Skocz do zawartości

zwalniacz w autobusie 100


darek1981..

Rekomendowane odpowiedzi

witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz:

a) poniżej 10t zarejestrowany po styczeń 2007

b)powyżej 10t zarejestrowany przed 1 styczeń 1988

c) od 5t do 10t zarejestrowany po 1 październik 2001

 

mam nadzieję że dobrze zapamiętałem

proszę o pomoc która z tych odpowiedzi jest prawidłowa?

 

p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny?

 

Miałem takie pytanie na egzaminie , było to w formie wypełnionego zaświadczenia.

Ja zaznaczyłem P , zaliczyłem

 

[ Dodano: 13-08-2013, 19:12 ]

mam coś takiego może pomoże :)

 

Nie mogę otworzyć tego pliku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz:

Do poczytania:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11717

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10108

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8596

Troszkę o oponach:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5460

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cedario

rozumiem że zaznaczyłeś odpowiedź tą gdzie była widoczna homologacja?

a ile miałeś poprawnych odpowiedzi z testu bus 100

 

Masz racje że masz wątpliwości , miałem 4 poprawne odpowiedzi.

 

Moim zdaniem w Dz.U. poz 996 nic nie jest napisane że za brak indeksu nośności i prędkości jest N , ale jest napisane

4. Opony: brak oznaczeń homologacyjnych na zgodność z regulaminem nr 54 EKG ONZ. UI i USZ

 

Skoro spełniają 54 EKG ONZ to moim zdaniem P

Może wypowie się ktoś bardziej doświadczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/ Dotyczy to taż ogranicznika oraz stabilizacji po pęknięciu przedniej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/........

 

Mnie sie zdalje że jest inaczej cyt;

 

"Wykonując badania co do zgodności z warunkami technicznymi autobusów które na drodze ekspresowej i autostradzie może rozwijać prędkość 100km/h należy wymagać dokument na ABS-w każdym wypadku natomiast na zwalniacz wymagany od autobusów M3 gdy DMC jest powyżej 5t dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwalniacz w których autobusach jest wymagany

 

Dz.U 32 ze zmianami:

 

Rozdział 6

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

 

13 EKG ONZ

 

1.8. Badanie typu IIA (skuteczność hamowania o długotrwałym działaniu)

1.8.1. Pojazdy następujących kategorii należy poddać badaniu typu IIA:

1.8.1.1. Pojazdy kategorii M 3 należące do klasy II, III lub B, jak określono w załączniku 7 do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3).

1.8.1.2. Pojazdy kategorii N 3 , które są dopuszczone do ciągnięcia przyczepy kategorii O 4 . Jeżeli maksymalna masa przekracza 26 ton, masa użyta w badaniu ograniczona jest do 26 ton, lub w przypadku gdy masa nieobciążonego pojazdu przekracza 26 ton, masę tę należy uwzględnić w obliczeniach.

1.8.1.3. Pojazdy będące przedmiotem umowy ADR (zob. załącznik 5).

 

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:257:0001:0196:PL:PDF

 

KATEGORIE POJAZDÓW

1. Kategoria M: pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające co najmniej cztery koła, w tym:

1) kategoria M1: pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy;

2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 5 t;

3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok panowie to o ograniczniku i zwalniaczu już wiem a co z drugim moim pytaniem które dotyczyło opon a dokładnie:

jest zatarty indeks prędkości i nośności ale widoczna jest homologacja międzynarodowa co robimy dajemy pozytyw czy negatyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.