luket Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Zasadnicze pytanie: Czy uzupełniacie pozycję F.3 gdy pojazd jest wyposażony w HAK? My mamy takie pismo z WK aby obowiązkowo to robić. I teraz tak. Jak klient jest z okolic to zaświadczenie z wynikiem P i po uzupełnienie danych do WK, a potem wbicie. Jest jeszcze możliwość wbicie i dodatkowe zaświadczenie za 60zł (ustalenie danych) i wtedy już klient po pieczątkę nie musi wracać na SKP. Ale zastanawiam się żeby nie wyrywać tych 60zł czy nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić badanie, w uwagach dopisać brakujące dane, wbić do DR i bonusowo dać zaświadczenie z tego badania żeby klient mógł uzupełnić dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Czy uzupełniacie pozycję F.3 gdy pojazd jest wyposażony w HAK? Uzupełniam przy wymianie DR a mój WK i tak ma to gdzieś. W nowym DR wpisują "---" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Uzupełniam przy wymianie DR a mój WK i tak ma to gdzieś. W nowym DR wpisują "---" To samo zauważyłem u mnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 (...) zrobić badanie, w uwagach dopisać brakujące dane, wbić do DR i bonusowo dać zaświadczenie z tego badania żeby klient mógł uzupełnić dane. Oczywiście mówimy o BO Zrobić razem z badaniem dodatkowym (jak robisz badanie to musisz podać dane), wydać zaświadczenie klientowi, wbić pieczątkę w DR, klient udaje się do WK po wpis i po problemie. A jak chcesz to możesz dodatkowo wpisać UD i wydać pismo o usterkach dla klienta o braku wpisu HAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 My mamy takie pismo z WK aby obowiązkowo to robić. Mógłbyś je zapodać, żeby zobaczyć na co się powołali, że musi być obowiązkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Wiesz Adam - z takim podejściem to powiedz które dane są obowiązkowe?? Żadne - prawda?? Było takie pismo z MI nawet kiedyś na ten temat. Ja zawsze kierowałem na ustalenie F3 przy haku. Niestety z mizernym skutkiem. Diagności rzadko kiedy rozumieli o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 24 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2013 Nie chodzi tylko o F.3. Czasem jest klient z daleka a G-0kg Dlatego się zastanawiam czy można dać pieczątkę w dowód i dodatkowo zaświadczenie z BO z uwagami dla WK. (Nie robić dodatkowego i nie kasować dodatkowo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 No super - a jeśli klient nie wnioskuje o DBT to jak można bezwzględnie je wykonać? I po jaką cholerę wykonywać je ponownie np. za rok??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Ja zawsze kierowałem na ustalenie F3 przy haku. Niestety z mizernym skutkiem. Diagności rzadko kiedy rozumieli o co chodzi. Zastanawia mnie dlaczego wydając DR nie był to parametr niezbędny do egzystencji pojazdu, a za rok już staje się tematem nie do przeskoczenia i jeszcze klient ma wydecybelować dodatkowo kasę i tracić czas na kurs WK -SKP. Przecież nie ma w zakresie badania na HAK żadnych ustaleń danych, tylko stwierdzenie czy pojazd odpowiada czy nie warunkom. Skoro diagnosta maluje, że odpowiada, to znaczy, że pojazd wartość zespołu posiada, prawda? Wiesz Adam - z takim podejściem to powiedz które dane są obowiązkowe?? Żadne - prawda?? Może czas by było to zmienić i wymusić na ministrze określenie co musi a co może być w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Może czas by było to zmienić i wymusić na ministrze określenie co musi a co może być w DR. A póki co nie musi być nic... No teraz przynajmniej wiem kto tak bezkrytycznie DR z zerami puszczał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Dlatego się zastanawiam czy można dać pieczątkę w dowód i dodatkowo zaświadczenie z BO z uwagami dla WK. Dla mnie jest to proste jak "drut kolczasty": 1/Jezeli wydaje zaswiadczenie to nie ma mowy o wpisie do DR.. 2/Jezeli dokonuję wpisu do DR to nie ma zaswiadczenia... Myslisz ze jak dokonasz wpisu do DR to klient popedzi biegiem do WK z zaświadczeniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Sierpień 2013 Share Napisano 24 Sierpień 2013 Myslisz ze jak dokonasz wpisu do DR to klient popedzi biegiem do WK z zaświadczeniem... Pewnie nie, ale już by było ustalone. Mogłoby sobie w DR wczepione jeździć i przy okazji posłużyć do uzupełnienia danych (wymiana DR, przerejestrowanie). Reganku - jak projekty przejdą to za chwilę do każdego badania będziesz zaświadczenie drukował, więc przyzwyczajaj ten swój drut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Ja wpisuję F.3 tylko przy wymianie DR i jeszcze jak robie dodakowe na HAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 26 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2013 Dla mnie jest to proste jak "drut kolczasty": 1/Jezeli wydaje zaswiadczenie to nie ma mowy o wpisie do DR.. 2/Jezeli dokonuję wpisu do DR to nie ma zaswiadczenia... Jasne. Też tak robię ale zastanawiam się czy jest jakiś przepis który to wymusza i czy mogę w świetle prawa dać pieczątkę w DR i jeszcze zaświadczenie od razu. Bo jak klient przyjdzie za 2 dni to mogę, ba nawet muszę dać, bo powie że zgubił DR i co? A co robicie z masą G=0kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 A co robicie z masą G=0kg? Nic, na moim terenie chłopaki z drogówki zbierają dowodziki do woreczka za takie wpisy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Nic, na moim terenie chłopaki z drogówki zbierają dowodziki do woreczka za takie wpisy To stare DR powinni wszystkie zabierać bo tam nie ma w ogóle G a serio to już jest chyba nadgorliwość ze strony Policji. A co jak ktoś kupi samochód ze "starym DR" a OBT ma jeszcze ważne OBT dość długo i idzie przerejestrować, otrzymuje nowy DR gdzie właśnie G=0 kg potem trafia się kontrola i zatrzymują DR bo nie ma wpisanego G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 otrzymuje nowy DR gdzie właśnie G=0 kg Miałem podobny przypadek. Klient kupił pojazd zarejestrowany w X ( DR G - 0 kg ), przerejestrowywał go w Y i tenże odesłał na ustalenie danych. Telefon do X - dlaczego wpisano 0 kg a nie pozostawiono rubryki pustej? Odpowiedź - zatrzymać DR za niezgodność, odesłać do X i klient niech przyjedzie do X celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Oczywiście zrobiliśmy ustalenie danych, bo się klientowi nie uśmiechało ganiać ponad sto kilometrów i jeszcze wyjaśniać dlaczego inteligentny urzędnik dokonał takiego wpisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 bo się klientowi nie uśmiechało ganiać ponad sto kilometrów i jeszcze wyjaśniać dlaczego inteligentny urzędnik dokonał takiego wpisu. Zdarzają mi się DR gdzie nie wpisanej wartości G lub jest wpisane 0 kg nie robię z tego problemu ani żadne służby (nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem zatrzymania DR za coś takiego). Oczywiście przy wymianie DR uzupełniam tą wartość, ale nie pojmuję sytuacji kiedy dla samochodu ciężarowego w DR jest wpisana DMC i ładowność auta a G=0 kg Czy naprawdę tak ciężko niektórym w urzędach wziąć kalkulator do ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 To, że jest to niewypełnione to w jakiś tam sposób rozumiem, bo jak Blakop wspomina nie ma obowiązku. Natomiast jest dla mnie niezrozumiałe dlaczego jakimś cudem jeden WK maluje tam 0 kg a drugi tego nie uznaje, choć z logicznego punktu widzenia wiedzą, że jest to błąd urzędniczy. Najgorsze w tym jest później to, że klient musi tracić czas i pieniądze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Wg Adama cały puściutki dowód byłby ok jak rozumiem. Gratuluję poczucia humoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Czasami lepiej byłoby gdyby był tam tylko nr rejestracyjny i VIN. Bo skoro później pojawiają się sytuację jak wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 VIN jest na TZ... Po co w DR go powtarzać Adam? Bądź Konsekwentny!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 26 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2013 Gratuluję poczucia humoruTylko tyle że to wcale nie jest śmieszne. Założyłem temat żeby się czegoś dowiedzieć i dalej nie wiadomo nic. W DR bzdury albo brak danych i ani koledzy diagności ani przedstawiciele WK nie widzą problemu. Jedni wypisują bzdury (mój WK) i żądają żeby to prostować przy OBT pod groźbą poświadczenia nieprawdy itp. Ja potem wychodzę na tyrana bo co 2 klient ma jechać do WK i potem wraca do mnie po pieczątkę. Przy PC to już w ogóle porażka- wypełnione tylko 4 pola przy czym 2 z kosmosu wzięte. I jeszcze zła podstawa prawna wydania, a potem telefon gdzie DIP? I w drugą stronę koledzy nie robią z błędami nic, bo co go interesuje że G=0kg itd A o to chodzi w tym temacie. Jak najprościej i najtaniej dla klienta wyprostować błędy lub braki ważnych danych w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Założyłem temat żeby się czegoś dowiedzieć i dalej nie wiadomo nic. Tak naprawdę nie dowiesz się niczego konkretnego, ponieważ różne WK różnie podchodzą do tematu. Jak widzisz dla jednego urzędu nie rzutuje, że sam wpisuje głupoty (0 kg) i wydaje DR - czyli wszystko w porządku, a drugi urząd traktuje to jako zbrodnie i każe klientowi ponosić koszty i czas za tak naprawdę urzędniczy błąd, który można by załatwić na podstawie jednego telefonu. Przecież można by było zrobić na zasadzie umowy WK-SKP (jeżeli nie można wymusić obowiązku u ministra), że przy wymianie DR uzupełniamy brakujące pozycje i za trzy, pięć lat mamy porządek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 26 Sierpień 2013 Share Napisano 26 Sierpień 2013 Założyłem temat żeby się czegoś dowiedzieć i dalej nie wiadomo nic. Kol.parę lat temu myślałem podobnie.Tez mi się wydawało ze mogę duzo zmienić.Ale to było jw.pare lat temu... Dzisiaj robię co robię a resztę olewm,ot tak zwyczajnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.