Skocz do zawartości

Mercedes 124 - wymiana silnika


Broker

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście uważam że fotografowanie silnika to lekka nadgorliwość

 

A udokumentowanie poprawności zamontowania tego silnika to też nadgorliwość?karoserii )

 

Psuj nie pisałem o tym że nadgorliwością jest to co piszesz tylko sama fotografia, przecież wiadomo że jako diagnosta mam obowiązek sprawdzenia rzetelnego i uczciwego , poprawność i kompletność montażu , za to osobiście odpowiadam przecież uwiarygodniając to swoją pieczątko z uprawnieniami tak. Po co ten nerwy :-D

 

[ Dodano: 19-07-2013, 09:01 ]

A ciekawe ile razy zrobiliście OBT nie wiedząc o tym że silnik był wymieniony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piszesz, że na h... urzędnikowi te zdjęcia... Tak jakby te zdjęcia go interesowały. Tak przepis każe i tyle. To po co takie teksty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pojazdy mają różne naciski osi. Również skrzynia jest inna. Zmieniłeś te naciski? (Dmc de facto tym samym też jest inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pojazdy mają różne naciski osi. Również skrzynia jest inna. Zmieniłeś te naciski? (Dmc de facto tym samym też jest inne)
Zrobiłem tak jak ma być :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmieniłeś te naciski i DMC. Rozumiem. A WK się nie czepiało? Pozmieniało to wszystko w DR??

Zmiana DMC wywołuje zawsze wiele emocji, a tu proszę jak łatwo można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz mnie.

 

Mamy niby ten sam samochód - załóżmy golfa z silnikiem diesla 2,0 i benzynowy 1,4.

Czyli zasadniczo - jak sam głosisz - w granicach tego, co w aucie występuje (jest ) homologowane można sobie zmieniać podzespoły.

Tylko właśnie - te silniki to dwie różne konstrukcje, o różnych masach i sposobie przeniesienia napędu. Tym samym tak naprawdę DMC pojazdu z silnikiem 1,4 i2,0 będzie całkowicie inne (często kilkadziesiąt kg), a tym samym auta mają inne naciski osi.

 

Pytanie co z mi parametrami przy przekładce silnika?? Innymi słowy - jak z golfa 1,4benzyna, zrobisz 2,0D, ale pozostawisz mu masy i naciski z benzynówki to dopuszczasz do ruchu auto, które de facto w takiej konfiguracji z takimi parametrami nigdy nie było konfigurowane. Pewnie - jak mówimy o zjechaniu z parametrami w dół to inna rozmowa, ale jak wstawiamy coś "mocniejszego" w słabsze nadwozie??

 

Rozumiecie o co mi chodzi? To nie do końca tak IMHO, że jak dany silnik w ogóle występował w danym modelu, to już bez przeszkód można to przekładać, bo oba modele tak naprawdę mogę się różnić relatywnie sporo co do DMC, nacisków itd... (np. O1 i O2) Opisany przypadek jeepa xj silnikiem 2,0 i 4,0 jest takim przykładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomińmy na tym etapie dyskusji sprawność układu hamulcowego i zawieszenia i skupmy się na masach.

 

 

 

Pytanie co z mi parametrami przy przekładce silnika??

 

Zgodnie z prawem, DMc po zmianach nie może być większe (a co za tym idzie i naciski). Więc niestety wzrost masy własnej będzie kosztem ładowności.

 

To nie do końca tak IMHO, że jak dany silnik w ogóle występował w danym modelu, to już bez przeszkód można to przekładać, bo oba modele tak naprawdę mogę się różnić relatywnie sporo co do DMC, nacisków itd...

 

Oczywiście, że fabrycznie się różnią. Ale "montaż" silnika jest pasujący (zazwyczaj), czyli nie musisz stosować żadnych udziwnień, żeby je zamienić. A to, że silnik będzie cięższy i zamiast 5 osób będą mogły jeździć 4 to już problem klienta a nie mój.

Jeżeli zmienią się u nas przepisy, że po takiej zmianie "wyciągnę" sobie parametry od "nowej" wersji i zostanie to przyjęte w wydziale to tak będę robił. Na dzień dzisiejszy taka zmiana nie może zwiększyć DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było kilka zawirowań przy okazji ustalania danych tego wynalazku, ale DMC i naciski zostawiłem w spokoju. A to z tej prostej przyczyny, że znalazłem różne dane dla tych motorów i częściowo pokryły się one z tym co miałem w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy taka zmiana nie może zwiększyć DMC.

 

A być może powinna. A skoro nie może to być może sama w sobie nie powinna być dopuszczalna??

Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje).

 

Nie neguję takich zmian, ale zauważcie, że nawet tak proste zmiany jakby się wydawało mogą jak widzicie prowadzić do pewnych "niespodzianek". I tylko o to mi chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje).

Zgadza się i co do tego nie ma żadnych watpliwości. Inna sprawa, to to, że bardzo często pojazdy danego modelu mają taką samą ładowność a DMC konkretnego warjantu jest określane jako suma jego masy własnej powiększona o ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiększona o ładowność

 

A więc czy zasadne jest jej zmniejszanie?

Przy tym jeepie na pewno bym wnosił o zwiększenie O1. Między 2.0 a 4.0 będzie z tona różnicy na haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc czy zasadne jest jej zmniejszanie?

Z praktycznego punktu widzenia jak najbardziej, bo zamontowaniu cięższej jednostki napędowej o 70 kg może z pojazdu ubyć jedno miejsce; natomiast z formalnego punktu widzenia zmiana (zwiększenie)DMC jest kwestją nieco problematyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A być może powinna.

 

Absolutnie się z Tobą zgadzam. (choć żona jak jej to powiedziałem, to stwierdziła, że jestem chory, albo mam depresję...)

 

Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje).

 

Ale niestety nasze prawo tego nie przewiduje i tu jest zonk.

 

zamontowaniu cięższej jednostki napędowej o 70 kg może z pojazdu ubyć jedno miejsce;

 

Może, ale nie musi. Zależy ile jest "zapasu" na bagaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety nasze prawo tego nie przewiduje i tu jest zonk.

 

Może więc i nie przewiduje wymiany samego silnika? :)

 

choć żona jak jej to powiedziałem, to stwierdziła, że jestem chory, albo mam depresję

 

A widzisz - a jak ja Ci mówiłem, to nie chciałeś słuchać!! :evil:

Swoją drogą... Jak Ty w domu z taką tematyką wyjeżdżasz to co się dziwić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.