darek1981.. Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz: a) poniżej 10t zarejestrowany po styczeń 2007 b)powyżej 10t zarejestrowany przed 1 styczeń 1988 c) od 5t do 10t zarejestrowany po 1 październik 2001 mam nadzieję że dobrze zapamiętałem proszę o pomoc która z tych odpowiedzi jest prawidłowa? p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 mam coś takiego może pomoże Schemat_autobus.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 p.s. a jeszcze jedno pytanie też chodzi o autobus 100, jeżeli na oponach jest widoczna homologacja międzynarodowa a zatarty jest indeks prędkości i nośności to wynik badania może być pozytywny? Miałem takie pytanie na egzaminie , było to w formie wypełnionego zaświadczenia. Ja zaznaczyłem P , zaliczyłem [ Dodano: 13-08-2013, 19:12 ] mam coś takiego może pomoże Nie mogę otworzyć tego pliku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 mam coś takiego może pomoże Piotruś to co masz to dotyczy ogranicznika a nie zwalniacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Nie mogę otworzyć tego pliku otwiera się u mnie [ Dodano: 13-08-2013, 19:44 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=152649#152649 pod 6 obrazkiem Psuja masz ten plik i dużo interesujących Tu rzeczy do poczytania czyli opcja szukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Wielkie dzięki. Lektura na niejedno popołudnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 witam kiedyś pytałem ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi może teraz ktoś pomoże, chodzi o zwalniacz w których autobusach jest wymagany było takie pytane i odpowiedz: Do poczytania: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11717 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10108 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8596 Troszkę o oponach: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5460 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek1981.. Napisano 13 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2013 cedario rozumiem że zaznaczyłeś odpowiedź tą gdzie była widoczna homologacja? a ile miałeś poprawnych odpowiedzi z testu bus 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 cedariorozumiem że zaznaczyłeś odpowiedź tą gdzie była widoczna homologacja? a ile miałeś poprawnych odpowiedzi z testu bus 100 Masz racje że masz wątpliwości , miałem 4 poprawne odpowiedzi. Moim zdaniem w Dz.U. poz 996 nic nie jest napisane że za brak indeksu nośności i prędkości jest N , ale jest napisane 4. Opony: brak oznaczeń homologacyjnych na zgodność z regulaminem nr 54 EKG ONZ. UI i USZ Skoro spełniają 54 EKG ONZ to moim zdaniem P Może wypowie się ktoś bardziej doświadczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/ Dotyczy to taż ogranicznika oraz stabilizacji po pęknięciu przedniej opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolus1985 Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 Jeżeli autobus ma być na 100 to ma nieć zwalniacz bez względu na rok produkcji /jaka będzie forma zwalniacza - obojętna - ma mieć na to kwit/........ Mnie sie zdalje że jest inaczej cyt; "Wykonując badania co do zgodności z warunkami technicznymi autobusów które na drodze ekspresowej i autostradzie może rozwijać prędkość 100km/h należy wymagać dokument na ABS-w każdym wypadku natomiast na zwalniacz wymagany od autobusów M3 gdy DMC jest powyżej 5t dmc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 zwalniacz w których autobusach jest wymagany Dz.U 32 ze zmianami: Rozdział 6 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 13 EKG ONZ 1.8. Badanie typu IIA (skuteczność hamowania o długotrwałym działaniu) 1.8.1. Pojazdy następujących kategorii należy poddać badaniu typu IIA: 1.8.1.1. Pojazdy kategorii M 3 należące do klasy II, III lub B, jak określono w załączniku 7 do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3). 1.8.1.2. Pojazdy kategorii N 3 , które są dopuszczone do ciągnięcia przyczepy kategorii O 4 . Jeżeli maksymalna masa przekracza 26 ton, masa użyta w badaniu ograniczona jest do 26 ton, lub w przypadku gdy masa nieobciążonego pojazdu przekracza 26 ton, masę tę należy uwzględnić w obliczeniach. 1.8.1.3. Pojazdy będące przedmiotem umowy ADR (zob. załącznik 5). http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:257:0001:0196:PL:PDF KATEGORIE POJAZDÓW 1. Kategoria M: pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające co najmniej cztery koła, w tym: 1) kategoria M1: pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy; 2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 5 t; 3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek1981.. Napisano 15 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2013 ok panowie to o ograniczniku i zwalniaczu już wiem a co z drugim moim pytaniem które dotyczyło opon a dokładnie: jest zatarty indeks prędkości i nośności ale widoczna jest homologacja międzynarodowa co robimy dajemy pozytyw czy negatyw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 jest zatarty indeks prędkości i nośności na 2 bokach opony : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 a co z drugim moim pytaniem które dotyczyło opon Szukaj w odpowiednim temacie Ten dotyczy zwalniacza Korzystaj z opcji szukaj. Było np.tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3593 [ Dodano: 15-08-2013, 10:16 ] Widoczne na zdjęciu kropki to wskaźniki bocznego zużycia opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.