Skocz do zawartości

Jakie badanie ?


Janusz S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Pojazd skierowany na stacje na DBT .Powód zatrzymania:uzasadnione podejrzenie naruszenia konstrukcji pojazdu w związku ze znacznym przekroczeniem DMC oraz ładowności pojazdu.Jakie badanie wykonać i za ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co masz teraz zrobić? Jak ocenić czy przekroczenie tego DMC wpłynęło negatywnie na pojazd?? Prześwietlić ramę i nadwozie, czy co?? Co to za auto w ogóle? No bo o ile się nie zgiął i nie złamał to co i jakimi narzędziami/metodami badawczymi jest tu oceniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Badanie czy nie ma mikropęknięć na ramie? Jak to ocenisz?

 

Zauważcie - ten pojazd, gdyby był fabrycznie nowy i wymagał dopuszczenia jednostkowego to ustawodawca już nie dopuszcza, aby taki pojazd badała SKP, tylko dwie faktycznie wysoce wyspecjalizowane, certyfikowane jednostki w kraju (ITS, PIMOT).

Jak teraz w pojeździe używanym ocenić to, co zostało określone w skierowaniu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta)

Czyli co? Badanie czy nie ma mikropęknięć na ramie? Jak to ocenisz?

A w pojeździe po wypadku ktoś szuka mikropęknięć ?? albo na okresowym ??

W stosunku do kandydatów na diagnostów sa stawiane określone wymagania po to aby mogli stwierdzić czy dany pojazd spełnia określone warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wypadek to wypadek. Czyli były konkretne, mechaniczne uszkodzenia i sprawdzasz, czy zostały naprawione. Ale jak stwierdzić - tak obiektywnie - czy przeciążenie ramy wpłynęło na konstrukcję??

 

Proszę tego nie odbierać jako ataku, tylko proszę mi powiedzieć - co i jak diagnosta oceni w takim pojeździe, aby obiektywnie ocenić czy wszystko OK?? Zakładam, że rama nie pękła, nie wygięła się w widoczny sposób.

 

[ Dodano: 02-09-2013, 11:34 ]

A w pojeździe po wypadku ktoś szuka mikropęknięć ??

 

Polecam wątek o diagnoście skazanym za wypadek z udziałem przyczepki... Myślę, że wiecie o czym mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,,

 

Dokładnie o to też mi chodzi. Tu ma być badane czy nie doszło do nadwyrężenia konstrukcji. Jak dla mnie to specjalistyczna ocena techniczna, a nie badanie z dostępnego katalogu badań wg PoRD. raczej nie do wykonania narzędziami i metodami dostępnymi na SKP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta)

Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,,

skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
Od razu zaznaczam, że jeżeli nie było widocznych uszkodzeń ramy, to stwierdzenie, że pojazd jest sprawny lub nie jest niewykonalne w warunkach SKP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież policjant nic z wytłuszczonej treści nie zauważył on tylko podejrzewa, że coś mogło ulec uszkodzeniu ,,,
A może to
stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
Też jest tylko podejrzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie?

Bo nie uczestniczył w wypadku .

Tutaj kontrolujący miał "uzasadnione podejrzenie " i pozostawił to do oceny ... tylko tak naprawdę komu .

Jeżeli już miałbym robić wiadomy zakres to z 3.1.11 ,przynajmniej nie ma mowy o wypadku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jest tylko podejrzenie.

Z jednej strony policjant nie mając możliwości sprawdzenia mógłby się opierać na podejrzeniu, z drugiej jednak powinien zauważyć coś niepokojącego a nie na podstawie faktu, że pojazd był przeładowany,,,

 

[ Dodano: 02-09-2013, 12:50 ]

W każdym razie mądry policjant postąpiłby inaczej ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zakres tego badania dotyczy tylko pojazdów po wypadku?

Nie, nie tylko ,ale tamto mi bardziej pasuje .

Jak dla mnie to specjalistyczna ocena techniczna

Też mi przyszedł do głowy przypadek kolegi mirwu .

Kto jest w stanie wykonać badanie pod kątem sprawdzenia czy nie ma mikropęknięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta)

Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,,

skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
Od razu zaznaczam, że jeżeli nie było widocznych uszkodzeń ramy, to stwierdzenie, że pojazd jest sprawny lub nie jest niewykonalne w warunkach SKP.

 

Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizji,stwierdzenie:

"skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym"....

odnosi sie raczej do całego punktu.

Co nie znaczy że nie można by tego badania podpiąć( wykorzystać) do tego konkretnego przypadku.Ale czy będzie to prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyniku przeładowania uszkodzeniu mógł ulec układ hamulcowy,zawieszenie, amortyzatory, konstrukcja oraz geometria

Mikropeknięć nie szukam bo niby czym ?? a poza tym czy mikropekniecia nie mogą powstac w czasie normalnej eksploatacji ?

Co do wyroków to cały system odwoławczy wymyślono dlatego że sędzia to też człowiek i nie jest istota nieomylna ale do tego to trzeba znać akta sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikropeknięć nie szukam bo niby czym ??

Chodzi mi o to czy w Polsce jest jakaś firma itp. ,która jest w stanie zbadać w/w w aucie prawie kompletnym ,bo samą ramę na etapie produkcji to może szybciej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym"....

odnosi sie raczej do całego punktu.

No właśnie, że z konstrukcji tego zdania nie wynika to jednoznacznie. Zresztą u nas większość przepisów tak ma .

 

skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4,

 

lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

 

To są dwa odmienne przypadki, niestety ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizji
Ale tam jest napisane "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym,..., lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego". Czyli dwa kolejne przypadki poza kolizją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizji
Ale tam jest napisane "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym,..., lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego". Czyli dwa kolejne przypadki poza kolizją.

 

moim zdaniem te kolejne dwa przypadki o których piszesz też odnoszą sie do pojazdu który uczestniczył w kolizji

to "lub" i "albo" tylko wymieniają kolejne usterki które mogły powstać(powstały) w wyniku kolizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek. Moim zdaniem są 3 wyjścia

1 Opinia Biegłego w zakresie motoryzacji- 20PLN

2 Skierować po opinię do serwisu danej marki - podepną się do modułu i wydadzą werdykt pisemny-20 PLN

3 Ustalić z klientem cenę takiego badania max do wysokości OBT- gdyż właściwie trzeba je wykonać na stacji lub 20 za usterkę /jeżeli znajomy/ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.