Skocz do zawartości

światła do jazdy dziennej


szwedzki1

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie tablice UE mają obecnie znormalizowany wymiar, choć w wielu krajach są przepisy przejściowe pozwalające zachować dotychczasowe wzory tablic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    15

  • Paprock

    14

  • Psuj

    10

  • adam1501

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wszystkie tablice UE mają obecnie znormalizowany wymiar

 

Czyli w Niemczech nie będzie już tablic motocyklowych o wielkości płyty chodnikowej? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - myślałem tylko o samochodach. Masz rację - motocykle i inne motoro-traktory pewnie nie podlegają regulacji... Ale samochodowe są już wszędzie takie same. Nawet Belgia się ostatnio dostosowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w Niemczech nie będzie już tablic motocyklowych o wielkości płyty chodnikowej? :cool:
Z tego co wiem są już mniejsze. Oczywiście tak jak
w wielu krajach są przepisy przejściowe pozwalające zachować dotychczasowe wzory tablic.
więc stare jeszcze pewnie będą w użytku, choć znając Niemców to wielu wymieni ze względów bezpieczeństwa 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Koledzy nieraz biorę udział w wielu konkursach i właśnie niedawno trafiło się takie pytanie

 

2. Gdy samochodem osobowym ciągniemy przyczepę to:b) Musimy mieć włączone

światła mijania - tak stwierdził organizator konkursu

 

była tam również odpowiedź -możemy mieć włączone światła do jazdy dziennej i udzieliłem takiej odp. bo podparłem się tym

Art. 51.

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w

warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości

powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł

do jazdy dziennej.

 

Nie zgodziłem się z tym i napisałem zapytanie i otrzymałem odpowiedź

 

Witam,

W odpowiedzi na Pana wątpliwości, wyjaśniliśmy kwestię z autorem pytania.

Poniżej wyjaśnienie:

Podstawą prawną do pytania i odpowiedzi jest zapis w Ustawie Prawo o Ruchu

Drogowym

Oddział 9, Holowanie, Art. 31. Punkt 1, podpunkt 2 (załącznik maila)

 

 

1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

 

pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;

 

w pytaniu było dokładnie napisanie ciągnięcie przyczepy - nie holowanie pojazdu silnikowego

 

jaka była by wasza odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem taką odpowiedź przed chwilą

Witam,

Rzeczywiście treść pytania może być niejednoznaczna. Wraz z firmą Hella,

zwrócimy się z prośbą o interpretację tego zagadnienia do Wydziału Ruchu

Drogowego. Tymczasem anulujemy to pytanie z konkursu (uznając każdą podaną

przez uczestników odpowiedź za właściwą). Dziękuję Panu za czujność i

okazaną pomoc.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani się nie mają do kogo zwracać, ani po co :) I chyba bez forumowej pomocy to wiedziałeś kolego - prawda? :)

Najważniejsze, że Twoje (a do tego PRAWDA) na wierzchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Szukam i nie mogę znaleźć:

Kiedy wprowadzono oznaczenie RL dla świateł dziennych? Czy wprowadził je dopiero Regulamin nr 87 EKG ONZ w 2009 roku? Czy na światłach np. z 2000 roku może istnieć takie oznaczenie?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze wcześniej bo pierwsze światła do jazdy dziennej miało Volvo a było to na początku lat '90. Niestety ale nie pamiętam jakie były oznaczenia na ówczesnych lampach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze wcześniej bo pierwsze światła do jazdy dziennej miało Volvo a było to na początku lat '90.

OK ale były to wewnętrzne rozwiązania w danym kraju i zakładam?, że nie spełniają obecnego regulaminu nr 87.

Czy jeżeli na światłach (konkretnie kierunkowskaz z postojowymi) z roku 2000 jest takie oznaczenie (RL) to czy jest to przypadek czy rzeczywista zgodność z ówczesnym regulaminem. Dlatego moje pytanie.

 

[ Dodano: 21-12-2015, 12:31 ]

Odpowiem sobie:

 

DYREKTYWA KOMISJI 97/30/WE z dnia 11 czerwca 1997 r.

dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 76/758/EWG odnoszącą się do świateł

obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych)

i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep

 

wprowadza:

litery „RL”, na urządzeniach spełniających wymogi niniejszej dyrektywy w odniesieniu do świateł dziennych;

 

Homologacja tych świateł jeszcze wg starej dyrektywy:

DYREKTYWA RADY z dnia 27 lipca 1976 r.

w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep (76/758/EWG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu.

 

Powszechnie wiadomo, że na światłach do jazdy dziennej powinno być oznaczenie "RL".

Ale czasami spotykamy się z takimi oznaczeniami:

 

- 00RL,

- RL00,

- DRL,

- RL+,

- 0RL,

- RL0.

 

Czy to nie jest jakaś typowa chińska kombinacja tak jak z obchodzeniem znaku "CE"?

Oczywiście na lampach firm takich jak Hella, Philips itp. zawsze symbol "RL" jest oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...
W dniu 31.07.2013 o 12:48, adam1501 napisał:

Czyli w reflektorze gdzie powinny się świecić światła pozycyjne ich brak, czyli N. Jeżeli już ktoś chce tak zrobić to powinien wymienić reflektory na takie bez pozycyjnych i dołożyć RL + A, bo w przeciwnym wypadku będzie posiadał 4 światła pozycyjne i zaś N.

Temat odświeżam ponieważ dyskusja nie zakończyła się wyjaśnieniem problemu

Takie jak wyżej stanowisko przedstawił mi diagnosta w dniu 17.10.2022

Jest to błędna interpretacja ponieważ regulacja ECE 48 dopuszcza dezaktywację światła pomimo homologacja. Dezaktywacja musi być trwala
Pkt 5.22
Cyt
Z wyjątkiem świateł odblaskowych, dane światło uważa się za nieobecne, jeżeli nie można go uruchomić 
poprzez samą instalację źródła światła lub bezpiecznika, nawet w przypadku gdy takie światło ma znak 
homologacji.

To chyba wyjasnia temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2022 o 21:20, Marttinez_PL napisał:

Jest to błędna interpretacja ponieważ regulacja ECE 48 dopuszcza dezaktywację światła pomimo homologacja. Dezaktywacja musi być trwala

Oczywiście, że tak, tylko ma być trwała a nie odłączone poprzez brak żarówki lub bezpiecznika. Natomiast wszelkie przeróbki świateł związane z dołożeniem świateł dziennych są wykonane na zasadzie pozostawienia źródła światła w reflektorze co sprawia, że posiada on takowe, które jest niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.