Skocz do zawartości

Zdławienie motocykla do 35kW


Filomat

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

niestety jestem zielony w tych sprawach. Co zmieniło się z nowymi przepisami 22.06 ?

Posiadam homologowaną blokadę z wystawionym orzeczeniem na numer identyfikacyjny pojazdu (czyli nie potrzeba żadnej hamownii). Czy mogę samemu zamontować tę blokadę i udać się na dodatkowe badanie techniczne? Potrzebny jest warsztat motocyklowy, a może nawet jakiś specjalny serwis? Czy podbiją mi jak dotychczas w każdej okręgowej stacji, czy muszę podróżować z motocyklem po Polsce i szukać upoważnionej stacji kontroli pojazdów ?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według nowych przepisów od dnia 19.01 powstało prawo jazdy kat. A2. Posiadając takie, można kierować motocyklem o mocy do 35kW. Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW.

Tzn. chcę założyć blokadę do motocykla np. 50kW, aby miał tylko 35kW. Przed zmianą z 22.06 wystarczyło mieć homologowaną blokade lub zwykłą i mieć wykaz z hamownii i od rzeczoznawcy, udać się na badanie technicze i do urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany przepisów wprowadzone 22.06 nie mają żadnego wpływu na możliwość zmian w pojeździe - to zostaje jak dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW.

podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane

 

bo w tej chwili to jest "radosna twórczość ... " :evil:

 

a może prościej kupić moto z odpowiednią mocą do posiadanej kategorii PJ :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane

 

Definicja kategorii z ustawy o kierujących pojazdami:

 

3) kategorii A2:

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, która w swoich rozporządzeniach zmienia ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, ustawę z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawę z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

 

Art. 6.

Kategoria A2 uprawnienia do kierowania:

Motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie zdławić, przerobić czy jak by to nie nazwał. Zmiany są dopuszczalne. Problem możesz mieć ze znalezieniem diagnosty który się pod tym podpisze dlatego że nie ma na SKP możliwości zweryfikowania tych zmian. To że dostarczysz pismo że ten pojazd ma X mocy to wcale nie znaczy że tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategora A2 upoważnia do jazdy motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe czyli nie można go "zdławić" do wartości takiej jak wnioskuje zainteresowany czyli ze stwora 70 KW na 35 KW.

Dlatego takie zmiany są niedopuszczalne a tym bardziej badanie z wynikiem P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie zdławić, przerobić czy jak by to nie nazwał. Zmiany są dopuszczalne. Problem możesz mieć ze znalezieniem diagnosty który się pod tym podpisze dlatego że nie ma na SKP możliwości zweryfikowania tych zmian. To że dostarczysz pismo że ten pojazd ma X mocy to wcale nie znaczy że tak jest.

Myślę że nie powinno być problemu. Blokada jest czy nie i tak nie ma jak sprawdzić. Motorowerów też nie ma jak sprawdzać a przechodzą. Poza tym pojedzie na SKP gdzie rozdają gratisy albo robią za połowę ceny (uszczypliwość do innego tematu) to już w ogóle nie ma o czym mówić. :x ... i jeszcze dostanie płyn do spryskiwaczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego takie zmiany są niedopuszczalne a tym bardziej badanie z wynikiem P

 

Jak najbardziej są dopuszczalne i oczywiście może być wynik P. Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe

Nie idź na skróty, proszę ,,,

nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.

czyli taki może ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie powinno być problemu. Blokada jest czy nie i tak nie ma jak sprawdzić. Motorowerów też nie ma jak sprawdzać a przechodzą.

Każdy ma swój rozum. Trzeba zdecydować co jest ważniejsze święty spokój czy portfel szefa.

wszystko jest fajnie jak nic się nie dzieje ale jak zaczną się problemy to każdy mówi ja się nie znam diagnosta jest winien bo on jest fachowcem w tej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej są dopuszczalne i oczywiście może być wynik P. Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2.

 

michal a z chęcią pobił byś taki motor po przeróbce bo ja nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2.

Wieczorem osobiście podałeś definicję, której treść na to zezwala ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem osobiście podałeś definicję, której treść na to zezwala ,,,

 

Chodziło mi o moc przekraczającą dwukrotność. 70 kW łapie się na styk.

 

[ Dodano: 20-07-2013, 09:54 ]

michal a z chęcią pobił byś taki motor po przeróbce bo ja nie

 

Nie jestem diagnostą, ale z sensowną opinią rzeczoznawcy to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem diagnostą, ale z sensowną opinią rzeczoznawcy to czemu nie?

 

Michal , rzeczoznawca może sobie pisać , dupeczkę nadstawia diagnosta i ewentualnie po niej dostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal , rzeczoznawca może sobie pisać , dupeczkę nadstawia diagnosta i ewentualnie po niej dostaje

 

Wiem, ale z drugiej strony czemu nie? W jaki sposób na każdym okresowym badasz moc motocykla? Może był zdławiony i jest już odblokowany (bez zmiany w DR)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie będę tego wiedzieć podczas OBT to logiczne przecież, ale w sytuacja takich jak ta przedstawiona czyli zamiar konkretnej zmiany parametrów wolę unikać i tyle, już taki ze mnie gość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bezpieczniej i można spać spokojnie ;) Ale na 100% trafi się inna stacja, gdzie diagnosta się pod tym podpisze, a Ty na kolejnym okresowym też to poświadczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, moja przewaga będzie polegała na tym że nie dokonam zmiany konstrukcyjnej, a w normalnym OBT nie będę w stanie zbadać mocy silnika , bo niby jak i takie masło maślane z tego wychodzi ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tematem było podniesienie mocy to jest problem. Bo hamulce za słabe, bo zawieszenie nie przystosowane itp. natomiast w takim przypadku to nie widzę żadnego problemu (ustawodawca też). Moc mniejsza niż konstruktor przewidział. I jeśli przedstawi odpowiednie papierki to bez problemu bym to podbił. Poza tym to czuć czy ma 35kW czy 70kW. A w razie "W" diagnosta obrywa... już widzę jak po wypadku (odpukać) rozbierają silnik i szukają dławika.

Co nie zmienia faktu że szybciej, prościej i bezpieczniej kupić motocykl już seryjnie z 35kW motorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym to czuć czy ma 35kW czy 70kW.

 

czy to 35% ,czy 70% to ja wyczuję ,ale ile kW no..no...? :P:lol:

 

Tego dławika nie będzie w motorku w 2h po bt .

W cuda nie wierzę że on tam zostanie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w razie "W" diagnosta obrywa... już widzę jak po wypadku (odpukać) rozbierają silnik i szukają dławika.

Nie szukają dławika tylko z obliczeń przy rekonstrukcji wypadku wyjdzie jaka była prędkość kolizyjna. (a z prędkości moc jaką miał w chwili kolizji) Jeśli okaże się, że pojazd miał wczoraj zrobione badanie ( na zmiany konstrukcyjne) diagnosta na pewno będzie przesłuchiwany. Z opinią rzeczoznawcy w ręku na przesłuchaniu się skończy.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.