Bogusław Maćkowski Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Do pobrania najnowsza wersja obwieszczenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 20 sierpnia 2013r. w sprawie wykazu jednostek uprawnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo dopuszczenia indywidualnego. (Dz. Urz. MTBIGM z 2013r., poz. 48) (dopisek: proszę nie mylić przy poszukiwaniach przepisu D.U. Dziennika Ustaw z D.Urz. Dziennik Urzędowy danego resortu) [scroll]=================================================== NOWOŚĆ - NOWY STAN PRAWNY - ZAKTUALIZOWANY DNIA 28.08.2013R. ===================================================[/scroll] Witam. Otrzymaliśmy dzisiaj ten przepis stąd od razu dzielę się wiedzą. Ministerstwo określiło wyłącznie 2 jednostki uprawnione do powyższych badań mówiąc w skrócie pojazdów marki SAM i nowych itp. Są to: 1. Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT, w 03-301Warszawie, przy ul. Jagiellońskiej 55 2. Instytut Transportu Samochodowego ITS, w 03-301 Warszawie, przy ul. Jagiellońskiej 80. -------------------------------------------------------------------------------- Poniższej informacji osobiście nie sprawdzałem jednak klienci, którzy chcieli przejść procedurę przyczepki marki SAM mówią tak. W Ministerstwie powiedziano im, że wniosek o dopuszczenie Samki kosztuje 800 zł. a w Instytucie usłyszeli, że badanie kosztuje 4500 zł. Od miesiąca nikt więcej nie złożył wniosku o nadanie numerów na pojazd-przyczepkę marki SAM. Nie wspominam o kosztach dowozu przyczepki do Warszawy na badania, noclegu to w sumie koszt zbudowania przyczepki lekkiej to pikuś Myślę, że teraz jedynie koneser budujący samochód lub motocykl będzie zainteresowany tą procedurą a przyczepki będą tylko homologowane. NORCOM_Dz.Urz.MTBIGM_2013.48_obwieszczenie ws jednostek uprawnionych do badań homologacyjnych i jednostkowych_2013_08_20.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Czy można starać się o bycie jednostka upoważnioną do dopuszczenia jednostkowego tylko kategorii O ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2013 Na szkoleniach słyszałem, że nie. Taka jednostka otrzymuje tylko pełne uprawnienia coś jak okręgówka albo wcale. Aczkolwiek zaznaczam to nie moja działka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Sierpień 2013 Share Napisano 28 Sierpień 2013 Czy można starać się o bycie jednostka upoważnioną do dopuszczenia jednostkowego tylko kategorii O Nie wiem czy można na same przyczepy ale gdybyś chciał być "jednostką upoważnioną" to załatwienie tego się nie kalkuluje ekonomicznie. W mojej Firmie kierownik się tym swego czasu interesował i wyszło że około 20 tys. zł trzeba byłoby wyłożyć żeby doposażyć SKP i załatwić papiery. To za tyle kasy Samów to chyba przez 5 lat nie zrobimy więc temat upadł i bardzo dobrze No chyba że badanie będzie kosztowało ze 2000 zł dla p-py lekkiej ale jaki klient wówczas będzie chciał robić takie badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 To za tyle kasy Samów Bo powinieneś się nastawiać bardziej na zabudowy jednostkowe, a nie SAMy. Gdybyś dał konkurencyjną cenę na przeprowadzenie badań zabudów jednostkowych miałbyś kolejkę - uwierz... Tylko właśnie wszyscy o tych jednostkowych tylko w kontekście SAMów mówią. Bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 W mojej Firmie kierownik się tym swego czasu interesował i wyszło że około 20 tys. zł trzeba byłoby wyłożyć żeby doposażyć SKP i załatwić papiery. Czyli można starać się tylko o kategorię O, bo w przeciwnym wypadku kwota jest nieadekwatna do zakupu hamowni podwoziowej aby przystosować OSKP do wymogów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Czyli można starać się tylko o kategorię O Nie wiem czy można tylko na przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Qnick'u mógłyś kierownika podpytać skąd ta kwota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Firmie kierownik się tym swego czasu interesował i wyszło że około 20 tys. zł trzeba byłoby wyłożyć żeby doposażyć SKP 20 tys. to kosztuje sam papierek .A pełnowymiarowe drugie "stanowisko" macie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 A jest wymóg drugiego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 A jest wymóg drugiego?? Opieram się na....nie mogę powiedzieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 20 tys. to kosztuje sam papierek Qnick'u mógłyś kierownika podpytać skąd ta kwota? No właśnie na tym się skończyło że za papiery ze 20 tysięcy a gdzie reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Jak chcesz pogadać to telefon dostaniesz na PW.(wstyd że nie masz kontaktu do mnie ) Nie chcę siać popeliny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Dareczku po cóż telefony grzać jak można za tydzień normalnie porozmawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 Tym razem beze mnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 31 Sierpień 2013 Share Napisano 31 Sierpień 2013 Qnick'u mógłyś kierownika podpytać skąd ta kwota? Coś takiego mi wpadło w ręce. Pojazdy podlegające dopuszczeniu jednostkowemu: pojazdy marki „SAM" pojazdy wyprodukowane lub importowane w ilości jednej sztuki rocznie (pojazdy nowe, które nie mają świadectwa homologacji typu WE albo homologacji typu pojazdu lub pojazdy na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu WE pojazdu albo świadectwo homologacji typu pojazdu, w którym przed rejestracją zostały wprowadzone zmiany w pojeździe, przedmiocie wyposażenia lub części, wpływające na zmianę warunków stanowiących podstawę do wydania świadectwa homologacji typu tego pojazdu [pojazdy po zabudowie]). Dopuszczenia jednostkowego pojazdu dokonuje: Wyznaczona przez ministra właściwego do spraw transportu w drodze decyzji administracyjnej jednostka uprawniona. Jednostką uprawnioną może być podmiot, który spełnia następujące warunki: 1. posiada osobowość prawną 2. posiada personel o wiedzy i doświadczeniu odpowiednio do zakresu realizowanych badań i kontroli 3. dysponuje warunkami lokalowymi, środkami i wyposażeniem do przeprowadzania badań homologacyjnych odpowiednio do zakresu uprawnienia 4. posiada certyfikat akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji dla jednostki kontrolującej lub laboratorium badawczego, odpowiednio do zakresu uprawnienia 5. jest niezależny i bezstronny w stosunku do podmiotów bezpośrednio lub pośrednio związanych z realizowanymi badaniami lub kontrolami. Warunki lokalowe jakie musi spełnić jednostka uprawniona w zakresie dopuszczeń jednostkowych pojazdów: warunki lokalowe odpowiadające Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów urządzenie ważące umożliwiające wyznaczenie ciężaru pojazdu i nacisków poszczególnych osi na podłoże zestaw przyrządów pomiarowych do wyznaczenia wymiarów geometrycznych pojazdów i ich elementów urządzenie umożliwiające sporządzenie dokumentacji fotograficznej Uzyskanie certyfikatu wydanego przez PCA wiąże się z przejściem procesu akredytacji, który obejmuje: Złożenie wniosku o akredytacje Przegląd wniosku Przygotowanie procesu oceny i powołanie zespołu oceniającego Przegląd nadesłanej dokumentacji i opcjonalnie wizyta wstępna Przeprowadzenie oceny na miejscu oraz obserwacji prowadzonych usług Ocena wdrożenia korekcji / działań korygujących Podsumowanie wyników oceny Decyzja o udzieleniu akredytacji i o jej zakresie lub odmowie udzielania akredytacji Planowany nadzór i ponowna ocena Opłaty związane z akredytacją określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2012 r. (Dz.U.12.0.711) w sprawie sposobu ustalania opłat za czynności związane z oceną zgodności oraz akredytacją jednostek oceniających zgodność. Cennik określa szczegółowe zasady kalkulowania następujących opłat: Opłata wstępna (2500 PLN) Opłata proces akredytacyjny (za przeprowadzoną wizytę wstępną) Opłata związana ze sprawowaniem nadzoru nad akredytowanymi podmiotami Opłata za uczestnictwo w krajowym systemie akredytacji Jednocześnie ustawa PORD wyznacza górny limit za wyznaczenie jednostki uprawnionej na 40 000 PLN. Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie wysokości opłaty za wyznaczenie jednostki uprawnionej, wysokość opłaty za wydanie uprawnienia w zakresie przeprowadzania badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu w ramach dopuszczenia jednostkowego pojazdu, wynosi 20 000 PLN. Taki byłby koszt dla skp za wyznaczenie jej, jako jednostki uprawnionej. Jednostka uprawniona może także przeprowadzać badania homologacyjne sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem oraz kontroli zgodności montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem (dodatkowo m.in. wymóg posiadania dwóch hamowni: podwoziowej i silnikowej) oraz badania potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, w celu dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. Każdy z nich kosztuje dodatkowo 20 000 PLN, przy czym suma opłat za wszystkie trzy moduły, nie może przekroczyć 40 000 PLN. Po analizie przepisów, należy stwierdzić, że SKP raczej nie będą zainteresowane tymi dwoma dodatkowymi modułami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Doli, z czego to cytujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Z informacji ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Czy ta informacja to ma jakieś potwierdzenie w obecnym stanie prawnym? Przepraszam że tak molestuję ale nie mogę tych informacji potwierdzić w odpowiednich przepisach albo nie umiem ich odnaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 No oczywiście, że ma. Wszystko znajdziesz w tych magicznych nowych art. PoRD - głównie w 70 z całym stadem literek (zaledwie kilkadziesiąt stron A4 więc nawet nie chce mi się przytaczać) (+ wskazane przepisy wykonawcze - wtedy jeszcze w projektach, dziś już obowiązujące). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Obwieszczenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 listopada 2013 r. w sprawie wykazu jednostek uprawnionych Minister Sławomir Nowak podpisał Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 listopada 2013 r. w sprawie wykazu jednostek uprawnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz badań potwierdzających spełnianie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu (Dziennik Urzędowy MTBiGM Poz. 68, dn. 5 listopada 2013 r.) obw.poz.68.2013.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Czy nie brak kto nadzoruje te jednostki - bo zaraz będzie pewnie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.