Janusz S Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Witam Pojazd skierowany na stacje na DBT .Powód zatrzymania:uzasadnione podejrzenie naruszenia konstrukcji pojazdu w związku ze znacznym przekroczeniem DMC oraz ładowności pojazdu.Jakie badanie wykonać i za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Poz 996 par. 3.1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 I co masz teraz zrobić? Jak ocenić czy przekroczenie tego DMC wpłynęło negatywnie na pojazd?? Prześwietlić ramę i nadwozie, czy co?? Co to za auto w ogóle? No bo o ile się nie zgiął i nie złamał to co i jakimi narzędziami/metodami badawczymi jest tu oceniane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Jest to Renault Master,pojazd cieżarowy do przewozu zwierzat o dmc 3500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Czyli co? Badanie czy nie ma mikropęknięć na ramie? Jak to ocenisz? Zauważcie - ten pojazd, gdyby był fabrycznie nowy i wymagał dopuszczenia jednostkowego to ustawodawca już nie dopuszcza, aby taki pojazd badała SKP, tylko dwie faktycznie wysoce wyspecjalizowane, certyfikowane jednostki w kraju (ITS, PIMOT). Jak teraz w pojeździe używanym ocenić to, co zostało określone w skierowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta) Czyli co? Badanie czy nie ma mikropęknięć na ramie? Jak to ocenisz? A w pojeździe po wypadku ktoś szuka mikropęknięć ?? albo na okresowym ?? W stosunku do kandydatów na diagnostów sa stawiane określone wymagania po to aby mogli stwierdzić czy dany pojazd spełnia określone warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Tylko wypadek to wypadek. Czyli były konkretne, mechaniczne uszkodzenia i sprawdzasz, czy zostały naprawione. Ale jak stwierdzić - tak obiektywnie - czy przeciążenie ramy wpłynęło na konstrukcję?? Proszę tego nie odbierać jako ataku, tylko proszę mi powiedzieć - co i jak diagnosta oceni w takim pojeździe, aby obiektywnie ocenić czy wszystko OK?? Zakładam, że rama nie pękła, nie wygięła się w widoczny sposób. [ Dodano: 02-09-2013, 11:34 ] A w pojeździe po wypadku ktoś szuka mikropęknięć ?? Polecam wątek o diagnoście skazanym za wypadek z udziałem przyczepki... Myślę, że wiecie o czym mówię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta) Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,, Dokładnie o to też mi chodzi. Tu ma być badane czy nie doszło do nadwyrężenia konstrukcji. Jak dla mnie to specjalistyczna ocena techniczna, a nie badanie z dostępnego katalogu badań wg PoRD. raczej nie do wykonania narzędziami i metodami dostępnymi na SKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta) Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,, skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego Od razu zaznaczam, że jeżeli nie było widocznych uszkodzeń ramy, to stwierdzenie, że pojazd jest sprawny lub nie jest niewykonalne w warunkach SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 No chyba nie powiesz, że na tej podstawie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 No chyba nie powiesz, że na tej podstawie ???A dlaczego nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 No przecież policjant nic z wytłuszczonej treści nie zauważył on tylko podejrzewa, że coś mogło ulec uszkodzeniu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 No przecież policjant nic z wytłuszczonej treści nie zauważył on tylko podejrzewa, że coś mogło ulec uszkodzeniu ,,,A może to stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowegoTeż jest tylko podejrzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 A dlaczego nie? Bo nie uczestniczył w wypadku . Tutaj kontrolujący miał "uzasadnione podejrzenie " i pozostawił to do oceny ... tylko tak naprawdę komu . Jeżeli już miałbym robić wiadomy zakres to z 3.1.11 ,przynajmniej nie ma mowy o wypadku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Też jest tylko podejrzenie. Z jednej strony policjant nie mając możliwości sprawdzenia mógłby się opierać na podejrzeniu, z drugiej jednak powinien zauważyć coś niepokojącego a nie na podstawie faktu, że pojazd był przeładowany,,, [ Dodano: 02-09-2013, 12:50 ] W każdym razie mądry policjant postąpiłby inaczej ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 A dlaczego nie? Bo nie uczestniczył w wypadku . A czy zakres tego badania dotyczy tylko pojazdów po wypadku? Czyżby rutyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 A czy zakres tego badania dotyczy tylko pojazdów po wypadku? Nie, nie tylko ,ale tamto mi bardziej pasuje . Jak dla mnie to specjalistyczna ocena techniczna Też mi przyszedł do głowy przypadek kolegi mirwu . Kto jest w stanie wykonać badanie pod kątem sprawdzenia czy nie ma mikropęknięć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Badanie jak dla powypadkowego. Tez miałem taki przypadek. (laweta) Tylko na jakiej podstawie ??? Ze skierowania to nie wynika ,,, skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego Od razu zaznaczam, że jeżeli nie było widocznych uszkodzeń ramy, to stwierdzenie, że pojazd jest sprawny lub nie jest niewykonalne w warunkach SKP. Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizji,stwierdzenie: "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym".... odnosi sie raczej do całego punktu. Co nie znaczy że nie można by tego badania podpiąć( wykorzystać) do tego konkretnego przypadku.Ale czy będzie to prawidłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 W wyniku przeładowania uszkodzeniu mógł ulec układ hamulcowy,zawieszenie, amortyzatory, konstrukcja oraz geometria Mikropeknięć nie szukam bo niby czym ?? a poza tym czy mikropekniecia nie mogą powstac w czasie normalnej eksploatacji ? Co do wyroków to cały system odwoławczy wymyślono dlatego że sędzia to też człowiek i nie jest istota nieomylna ale do tego to trzeba znać akta sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Mikropeknięć nie szukam bo niby czym ?? Chodzi mi o to czy w Polsce jest jakaś firma itp. ,która jest w stanie zbadać w/w w aucie prawie kompletnym ,bo samą ramę na etapie produkcji to może szybciej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym"....odnosi sie raczej do całego punktu. No właśnie, że z konstrukcji tego zdania nie wynika to jednoznacznie. Zresztą u nas większość przepisów tak ma . skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego To są dwa odmienne przypadki, niestety ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizjiAle tam jest napisane "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym,..., lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego". Czyli dwa kolejne przypadki poza kolizją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Myślę,ze akurat ten przypadek(badanie z tego paragrafu) dotyczy tylko aut uczestniczących w kolizjiAle tam jest napisane "skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym,..., lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego". Czyli dwa kolejne przypadki poza kolizją. moim zdaniem te kolejne dwa przypadki o których piszesz też odnoszą sie do pojazdu który uczestniczył w kolizji to "lub" i "albo" tylko wymieniają kolejne usterki które mogły powstać(powstały) w wyniku kolizji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Wrzesień 2013 Share Napisano 2 Wrzesień 2013 Ciekawy przypadek. Moim zdaniem są 3 wyjścia 1 Opinia Biegłego w zakresie motoryzacji- 20PLN 2 Skierować po opinię do serwisu danej marki - podepną się do modułu i wydadzą werdykt pisemny-20 PLN 3 Ustalić z klientem cenę takiego badania max do wysokości OBT- gdyż właściwie trzeba je wykonać na stacji lub 20 za usterkę /jeżeli znajomy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.