nie wydawać pieniądze, a teraz masz pretensje do ludzi, że źle kupiłeś...

 

Kupiłem dobrze, to dobre, niezawodne światła, nie podłączą mi ich bo im się nie chce. Zresztą podłączenie samych świateł DRL jest zawsze takie same- zasilanie i zwykle jeden kabelek do sterownika, mniej lub bardziej zaawansowanego. Koledzy wyżej pisali i pokazywali jakie to proste i to prawda. A jaką odpowiedź uzyskałem pisałem wyżej, Ty jednak wiesz lepiej - czyżbyś działał w tajnych służbach i podsłuchiwał rozmowy ::D

 

Nie wiem o co chodzi z pretensjami, w ogóle nic o tym nie wiem.

 

A podawanie "rozwiązania" czyli tego że istnieje moduł odłączający moduł i led DRL za 520 zł bez montażu jest co najmniej niepoważne, skoro trzeba wszystkie praktycznie kabelki przecinać- tu piję do serwisu, nie do Ciebie. Tak w ogóle ponieważ pociągnąłeś mnie nieco z język to powiem że rozmawiając z ASO miałem wrażenie że jestem dalej w świetlanej, nieodżałowanej ( i nierozliczonej) epoce władzy ludowej.

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.

Jeżeli auto było zarejestrowane do 31 grudnia 2009 r. mogą być włączone jednocześnie ze światłami do jazdy dziennej tylko tylne światła pozycyjne.

W zupełności się z tym nie zgadzam. Ten sam dziennik wspomina:

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie;

W pojeździe zarejestrowanym przed 2009 mogą być włączone jednocześnie światła pozycyjne (przednie i tylne), oraz światła do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojeździe zarejestrowanym przed 2009 mogą być włączone jednocześnie światła pozycyjne (przednie i tylne), oraz światła do jazdy dziennej.

 

grzegorz70 mowa jest tylko o tylnych światłach pozycyjnych

 

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej45)

 

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

 

Jeżeli nie ma świateł do jazdy dziennej zgoda, że ma zastosowanie:

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie;

Bynajmniej ja to tak rozumiem, jeżeli się mylę poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podłączą mi ich bo im się nie chce.

 

A co Ci da ich podłączenie bez wyłączenia oryginalnych dziennych???? A tego bez tego modułu się nie da zrobić. Sterownik świateł jest zaprogramowany w sterowniku silnika. A nieudolne dłubanki się kończą tak:

 

w tej chwili niestety rezultat jest tylko taki, że mam świecącą się kontrolkę CHECK, a to przez eksperymenty z wrednym fabrycznym modułem DRL Hyundaia.

 

Jak sobie kupisz lewe ksenony to też będziesz miał pretensje, że serwis Ci tego nie zamontuje i podłączy? Chwała im za to, że postąpili zgodnie z prawem.

 

Ty jednak wiesz lepiej - czyżbyś działał w tajnych służbach i podsłuchiwał rozmowy ::D

 

Nie, mam do tego serwisu trzy rzuty beretem... i do nich zadzwoniłem, bo ich znam :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ci da ich podłączenie bez wyłączenia oryginalnych dziennych???? A tego bez tego modułu się nie da zrobić. Sterownik świateł jest zaprogramowany w sterowniku silnika. A nieudolne dłubanki się kończą tak:

 

Nie, sterownik świateł DRL( tak to się nazywa) to oddzielny moduł zlokalizowany w komorze silnikowej przy prawym podszybiu, na rysunku jest to nr

95830B , natomiast symbolem części wg. Hyundai i Kia jest 958001F100.

 

http://koreacat.ru/images/kia/KEURPFQ0/9195211.png

 

Jak wyżej pisałem ( i inni też) światła LED DRL są banalnie proste do podłączenia, oczywiście chodziło mi o sfinalizowanie poprawnie dizałającej całości, gdzie całość odnosi się głównie do wyłącznia automatu DRL Hyundaia.

 

Dlaczego zakładasz że "nieudolne" ? To że na razie walczę dalej nie oznacza, że robię to nieudolnie, no nie ?

Jak sobie kupisz lewe ksenony to też będziesz miał pretensje, że serwis Ci tego nie zamontuje i podłączy? Chwała im za to, że postąpili zgodnie z prawem.

 

Wolne żarty ::D

 

Nic co mam zamontowane, lub będzie zamontowane nie jest lewe!

 

Powtórzę, że nic nie wiem o pretensjach do kogokolwiek, aczkolwiek w mojej ocenie ( i tutaj tylko mojej) serwis podchodzi do sprawy "olewając" problem i klienta.

Jak już robimy takie OT... też prowadzę serwis w branży technicznej- jednak jak czegoś nie potrafię lub nie jestem w stanie zrobić przedstawiam sprawę jasno mówic tak

"-bardzo mi przykro ale nie mogę pomóc, etc. etc. ale mogę dać namiar do firmy xxxxx która być może problem rozwiąże... szkoda że nie nagrałem rozmowy z aso, bo wtedy miałbyś Kolego dowód...

Faktycznie, Chwała im !!!

Nie, mam do tego serwisu trzy rzuty beretem... i do nich zadzwoniłem, bo ich znam :evil::evil::evil:

 

To znasz ich z tej "lepszej strony"... ja zaś może nie miałem szczęścia ???

 

To mam prośbę- zadzwoń jak możesz raz jeszcze i zapytaj konkretnie - czy i za ile zamontują LED DRL - konkretnie jaki model, w taki sposób żeby wszystko było zgodne co do joty z obowiązującymi przepisami a więc z dezaktywacją modułu Hyundaia. Montaż "na gotowo".

 

pzdr Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik świateł DRL( tak to się nazywa) to oddzielny moduł zlokalizowany w komorze silnikowej przy prawym podszybiu, na rysunku jest to nr

 

95830B , natomiast symbolem części wg. Hyundai i Kia jest 958001F100.

 

Z moich informacji wynika, że w Tucsonie jest to funkcja na stałe zaprogramowana w sterowniku silnika.

 

zadzwoń jak możesz raz jeszcze i zapytaj konkretnie - czy i za ile zamontują LED DRL - konkretnie jaki model, w taki sposób żeby wszystko było zgodne co do joty z obowiązującymi przepisami a więc z dezaktywacją modułu Hyundaia. Montaż "na gotowo".

 

Jutro się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości- chodzi o Hyundai Tucson 2.0l CRDI/113KM, rok 2005,

nr VIN KMHJN81VP5U095051

 

Z tego co się dowiedziałem są także Tucsony bez modułów DRL, wtedy nie włączają z automatu świateł "dziennych"

 

pzdr! Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się dowiem.

 

Dzisiaj pofatygowałem się osobiście. Zawsze to inaczej niż przez telefon. Gadałem i z kierownikiem serwisu i z ich elektrykiem.

 

1. Nie spotkali się z Tucsonem który miałby inny oryginalny włącznik świateł niż ten kodowany w sterowniku, ani z takim bez automatu (chyba, że ktoś sobie już takim modułem je odłączył).

2. Nie można go wyłączyć.

3. Ten sam system jest w IX35

4. Nie ma świateł dziennych LED (a przynajmniej nie spotkali się) dedykowanych do Tucsona. (to co Ci podawałem to ledy dedykowane do IX35, z ramką i modułem rozłączającym oryginalną instalację)

5. Światła LED dedykowane do IX 35 z tym modułem kosztują 550 zł brutto

6. Nie jest dostępny sam moduł, trzeba by kupić takie światła i z pudełka go wyjąć.

7. Podłączenie tego modułu do Tucsona (jeśli się da - dlatego trzeba przyjechać autem) i podłączenie Twoich świateł LED - 440 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.