Diagnose Napisano 6 Wrzesień 2013 Share Napisano 6 Wrzesień 2013 Witam szanowne grono.Ponownie zjawił się klient, który dokonał przeróbki samochodu ciężarowego.Mianowicie zdemontował skrzynie ładunkową z hds-em, a zamontował na ramie na stałe kontener, który ma służyć jako warsztat, czyli wiadomo kompresor klucze itd. Na tabliczce znamionowej pojazdu: DMC jest 13 t Nacisk 1oś: 5000 kg , druga oś: 8000 kg. Klient przedstawia dokument z legalizowanej wagi,opinię rzeczoznawcy, w której widnieje zapis że w wyniku zmian konstrukcyjnych nastąpiła zmiana Dmc na 12 t oraz masy własnej na 7300kg.Pojazd specjalny pogotowie techniczne / warsztat. Zastanawia mnie ta zmiana Dmc.Czy ktoś miał podobne auto na przeglądzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Wrzesień 2013 Share Napisano 6 Wrzesień 2013 widnieje zapis że w wyniku zmian konstrukcyjnych nastąpiła zmiana Dmc na 12 t A jakie to konkretnie zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Wrzesień 2013 Share Napisano 6 Wrzesień 2013 Zastanawia mnie ta zmiana Dmc. Bo to zmiana dla potrzeb podatkowych Co z TZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Wrzesień 2013 Share Napisano 6 Wrzesień 2013 Co z TZ? Na tabliczce znamionowej pojazdu: DMC jest 13 t Nacisk 1oś: 5000 kg , druga oś: 8000 kg. [ Dodano: 06-09-2013, 22:27 ] opinię rzeczoznawcy, w której widnieje zapis że w wyniku zmian konstrukcyjnych nastąpiła zmiana Dmc na 12 t A tak dokładnie, to zmiana czego, spowodowała zmianę DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 A tak dokładnie, to zmiana czego, spowodowała zmianę DMC? zdemontował skrzynie ładunkową z hds-em, a zamontował na ramie na stałe kontener, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 zdemontował skrzynie ładunkową z hds-em, a zamontował na ramie na stałe kontener, Uwazasz, że takie zmiany miałby powodować zmianę DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 7 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Ja uważam że nie ma podstaw do zmiany DMC, na tabliczce znamionowej jest wyrażnie 13 t DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Ja uważam że nie ma podstaw do zmiany DMC, na tabliczce znamionowej jest wyrażnie 13 t DMC Dokładnie! Zmiana wyposażenia/zabudowy pojazdu nie powoduje zmiany DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Zmiana wyposażenia/zabudowy pojazdu nie powoduje zmiany DMC Co innego jakaś zmiana osłabiająca konstrukcję pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Zmiana wyposażenia/zabudowy pojazdu nie powoduje zmiany DMC Ale dla rzeczoznawcy, jak widać problemem to nie było ,,, I w tym kraju ma być dobrze ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Co innego jakaś zmiana osłabiająca konstrukcję pojazdu. np. wymiana opon na opony o mniejszej nośności i już konstrukcja osłabiona Ale dla rzeczoznawcy, jak widać problemem to nie było ,,, Dla nich to ogólnie problemu nie ma jak klient płaci dobrych kilka stówek za opinię to przeważnie piszą co chce klient , zwłaszcza że za to co napiszą nie ponoszą właściwie odpowiedzialności, oczywiście nie można generalizować ale ja tak to postrzegam I w tym kraju ma być dobrze ,,, Nie było, nie jest i nie będzie bo jak jest burdel to lepiej się "lody kręci" a jak ktoś podskoczy to zawsze można go odpowiednią interpretacją przepisu wykończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Co innego jakaś zmiana osłabiająca konstrukcję pojazdu. Taka zmiana jest niedopuszczalna np. wymiana opon na opony o mniejszej nośności i już konstrukcja osłabiona taka, też nie a już na pewno nie jest ona przyczyną do obniżenia DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Taka zmiana jest niedopuszczalna A dlaczego? Jakaś podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 nie jest ona przyczyną do obniżenia DMC A co jest przyczyną do obniżenia DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 A co jest przyczyną do obniżenia DMC np. zmniejszenie liczby osi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 wiadomo, że chodzi o podatek - pytanie-czy rzeczoznawca zachował mu ładowność bo na moje pojazd specjalny pogotowie techniczne / warsztat nie powinno mieć ładowności, czy w tym kontenerze są jakieś urządzenia warsztatowe na stałe zamontowane do podłoża, czy w dokumencie potwierdzającym wagę i naciski na oś jest wpisany nr wagi orz czy posiada aktualną legalizację, nazwa firmy dokonującej ważenie, fakturę lub paragon z ważenia. Kto mu to przebudował odpis KRS-u, oświadczenie firmy co zrobiła i faktura. Dopiero po sprawdzeniu pojazdu przez diagnostę, zwracając uwagę na zastosowane śruby, podkładki i inne elementy mocujące kontener można to uznać za właściwą przebudowę. Widomą rzeczą jest że te czynności może wykonać tylko serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 A jak w takim pogotowiu bedzie woził np. raz silnik innym razem skrzynię biegów lub tylny most (oś) ?? Za każdym razem bedzie wtedy taka sama waga ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 A jak w takim pogotowiu bedzie woził np. raz silnik innym razem skrzynię biegów lub tylny most (oś) ?? To już nie jest specjalny tylko ciężarowy bo przewozi ładunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Tylko dlatego, że jedzie wymienić skrzynię biegów, most (oś) czy silnik ? Przecież ma to związek z wykonywaną pracą. Zaczynam teraz widzieć sens rejestracji Porsche jako pomocy drogowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 czy rzeczoznawca zachował mu ładowność bo na moje pojazd specjalny pogotowie techniczne / warsztat nie powinno mieć ładowności Każdy pojazd ma ładowność, która jest różnicą między DMC i masą własną. Bez różnicy, czy jest to wpisane w DR czy nie. To już nie jest specjalny tylko ciężarowy bo przewozi ładunek. Specjalny też może przewozić "ładunek" związany z przeznaczeniem pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Każdy pojazd ma ładowność, która jest różnicą między DMC i masą własną. Bez różnicy, czy jest to wpisane w DR czy nie. Dokładnie. Ja dążyłem do tego że nie każdy określa ładowność dla pojazdu specjalnego bo skoro jest specjalny to MW jest bliska DMC. Jak jest dobrze nie wiadomo jedni piszą ładowność a inni nie piszą podobnie w pojazdach osobowych raz jest a raz nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 wiadomo, że chodzi o podatek - pytanie-czy rzeczoznawca zachował mu ładowność Pytanie jest trochę inne: co rzeczoznawca uznał za powód zmniejszenia DMC? Ja nie znajduję takiego powodu poza, rzeczywiście możliwym, zmniejszeniu liczby osi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 bo skoro jest specjalny to MW jest bliska DMC. Nie zawsze. Np. pomoc drogowa, która ładuje pojazdy na siebie musi mieć dość sporą ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 Nie zawsze. Np. pomoc drogowa, która ładuje pojazdy na siebie musi mieć dość sporą ładowność. No zgadza się, ale ta ładowność nie zawsze znajduje się w DR a czy powinna być już był wątek na ten temat i jak zwykle każdy został przy swoim zdaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Wrzesień 2013 Share Napisano 7 Wrzesień 2013 ładowność nie zawsze znajduje się w DR a czy powinna być Wystarczy, że jest wpisane DMC, którego kierowcy nie wolno przekraczać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.