Skocz do zawartości

Zdławienie motocykla do 35kW


Filomat

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

niestety jestem zielony w tych sprawach. Co zmieniło się z nowymi przepisami 22.06 ?

Posiadam homologowaną blokadę z wystawionym orzeczeniem na numer identyfikacyjny pojazdu (czyli nie potrzeba żadnej hamownii). Czy mogę samemu zamontować tę blokadę i udać się na dodatkowe badanie techniczne? Potrzebny jest warsztat motocyklowy, a może nawet jakiś specjalny serwis? Czy podbiją mi jak dotychczas w każdej okręgowej stacji, czy muszę podróżować z motocyklem po Polsce i szukać upoważnionej stacji kontroli pojazdów ?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według nowych przepisów od dnia 19.01 powstało prawo jazdy kat. A2. Posiadając takie, można kierować motocyklem o mocy do 35kW. Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW.

Tzn. chcę założyć blokadę do motocykla np. 50kW, aby miał tylko 35kW. Przed zmianą z 22.06 wystarczyło mieć homologowaną blokade lub zwykłą i mieć wykaz z hamownii i od rzeczoznawcy, udać się na badanie technicze i do urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany przepisów wprowadzone 22.06 nie mają żadnego wpływu na możliwość zmian w pojeździe - to zostaje jak dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW.

podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane

 

bo w tej chwili to jest "radosna twórczość ... " :evil:

 

a może prościej kupić moto z odpowiednią mocą do posiadanej kategorii PJ :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane

 

Definicja kategorii z ustawy o kierujących pojazdami:

 

3) kategorii A2: