Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

darek1981..

zwalniacz w autobusie 100

Polecane posty

darek1981..

witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz:

a) poniżej 10t zarejestrowany po styczeń 2007

b)powyżej 10t zarejestrowany przed 1 styczeń 1988

c) od 5t do 10t zarejestrowany po 1 październik 2001

 

mam nadzieję że dobrze zapamiętałem

proszę o pomoc która z tych odpowiedzi jest prawidłowa?

 

p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdario

 

p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny?

 

Miałem takie pytanie na egzaminie , było to w formie wypełnionego zaświadczenia.

Ja zaznaczyłem P , zaliczyłem

 

[ Dodano: 13-08-2013, 19:12 ]

mam coś takiego może pomoże :)

 

Nie mogę otworzyć tego pliku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
mam coś takiego może pomoże

Piotruś to co masz to dotyczy ogranicznika a nie zwalniacza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdario

Wielkie dzięki.

Lektura na niejedno popołudnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz:

Do poczytania:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11717

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10108

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8596

Troszkę o oponach:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5460

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1981..

cedario

rozumiem że zaznaczyłeś odpowiedź tą gdzie była widoczna homologacja?

a ile miałeś poprawnych odpowiedzi z testu bus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cdario
cedario

rozumiem że zaznaczyłeś odpowiedź tą gdzie była widoczna homologacja?

a ile miałeś poprawnych odpowiedzi z testu bus 100

 

Masz racje że masz wątpliwości , miałem 4 poprawne odpowiedzi.

 

Moim zdaniem w Dz.U. poz 996 nic nie jest napisane że za brak indeksu nośności i prędkości jest N , ale jest napisane

4. Opony: brak oznaczeń homologacyjnych na zgodność z regulaminem nr 54 EKG ONZ. UI i USZ

 

Skoro spełniają 54 EKG ONZ to moim zdaniem P

Może wypowie się ktoś bardziej doświadczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/ Dotyczy to taż ogranicznika oraz stabilizacji po pęknięciu przedniej opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolus1985
Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/........

 

Mnie sie zdalje że jest inaczej cyt;

 

"Wykonując badania co do zgodności z warunkami technicznymi autobusów które na drodze ekspresowej i autostradzie może rozwijać prędkość 100km/h należy wymagać dokument na ABS-w każdym wypadku natomiast na zwalniacz wymagany od autobusów M3 gdy DMC jest powyżej 5t dmc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
zwalniacz w których autobusach jest wymagany

 

Dz.U 32 ze zmianami:

 

Rozdział 6

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

 

13 EKG ONZ

 

1.8. Badanie typu IIA (skuteczność hamowania o długotrwałym działaniu)

1.8.1. Pojazdy następujących kategorii należy poddać badaniu typu IIA:

1.8.1.1. Pojazdy kategorii M 3 należące do klasy II, III lub B, jak określono w załączniku 7 do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3).

1.8.1.2. Pojazdy kategorii N 3 , które są dopuszczone do ciągnięcia przyczepy kategorii O 4 . Jeżeli maksymalna masa przekracza 26 ton, masa użyta w badaniu ograniczona jest do 26 ton, lub w przypadku gdy masa nieobciążonego pojazdu przekracza 26 ton, masę tę należy uwzględnić w obliczeniach.

1.8.1.3. Pojazdy będące przedmiotem umowy ADR (zob. załącznik 5).

 

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:257:0001:0196:PL:PDF

 

KATEGORIE POJAZDÓW

1. Kategoria M: pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające co najmniej cztery koła, w tym:

1) kategoria M1: pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy;

2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 5 t;

3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 5 t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1981..

ok panowie to o ograniczniku i zwalniaczu już wiem a co z drugim moim pytaniem które dotyczyło opon a dokładnie:

jest zatarty indeks prędkości i nośności ale widoczna jest homologacja międzynarodowa co robimy dajemy pozytyw czy negatyw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
jest zatarty indeks prędkości i nośności

na 2 bokach opony :?::?:

 

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
a co z drugim moim pytaniem które dotyczyło opon

Szukaj w odpowiednim temacie :) Ten dotyczy zwalniacza :) Korzystaj z opcji szukaj.

Było np.tutaj

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3593

 

[ Dodano: 15-08-2013, 10:16 ]

Widoczne na zdjęciu kropki to wskaźniki bocznego zużycia opony

Urbanmax-MCA-frnt_tcm2087-121762.jpg.c76227e63719a318ddb66286abfa7966.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.